Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Wątek: Chcę kupić konwerter do EP-3.

Siła reputacji
    0
    Moja galeria

Chcę kupić konwerter do EP-3.

Witam.

Jestem zielony z fotografii ogólnie. Wiem, że moja luba ma Olympusa EP-3 (ostatnio kupiła o ile ma to znaczenie) z podstawowym obiektywem 14-42.

Chciałbym kupić jej konwerter szerokokątny. Dedykowane są drogie dosyć stąd moje pytanie.

Czy będzie pasował konwerter uniwersalny o średnicy np. 37mm?

| OlyJedi Awatar strOOs
    Mieszka w
    Łódź
    Siła reputacji
    63
    Moja galeria

Odp: Chcę kupić konwerter do EP-3.

Tak, będzie pasował.

Problemem może być jednak jakość obrazu...

Jeśli już adaptery to raczej firmowe - właśnie Olympus (jakieś 350zł), Raynox (podobne ceny lud drożej).

Albo coś takiego? http://allegro.pl/panasonic-vw-lw430...746568782.html

Generalnie konwerter nie może dawać zbyt dużej zmiany - systemowy to około 0.78x i to jest zakres, do którego można szukać - żadne konwertery typu 0.5x, 0.45x i podobne nie dadzą dobrego obrazu (a dodatkowo wpadnie Ci efekt "rybiego oka", bo nie będą prawidłowo korygowane).

Oryginał w Saturnie jest za 329zł - i to jest niezła cena. http://www.saturn.pl/lodz-manufaktur...m_campaign=xml
    Body: E-M5 II / E-M5 / E-M10 / AIR A01
    "Canon 24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"

Siła reputacji
    0
    Moja galeria

Dzięki za odpowiedź. Zawsze warto się czegoś nauczyć.

Znalazłem na allegro taki - http://allegro.pl/uniwersalny-konwer...761772515.html

Po modelu na ceneo wyskakuje koszt 460zł.

Tylko, że ma to x0.5 tak jak pisałeś. Czyli będzie lipa?

| OlyJedi Awatar strOOs
    Mieszka w
    Łódź
    Siła reputacji
    63
    Moja galeria

Ten co podałeś to najpewniej HD-5050Pro - model bardziej do kamer niż aparatów.

Filmik z jego udziałem: