Strona 32 z 86 PierwszyPierwszy ... 2230313233344282 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 311 do 320 z 855

Wątek: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

  1. #311
    | OlyJedi
    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    śląsk
    Posty
    2.376
    Siła reputacji
    135
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Cytat Zamieszczone przez Planistigmat Zobacz posta
    Dzieki za odpowiedz.

    A Canadair CL-13 Sabre przypomina mi troche MIGa 15.
    To bezpośredni konkurenci, nic dziwnego że podobne. Właściwie to chyba trudno określić który z nich był lepszy.
    Zapraszam do albumu i galerii

  2. #312
    | OlyJedi
    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Posty
    7.423
    Siła reputacji
    292
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Cytat Zamieszczone przez MAF Zobacz posta
    To bezpośredni konkurenci, nic dziwnego że podobne. Właściwie to chyba trudno określić który z nich był lepszy.
    No i można podejrzewać, że mieli wspólnych, niemieckich przodków

    Np. coś takiego: http://pl.wikipedia.org/wiki/Focke-Wulf_Ta_183
    Ostatnio edytowane przez fret ; 2.06.14 o 09:14
    W internecie nie szukam miłości i akceptacji. Te tematy załatwiam w realu. W internecie szukam partnerów do dyskusji.
    Aktualnie odpoczywam na autobanie.

  3. #313

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.792
    Siła reputacji
    219
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Lockheed F-104 Starfighter był pierwszym samolotem seryjnym zdolnym do przekraczania dwukrotnej prędkości dźwięku. Projekt tej maszyny zakładał stworzenie myśliwca przechwytującego, który miał cechować się zdolnością rozwijania jak najwyższej prędkości, nawet kosztem innych parametrów. Aby to osiągnąć zaprojektowano niekonwencjonalny płatowiec wyróżniający się bardzo małym przekrojem poprzecznym kadłuba, a także skrzydłami o niezwykle małej rozpiętości i grubości profilu, z ostrą krawędzią natarcia. Takie rozwiązania powodowały z jednej strony świetne charakterystyki prędkościowe, okupione jednak słabą zwrotnością i ogólnie trudnym pilotażem, zwłaszcza przy nieplanowanym lądowaniu w przypadku np. awarii silnika. Niestety w toku wielu lat eksploatacji F-104 nastąpiło wiele katastrof z jego udziałem, co potwierdziło fakt, iż ten typ był wymagającą i niewybaczającą błędów konstrukcją. Przylgnęły do niego takie przydomki jak : ''latająca trumna'', czy ''owdawiacz'', a szczególnie dużo incydentów tego rodzaju na Starfighterach zaliczyło zachodnioniemieckie Luftwaffe. W czasach swojego debiutu (oblot w 1954 roku) F-104 miał tak dobre osiągi, że pobito na nim szereg rekordów prędkości, czasu wznoszenia i pułapu. Prócz wersji myśliwskiej powstały również : myśliwsko-bombowa, rozpoznawcza, szkolno-treningowa, niektóre egzemplarze przerabiano też na cele latające. Zbudowano też kilka nietypowych wariantow : pierwszy prototyp XF-104 mający wystrzeliwany w dół fotel katapultowy (zastąpiony w późniejszej produkcji konwencjonalnymi fotelami klasy 0-0), NF-104A z dodatkowym napędem rakietowym zabudowanym pod statecznikiem pionowym, F-104G ZELL (ZLL) startujący ze specjalnej platformy i mający dodatkowy odrzucany po starcie silnik rakietowy, czy F-104s używany przez NASA. Dziwić może fakt dość dużej popularności tych maszyn - zakupiło je 14 państw (poza USA), a niektóre montowały je u siebie na licencji, były to : Belgia (SABCA), Holandia (Fokker), RFN (MBB), Włochy (FIAT/Aeritalia), Kanada (Canadair) i Japonia (Mitsubishi). Najdłużej F-104 służył we Włoszech, gdzie został wycofany dopiero w roku 2004. Wszystkie zdjęcia przedstawiają niemieckie maszyny użytkowane w Luftwaffe Bundeswehr, są to w kolejności od góry : F-104F, F-104G i F-104G ZELL.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	F-104F.jpg
Wyświetleń:	4339
Rozmiar:	156,5 KB
ID:	119594

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	F-104G.jpg
Wyświetleń:	2375
Rozmiar:	228,1 KB
ID:	119595

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	F-104G ZELL.jpg
Wyświetleń:	2371
Rozmiar:	154,8 KB
ID:	119596

  4. #314
    | OlyJedi Awatar ronin75
    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Gorlice
    Posty
    2.103
    Siła reputacji
    192
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Cytat Zamieszczone przez fret Zobacz posta
    No i można podejrzewać, że mieli wspólnych, niemieckich przodków

    Np. coś takiego: http://pl.wikipedia.org/wiki/Focke-Wulf_Ta_183
    To MiG dużo skorzystał z tego projektu, Amerykanie raczej skorzystali z Messerschmitta P.1101
    Mężczyzna bez kobiety jest jak samuraj bez pana.

  5. #315
    | OlyJedi Awatar Planistigmat
    Dołączył
    Dec 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Posty
    169
    Siła reputacji
    28
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    No, Lockheed F-104 Starfighter jest faktycznie ladny.

    A czym sie rozni silnik odrzutowy od silnika rakietowego ?
    Moje fotopstryki na forum Olympusa. | sprzęt - ciągle się zmienia
    Stara prawda: Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  6. #316

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.792
    Siła reputacji
    219
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Cytat Zamieszczone przez Planistigmat Zobacz posta
    A czym sie rozni silnik odrzutowy od silnika rakietowego ?
    Czy to pytanie jest żartem?

  7. #317
    | OlyJedi
    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    śląsk
    Posty
    2.376
    Siła reputacji
    135
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Cytat Zamieszczone przez Planistigmat Zobacz posta
    No, Lockheed F-104 Starfighter jest faktycznie ladny.

    A czym sie rozni silnik odrzutowy od silnika rakietowego ?
    Silnik rakietowy to jeden z rodzajów silnika odrzutowego.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_odrzutowy
    Zapraszam do albumu i galerii

  8. #318
    | OlyJedi Awatar Planistigmat
    Dołączył
    Dec 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Posty
    169
    Siła reputacji
    28
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Dzieki MAF.
    Nie jestem specjalista od silnikow samolotowych. Nigdy nie zastanawialem sie nad tymi silnikami. Pytanie nie bylo zartem.
    Moje fotopstryki na forum Olympusa. | sprzęt - ciągle się zmienia
    Stara prawda: Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  9. #319

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.792
    Siła reputacji
    219
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    English Electric Lightning (British Aircraft Corporation Lightning) to brytyjski myśliwiec, który został zaprojektowany w bardzo niekonwencjonalnym układzie konstrukcyjnym. Jest bodaj jedynym seryjnym samolotem odrzutowym z dwoma silnikami zabudowanymi pionowo jeden nad drugim. Najkorzystniejszą cechą takiego rozwiązania był brak asymetrii ciągu w przypadku ewentualnej awarii jednego z silników. Równie nietypowo skonstruowano skrzydła o dużym skosie, mające kształt zbliżony do delty, ich końcówki były ścięte prostopadle do kadłuba i wyposażone w lotki. Bardzo rzadko spotykanym rozwiązaniem była także możliwość przenoszenia dodatkowych zbiorników paliwa na pylonach umieszczonych nie pod, a nad skrzydłami. Uzbrojenie rakietowe maszyna zabierała na belkach zamontowanych z obu stron przedniej części kadłuba, co również spotyka się nieczęsto. Lightning był pierwszym brytyjskim odrzutowcem zdolnym do przekraczania dwukrotnej prędkości dźwięku i pierwszym samolotem w historii lotnictwa zdolnym do latania z naddźwiekową prędkością bez użycia dopalaczy. W czasie gdy zaczęto go użytkować operacyjnie miał niewielu konkurentów na świecie mogących dotrzymać mu kroku pod względem osiągów, a w szczególności pułapu, szybkości wznoszenia i prędkości maksymalnnej. Jego największa bolączka to niewystarczający zasięg, tej wady nie udało się wyeliminować nawet po zaopatrzeniu samolotu w powiększone zbiorniki paliwa (późniejsze warianty). Pierwszy prototyp P.1A dość znacznie różniący się od egzemplarzy produkcyjnych oblatano w 1954, a w 1959 zaczęto montaż seryjny. W tym też roku trafił on na wyposażenie RAF-u. Poza wersją myśliwską wytwarzano też dwumiejscową odmianę szkolno-treningową. Prócz Wielkiej Brytanii maszyny zakupiły tylko dwa kraje : Arabia Saudyjska i Kuwejt. Fotografia ukazuje model F.2A służący niegdyś w RAF.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Lightning F.2A.jpg
Wyświetleń:	2338
Rozmiar:	177,5 KB
ID:	119871

    Dodatkowo zamieszczam grafikę prezentującą szczegóły konstrukcji wersji F.6 (celowo taki rozmiar, by można swobodnie przeczytać wszystkie napisy).

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	BAC Lightning F.6.jpg
Wyświetleń:	2200
Rozmiar:	885,3 KB
ID:	119872

  10. #320

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.792
    Siła reputacji
    219
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Cessna T-37 Tweet jest amerykańską odrzutową maszyną szkolno-treningową, będącą następcą turbośmigłowego samolotu Beechcraft T-34 Mentor. Pierwszy lot prototypu XT-37 miał miejsce w 1954, a rok później rozpoczęto produkcję seryjną trwającą do 1975. W 1957 roku przyjęto go na wyposażenie USAF, gdzie do niedawna jeszcze służył - ostateczne wycofanie z eksploatacji nastąpiło dopiero w 2009 roku! W oparciu o T-37 powstała wersja lekkiego szturmowca oznaczonego jako A-37 Dragonfly. Najważniejszą różnicą w stosunku do bazowego typu było zastosowanie innych silników - General Electric J85, zamiast Continental-Teledyne J69 (licencyjna odmiana francuskich jednostek Turbomeca Marboré). Zmiana ta podyktowana była znacznie wyższą maksymalną masą startową, przede wszystkim za sprawą zabieranego uzbrojenia. Tweet okazał się być dość popularną w swoim czasie konstrukcją użytkowaną w 20 państwach świata. Poniżej widzimy wariant T-37B w barwach USAF.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	T-37B.jpg
Wyświetleń:	2310
Rozmiar:	148,9 KB
ID:	119998

Podobne wątki

  1. samoloty, samoloty, samoloty ...
    By kamil_andrzej in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 733
    Ostatni post / autor: 12.02.20, 17:57
  2. Moje samoloty
    By kamilandrzej in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 24.05.13, 19:44
  3. samoloty
    By marcin1323 in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16.11.04, 17:24

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.