epicure - ciekawe spostrzeżenie, hmm...
epicure - ciekawe spostrzeżenie, hmm...
Ja w ogole nie jestem fanbojem. Przeciwnie - mysle, ze cala mania aparatowa napedzana jest reklamą i 70-80% z was, myslacych, ze Olympus miszcz - bylaby rownie szczesliwa z innym systemem. Podobnie uwazam, ze 90% osob ogladajacych 100% powiekszenia zdjec przed kupnem aparatu, w rzeczywistosci nie zauwazyla by roznicy pomiedzy zdjeciami robionymi sprzetem za 5-10k, a kompaktem za 1000zł.
Ale jak ktos pisze, ze obiektyw ze swiatlem 2.0-2.8 jest "zaawnsowanie amatorski", gdzie profesjonalnym standardem sa zoomy 2.8, to... kogo to fanboyizm? Bo ja mysle, ze predzej Jana, niz moj.
A mnie głosy epi czy iwo zwyczajnie śmieszą.
Epi: jak Samsung puści puszkę do której mogę podłączyć manualny obiektyw i mieć stabilizację tak skuteczną jak na zdjęciach Jack'a, daj znać proszę a póki co...
Iwo, stałki 2.8???
Małe? EPM2 14/2.5, 20/1.7 i 45/1.8.
Tylko foto? EM5 i co komu pasuje.
Wideo? GH2@VK lub GH3.
Coś innego? Dla mnie tylko coś z dwóch dwójek: xz2/stylus1 lub Alfy 7/R (plus Voigtlandery).
Tak, słuchaj mój też to ma.
Cholera pojechałam specjalnie do nich w sobotę, gdzie tam nawet nie zszedł na dół przywitać się z babką, tylko cały dzień Plejstejszyn.
hmmm. w moim XZ-2 jest zoom f/1,8 - 2,5 - znaczy się jest to profi-sprzęt?
tak wiem, to było nieczyste zagranieale chodzi mi o pokazanie takiej myśli że jeden udany korpus, czy jeden lub dwa ciekawe obiektywy nie sprawią że po system sięgną zawodowcy. No chyba że będzie to uderzenie naprawdę z grubej rury tak jak w Fuji gdzie i matryca X-trans narobiła trochę zamieszania i szkła zaprezentowane przy debiucie systemu potrafiły zaimponować. Takie 35/1,4 to przecież cymesik... znajdzie się jakiś jego odpowiednik w systemie Samsunga?
Dlatego uważam że Samsung pozostanie systemem dla amatorów, raczej nawet ambitnych amatorów bo ci mniej wciągnięci w temat mogą nawet nie wiedzieć że Samsung robi jakieś aparaty poza kompaktami i tymi wbudowanymi w smartfony.
Podobnież uważam, że nowy 16-50 choć zapowiada się bardzo ciekawie i aż żałuję że nie ma jego odpowiednika w m4/3, pozostanie obiektywem co najwyżej dla zaawansowanych amatorów. Tak jak to ma miejsce z Sigmami czy Tamronami 17-50/2,8 produkowanymi do lustrzanek APS-c
Wszystkie NXxx były fajne (a właściwie wciąż są) tylko, że rynek w Polsce (dzięki marketingowcom) został właściwie pominięty...
Zawsze miałem chrapkę na NX dwucyfrowy - może czas najwyższy ?
16-50/2-2.8 świetne "na oko", ale wciąż jest to podróż w stronę luster. MFT polega na małych obiektywach (poza planowanym 40-150 i super tele), a tutaj mamy ponad 600gram obiektywu. Rozumiem pogoń za jakością, ale w podobnej wadze będą szkła do dSLR, a bezlusterkowce z zasady miały być jednak mniejsze/lżejsze...
