Strona 26 z 86 PierwszyPierwszy ... 1624252627283676 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 251 do 260 z 855

Wątek: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

  1. #251

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.792
    Siła reputacji
    219
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Cytat Zamieszczone przez henry1 Zobacz posta
    Operator, musisz obfotografować jeszcze kilka muzeów, a nie straszyć nas, że zostało jeszcze parę fotek.
    Jako że nie lubię się cytować, to proszę przeczytać co napisałem w poście #162 tego wątku.

    Jedziemy dalej z MLiA. Jeszcze jeden amerykański samolot o takim samym przeznaczeniu jak poprzednio prezentowana przeze mnie maszyna - North American F-100 Super Sabre. Oblatano go w 1953 roku, a rok później przyjęto na uzbrojenie armii USA. Podczas prób prototypu YF-100A ustanowiono na nim rekord prędkości dla tej kategorii maszyn, po raz pierwszy przekraczając barierę dźwięku w locie poziomym (eksperymentalny Bell X-1 miał silnik rakietowy). Wcześniejsze odrzutowce były do tego zdolne jedynie w locie nurkowym. Zdjęcie ukazuje francuski egzemplarz wersji F-100D, prócz tego wariantu Francuzi używali także dwumiejscowej odmiany szkolno-treningowej F-100F.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	F-100D (1).jpg
Wyświetleń:	1932
Rozmiar:	73,8 KB
ID:	114679

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	F-100D (2).jpg
Wyświetleń:	1903
Rozmiar:	105,6 KB
ID:	114680

  2. #252
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi Awatar henry1
    Dołączył
    Jun 2006
    Mieszka w
    Stołeczne Miasto Poznań
    Posty
    8.629
    Siła reputacji
    328
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Przeczytałem 162. Ulżyło mi.
    W ogródku sąsiadki są ładne kwiatki.
    Popieram Stopkę Krakmana
    !

    LUBIĘ WYCHODZIĆ NA DWÓR, NA POLE MAM ZA DALEKO.

  3. #253

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.792
    Siła reputacji
    219
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Dassault MD.454 Mystere IV to pierwszy francuski ponaddźwiękowy samolot myśliwsko-bombowy. Prototyp wzbił się w powietrze w 1952 roku, na wyposażenie wojska wszedł trzy lata później, a 1982 był rokiem wycofania go z eksploatacji we Francji (używały go również Indie i Izrael). Maszyny seryjne w dużym stopniu różniły się od prototypów i w nazwie miały przyrostek IV A (napędzane były silnikiem Hispano-Suiza Verdon 350). Zbudowano jeszcze prototypy wersji IV B z silnikami firm Rolls-Royce i SNECMA oraz wariant IV N (dwumiejscowy nocny myśliwiec), żadna z tych odmian nie została skierowana do produkcji. Fotografie przedstawiają w kolejności : pierwszy prototyp, model seryjny, a także przednią część kadłuba z wyposażeniem kabiny.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Mystère IV A (1).jpg
Wyświetleń:	1898
Rozmiar:	141,9 KB
ID:	114802

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Mystère IV A (2).jpg
Wyświetleń:	1899
Rozmiar:	117,8 KB
ID:	114803

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Mystère IV A (3).jpg
Wyświetleń:	1933
Rozmiar:	114,1 KB
ID:	114804

  4. #254

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.792
    Siła reputacji
    219
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Fouga CM.170 Magister był pierwszym francuskim szkolno-treningowym odrzutowcem (drugim w świecie po Fokkerze S.14). Prototyp oblatano w 1952, a do służby we francuskiej armii wszedł cztery lata później. Maszyny te charakteryzowało bardzo rzadko stosowane w samolotach usterzenie motylkowe (Rudlickiego). Morska odmiana oznaczona jako CM.175 Zéphyr była przystosowana do użytkowania na lotniskowcach. Magister okazał się bardzo udanym samolotem, co przełożyło się na sukces eksportowy (zakupiony przez ponad 20 krajów). Trzy z nich produkowały go na licencji : RFN, Finlandia oraz Izrael, a w niektórych jest jeszcze używany obecnie. Jedyna sztuka u nas jest eksponowana przez Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie (w barwach francuskich).

    Przednia część kadłuba wersji CM.170R z wyposażeniem obu kabin.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CM.170R (1).jpg
Wyświetleń:	1895
Rozmiar:	130,3 KB
ID:	114865

    Trzy egzemplarze tego samego wariantu przed wejściem głównym do muzeum w Le Bourget.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CM.170R (2).jpg
Wyświetleń:	1882
Rozmiar:	134,0 KB
ID:	114866

  5. #255

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.792
    Siła reputacji
    219
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    SNCASO SO.9000 Trident jest kolejnym unikatem w zbiorach MLiA, zbudowano tylko dwa prototypy tej wersji. Był to francuski ponaddźwiękowy myśliwiec z nietypowym mieszanym napędem, na który składały się dwa silniki odrzutowe Turbomeca Marbore umieszczone na końcach skrzydeł, uzupełnione jednostką rakietową SEPR 481 na paliwo ciekłe, zabudowaną w kadłubie. Konstrukcja powstała w 1952 roku, a oblot nastąpił rok później. Kolejna odmiana SO.9050 Trident II powstała w 1953, charakteryzowała się innymi znacznie mocniejszymi silnikami Turbomeca Gabizo oraz SEPR 631. Wytworzono 10 przedseryjnych sztuk tego modelu, jednak w roku 1957 projekt ostatecznie anulowano. Należy jeszcze zwrócić uwagę na zbieżność nazwy Trident z całkiem innym późniejszym brytyjskim odrzutowym samolotem pasażerskim HS-121 firmy Hawker Siddeley. Na zdjęciu widoczny jest pierwszy prototyp wariantu SO.9000.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	SO.9000.jpg
Wyświetleń:	1977
Rozmiar:	143,7 KB
ID:	115026

  6. #256
    Moderator Konto PREMIUM | OlyJedi Awatar nightelf
    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Olsztyn/Warszawa
    Posty
    5.788
    Siła reputacji
    187
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Interesująca historia i bardzo ciekawa sylwetka myśliwca.
    "Bez muzyki życie byłoby pomyłką." ~ Wilhelm Friedrich Nietzsche
    E-M5 + Pen E-P3 + Lumix 20/1.7 + Oly 12-40/2.8 + 45/1.8 + 40-150 + manualne macro +7.5/3.5
    moja galeria: http://nightelf.org Prawa Ręka Egzekutora-Skarbnika TWA

  7. #257
    | OlyJedi Awatar jackowlew
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Posty
    2.951
    Siła reputacji
    152
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Chylić czoła za fotki z Paryża

  8. #258

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.792
    Siła reputacji
    219
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Cytat Zamieszczone przez nightelf Zobacz posta
    Interesująca historia i bardzo ciekawa sylwetka myśliwca.
    Cytat Zamieszczone przez jackowlew Zobacz posta
    Chylić czoła za fotki z Paryża
    Dzięki za uznanie Panowie!

    Prezentacja następnej francuskiej unikatowej konstrukcji - Nord 1500 Griffon, mającej być myśliwcem zdolnym do przekraczania bariery Mach 2. Projekt wstępny narodził się jeszcze w firmie SFECMAS pod nazwą 1500 Guépard, a kontynuowany był już w zakładach Nord Aviation pod zmienioną nazwą. Pierwszy prototyp eksperymentalnej maszyny oznaczony Nord 1500-01 Griffon I nie posiadał jeszcze docelowego napędu (wyposażono go tylko w silnik odrzutowy). Oblot tej wersji nastąpił w 1955 roku. Docelowy wariant Nord 1500-02 Griffon II powstał dwa lata później i miał już napęd składający się z dwóch silników : odrzutowego i strumieniowego. Próby lotne rozpoczęte w 1957 roku potwierdziły w praktyce możliwość osiągnięcia zakładanej prędkości, udało się przekroczyć 2 Ma (najwyższa jaką uzyskano to 2330 km/h). Niestety piętrzące się problemy techniczne spowodowały ostateczną rezygnację z kontynuowania prac nad tym projektem. Na koniec należy wspomnieć o niezrealizowanych planach stworzenia jeszcze szybszej odmiany mającej latać z ponad trzykrotną prędkością dźwięku, oznaczonej jako Nord Super Griffon. Fotografia przedstawia prototypowego Griffona II.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Nord 1500-02.jpg
Wyświetleń:	1868
Rozmiar:	124,9 KB
ID:	115133

  9. #259
    | OlyJedi
    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    śląsk
    Posty
    2.376
    Siła reputacji
    135
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Gliwicki "Ołówek"
    Zapraszam do albumu i galerii

  10. #260

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.792
    Siła reputacji
    219
    Moja galeria

    Odp: Samoloty i śmigłowce w muzeach i na pomnikach

    Dassault Mirage III to francuski myśliwiec skonstruowany w układzie skrzydeł delta, który stał się na długie lata swego rodzaju znakiem rozpoznawczym tej firmy. Był pierwszym europejskim seryjnie wytwarzanym samolotem zdolnym do przekraczania dwukrotnej prędkości dźwięku. Prototyp nr 1 został oblatany w 1956 roku (różnił się trochę wyglądem od następnych wersji), a w 1961 przyjęto go we Francji na uzbrojenie. Maszyny te w tamtym czasie należały do światowej czołówki tej kategorii sprzętu. Producent tych odrzutowców odniósł duży sukces eksportowy sprzedając je do kilkunastu państw świata na pięciu kontynentach, a także udzielając zgody na licencyjną produkcję trzem krajom : Belgii, Szwajcarii i Australii. W sumie użytkowało go 20 krajów (niektóre z rynku wtórnego). Oprócz zasadniczego wariantu myśliwskiego powstały jeszcze : myśliwsko-bombowy, szkolno-treningowy, rozpoznawczy i szturmowy oznaczony jako Mirage 5. Zdjęcia ukazują pierwszy egzemplarz przedseryjnego typu Mirage IIIA.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Mirage IIIA (1).jpg
Wyświetleń:	1822
Rozmiar:	151,1 KB
ID:	115191

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Mirage IIIA (2).jpg
Wyświetleń:	1873
Rozmiar:	162,2 KB
ID:	115192

Podobne wątki

  1. samoloty, samoloty, samoloty ...
    By kamil_andrzej in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 733
    Ostatni post / autor: 12.02.20, 17:57
  2. Moje samoloty
    By kamilandrzej in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 24.05.13, 19:44
  3. samoloty
    By marcin1323 in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16.11.04, 17:24

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.