Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 52

Wątek: E-M5 + HLD-6 + 9-18 - wycieczka do serwisu po roku użytkowania.

  1. #31
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi Awatar adambieg
    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Miasto nad Brdą
    Posty
    2.812
    Siła reputacji
    110
    Moja galeria

    Odp: E-M5 + HLD-6 + 9-18 - wycieczka do serwisu po roku użytkowania.

    Cytat Zamieszczone przez easy_rider Zobacz posta
    Rozwiązanie jest podobne jak z niedziałającym gripem - przeczyść styki wszystkich akumulatorów, ładowarki i aparatu - najlepiej preparatem do styków.
    Też przez to przechodziłem - po "Kontakcie 60" już nigdy się nie powtórzyło
    Całkiem prawdopodobne. Lata temu mój C 20D robił podobne numery. Pomogło podgięcie styków i przetarcie spirytusem.

  2. #32
    | OlyJedi Awatar Karol K.
    Dołączył
    Feb 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Posty
    254
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria

    Odp: E-M5 + HLD-6 + 9-18 - wycieczka do serwisu po roku użytkowania.

    Cytat Zamieszczone przez alnico Zobacz posta
    U mnie też wyświetlał błąd 8222, choć nie zauważyłem żeby coś kiedyś działało nieprawidłowo. Wcisnąłem OK i już nie wyświetla
    Z tego co czytałem to wciśnięcie "ok" czyści rejestr błędów, co nie znaczy że usuwa ewentualną usterkę

  3. #33
    | OlyJedi Awatar alnico
    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk, Mikołów
    Posty
    6.228
    Siła reputacji
    203
    Moja galeria

    Odp: E-M5 + HLD-6 + 9-18 - wycieczka do serwisu po roku użytkowania.

    Cytat Zamieszczone przez Karol K. Zobacz posta
    Z tego co czytałem to wciśnięcie "ok" czyści rejestr błędów, co nie znaczy że usuwa ewentualną usterkę
    To akurat zrozumiałe, że usterki nie usunie, fajnie by było gdyby naciśnieciem klawisza dało się naprawić aparat. Zakładam jednak, że skoro kod błędu znika to usterki nie ma. Być może, że pojawiło się jakieś zakłócenie, chwilowe zwarcie przy zakładaniu obiektywu czy coś w tym rodzaju powodujące pojawienie się błedu- trudno tak gdybać nie wiedząc co ten kod dokładnie oznacza. Gdyby pojawiał się on ponownie to byłoby się już czego obawiać.
    OM-D E-M5 I/II + kilka słoików. Łowię nimi oblechy .
    Kiedy wychodzę w góry wracam do domu ; Co masz zrobić jutro zrób pojutrze będziesz mieć dwa dni wolnego.
    Szwarc, mydło i powidło
    || Z Tater ||Bieszczady || Słowacja

  4. #34
    | OlyJedi Awatar Karol K.
    Dołączył
    Feb 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Posty
    254
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria

    Odp: E-M5 + HLD-6 + 9-18 - wycieczka do serwisu po roku użytkowania.

    Dzwoniłem dzisiaj na infolinię, aparat jest już naprawiony i do końca tygodnia powinien do mnie dojechać. Jak coś napiszą w informacji o naprawie co to takiego to 8222, to dam znać.

  5. #35
    | OlyJedi Awatar Karol K.
    Dołączył
    Feb 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Posty
    254
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria

    Odp: E-M5 + HLD-6 + 9-18 - wycieczka do serwisu po roku użytkowania.

    Dzisiaj rano aparat wrócił z serwisu. Całość zajęła 2 tygodnie, niestety zajmie kolejne 2... Ale po kolei:

    -wyciągam z pudełka grip. Pięknie przyklejona nowa guma! Brawo!
    -wyjmuję obiektyw 9-18 i pierwsze zaskoczenie - tubus kołysze się tak jak przed wysyłką i obiektyw dalej nie składa się w pełni do pozycji transportowej!!! A w papierze z serwisu "Rozwiązanie: Naprawiony"!!! Z lekkim rozczarowaniem stwierdzam, że przeżyję, może się nie rozpadnie.
    -czas na body E-M5. Założona nowa obudowa ekranu! Super! Jest chyba identyczna jak ta co pękła, ciekawe czy ta nowa nie pęknie w ciągu kilku miesięcy? Uruchamiam aparat, wgrany najnowszy firmware, ustawienia zresetowane. Zobaczymy jak wyczyścili matrycę! Cyk zdjęcie białej kartki na f/22 i szok! Zanieczyszczenie z którym wysłałem aparat nie zostało wyczyszczone! A tuż nad nim drugie, nowe i nieco większe! Cały czas nie mogę w to uwierzyć. Kilkukrotnie wyłączyłem i włączyłem aparat licząc, że filtr zaraz to usunie. Nic z tego! Zmieniłem obiektyw, kropki pozostają w swoim miejscu... Serwis czyszcząc matrycę, zabrudził mi ją jeszcze bardziej!!! Zobaczymy czy zniknął tajemniczy błąd 8222. Odpalam menu serwisowe. 8222 stoi jak wół! Żadnej wzmaianki o tym w papierach. Jeśli po wizycie w serwisie, aktualizacji firmware i resecie aparatu to nie zniknęło, to zakładam, że jednak jest to jakiś wewnętrzny problem. A w dokumencie z serwisu jedynie: "Wyświetlacz TFT: Naprawiony"

    Zadzwoniłem na infolinię, kazali przysłać aparat jeszcze raz i opisać dokładnie nierozwiązane problemy. Obiecali, że tym razem dopilnują, żeby wszystko zostało dobrze posprawdzane. Kurier się trochę zdziwił. Rano przywiózł aparat, po południu znowu go zabrał Grip został. OMD i 9-18 pojechały na kolejną wycieczkę... Jestem rozczarowany. Serwis Olympusa był zawsze bardzo chwalony. Nie wiem jaki był sens w nienaprawieniu wszystkich szczegółowo przeze mnie opisanych usterek, Olympus zapłaci drugi raz za transport do serwisu, a ja jestem kolejne dwa tygodnie bez sprzętu i trochę też zestresowany, bo wyjeżdżam na początku lutego i wtedy muszę mieć już aparat z powrotem, a nie ma gwarancji że wróci. Najwyżej przyślą mi go do Hiszpanii... Po ponad 8 latach używania E-Systemu, a teraz micro 4/3, chyba przyjrzę się lepiej produktom Panasonica i kolejne body nie będzie już od Olympusa...

  6. #36
    | OlyJedi Awatar petreq
    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Chrzanów
    Posty
    4.046
    Siła reputacji
    208
    Moja galeria

    Odp: E-M5 + HLD-6 + 9-18 - wycieczka do serwisu po roku użytkowania.

    Karol K, naprawdę Cię rozumiem... niestety u Innych jest dużo gorzej... Mogę tylko życzyć wytrwałości i powodzenia w dalszych zmaganiach!

  7. #37
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi
    Dołączył
    Jun 2004
    Posty
    5.023
    Siła reputacji
    149
    Moja galeria

    Odp: E-M5 + HLD-6 + 9-18 - wycieczka do serwisu po roku użytkowania.

    Ale zaraz, zaraz... Dlaczego Olympus ma czyścić matrycę w ramach gwarancji? Przecież sam sobie ją upaskudziłeś.
    Moje fotografie: www.beluch.pl | Grupa dyskusyjna M43 Polska

  8. #38
    | OlyJedi Awatar petreq
    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Chrzanów
    Posty
    4.046
    Siła reputacji
    208
    Moja galeria

    Odp: E-M5 + HLD-6 + 9-18 - wycieczka do serwisu po roku użytkowania.

    Czyścić oczywiście nie musi, ale paskudzić bardziej?

    ---------- Post dodany o 20:38 ---------- Poprzedni post był o 20:34 ----------

    A z drugiej strony taka pierdoła jak czyszczenie matrycy tylko wpłynie na zadowolenie Pacjenta...

  9. #39
    Jd
    Gość

    Odp: E-M5 + HLD-6 + 9-18 - wycieczka do serwisu po roku użytkowania.

    Prosta ludzka przyzwoitość wymagała by zrobienia wszystkiego co zostało opisane. Natomiast jeżeli coś by się nie mieściło w ramach napraw gwarancyjnych należałoby powiadomić o tym klienta i zaproponować naprawę za gotówkę np za pobraniem.
    Moje spostrzeżenie jest chyba nie na te czasy.

    Ja z mojej naprawy jestem bardzo zadowolony. Nie przyznano sie jednak w specyfikacji naprawy , że usunięto pękniecie obudowy LCD.
    Ostatnio edytowane przez Jd ; 16.01.14 o 21:45

  10. #40
    | OlyJedi Awatar Karol K.
    Dołączył
    Feb 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Posty
    254
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria

    Odp: E-M5 + HLD-6 + 9-18 - wycieczka do serwisu po roku użytkowania.

    Cytat Zamieszczone przez luc4s Zobacz posta
    Ale zaraz, zaraz... Dlaczego Olympus ma czyścić matrycę w ramach gwarancji? Przecież sam sobie ją upaskudziłeś.
    Jak napisałem na samym początku, matryca miała zabrudzenie od nowości, w co oczywiście można mi uwierzyć lub nie. Aparat stał koło tygodnia za szkłem w Saturnie, więc było to zabrudzenie fabryczne lub mogło powstać w sklepie. Plamka była na tyle mała, że i tak przy niższych przysłonach nie była widoczna, ale przy okazji serwisowania chciałem, żeby matryca została wyczyszczona. Ale dlaczego zabrudzili ją bardziej i nikt tego nie skontrolował?!!!

    Kiedyś wysłałem E-300 na gwarancji, też z odklejającą się gumą i zabrudzeniami układu pryzmatów i matrycy. Wtedy było to z mojej winy, był to mój pierwszy aparat i próbowałem go sam przedmuchać... Guma została podklejona i aparat wrócił pięknie wyczyszczony, wszystko w ramach gwarancji. Od tamtej pory nie grzebię już w body, a obiektywy zmieniam błyskawicznie, żeby pyły nie dostawały się do środka i w żadnym aparacie nie miałem już nigdy brudów na matrycy.

    Dlaczego Olympus ma czyścić matrycę w ramach gwarancji? A chociażby dlatego, że aparat ma filtr automatycznego czyszczenia matrycy, a skoro są brudy, to znaczy że nie działa poprawnie.

Podobne wątki

  1. Wycieczka do Paryża
    By dziango in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25.08.08, 16:37
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28.10.07, 17:38
  3. temperatura użytkowania - Oly czy nikon
    By artwont in forum Pozostali producenci
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29.07.05, 14:15
  4. jesienna wycieczka
    By qwerty in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11.10.04, 21:04
  5. Wycieczka w gory
    By qwerty in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27.09.04, 20:48

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.