Body: E-M5 II / E-M5 / E-M10 / AIR A01
"Canon 24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"
Ano, to fakt. Sam w NXach zrobil spory flange, najwiekszy wsrod bezlusterkowcow, byc moze to powoduje takie rozmiary/wage szkiel. Taki bdb optycznie 85/1.4 do NXa jest nawet wiekszy i ciezszy od swoich lustrzankowych odpowiednikow:
http://www.optyczne.pl/porownaj.php?...1=322&add2=933
Niektore korpusy tez na papierze wygladaja dobrze, ale sporo bylo narzekania na funkcjonalnosc. Pamietam, ze np. bolaczka NX20 bylo "zapychanie" sie systemu, kiedy zapisywane byly pliki RAW, jakby firmware byl za malo wielozadaniowy...
Pozdrowienia
Sylwek
the convert
A wiesz, kogo to interesuje? Nikogo. Ludzie mają w d... stabilizację z manualnymi stałkami, które są z reguły jasnymi obiektywami wykorzystywanymi głównie do fotografowania na pełnej dziurze. Co chcesz fotografować na f/1,8 przy czasie 1/4 s? Chyba tylko sztachetę w płocie albo badyla z rozmytym tłem, bo wszystko, co żyje, wyjdzie poruszone. Kumaci ludzie to wiedzą i nie podniecają się nowinkami, które mają znikome zastosowanie w praktyce. Interesuje ich za to jakość obrazu i możliwości fotograficzne, a te Samsung oferuje lepsze, przynajmniej na papierze. Założysz się, o czym więcej będzie się dyskutować na forach i w artykułach - o stabilizacji z pleśniakami, czy o większej matrycy i jaśniejszym obiektywie? Ten trend jest bezlitosny i Twoje upodobania go nie zmienią.
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Ja ostatnio zauważyłem, że często jest to niestety już główna zasada. OM-D E-M5 jest fajny, ale sam jako taki jest po prostu zbyt mały.
Przywołam Panasonica z modelem Gh3 - dla mnie to jest najsensowniejszy model mikro43 - nyny się śmieje z jego niepotrzebnej lustrzankowatości, ale ja mam wrażenie że jest to jedyne body, którego zewnętrzna lampa nie przeważy co mnie w e-m5 wkurzało.
Fajnie, że są body jak gm1/e-pm2/nx300 jak i nx30/e-m1/gh3 czy szkła mZD12-40/nx16-50/mZD75/nx85 dla mniej wyczulonych na każdy gram
Brak lustra upraszcza sprawę, poowooli wypiera starą technologię DSLR, ale nie wymusza kurduplowatych rozmiarów, a jedynie je umożliwia.
Mnie.. strach się przyznać. Jakiś czas temu kupiłem OM 50mm 1,4 i adapter. Nie robiłem w czasie 1/4s, ale 1/30 i po prostu mi się przydawała, bo nie mam ręki snajpera. Po prostu kupić tanio PENa czy nexa z heliosem za 40zł i i zrobić kilka zdjęć na imprezie bezstresowo bez lampy
Ostatnio edytowane przez Iwo ; 2.01.14 o 23:25
Sprzedam: Om-d em-5 2, 12-40mm 2,8, 25mm/1,7, Sigma 105mm f/2,8 makro, 42,5mm f/1,8
epicure - Właśnie do manualnych stałek stabilizacja wyśmienicie się przydaje - nie żeby wydłużać czas migawki bo ruchu i tak nie zamrozisz ale by precyzyjnie ostrzyć. W takim E-M6 czy E-M1 gdy powiększony fragment kadru "nie skacze" znacznie łatwiej ostrość ustawić niż wtedy gdy stabilizacji nie ma.
Argument celny, ale nadal bez znaczenia, bo nikt nie będzie go brał pod uwagę. Jest za słaby, żeby przebić się przed argument wielkości matrycy i jasności obiektywu. Śledźcie komentarze na forach i w serwisach, to będzie telenowela z przewidywalnym scenariuszem.
---------- Post dodany o 22:38 ---------- Poprzedni post był o 22:31 ----------
Na imprezie na 1/30 s? No nie przekonałeś mnie. A przekonać maniaków dużych matryc i jasnych obiektywów, z kalkulatorem GO zamiast mózgu (czyli jakieś 90% opiniotwórczej społeczności fotografów w internecie) będzie Ci jeszcze trudniej.
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb