masz rację... ale zobacz też tu:
http://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/5789191
http://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/478148
masz rację... ale zobacz też tu:
http://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/5789191
http://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/478148
Nie o to chodzi, czy przeliczać, czy nie, ale o to, żeby się trzymać jednej wersji. Czasem mam wrażenie, że wiele osób uważa, że między 4/3, a FF się nie przelicza, ale miedzy 4/3, a mniejszymi matrycami już tak. Takie wybiórcze przeliczanie jest faktycznie bez sensu. Jeśli przyjmiemy, że 12-40/2,8 jest ekwiwalentem 24-80/2,8 , to Sony dokonało prawdziwego cudu i wyprodukowało aparat z obiektywem 24-200/2,8. Nieprawdaż? Tym bardziej, że 4/3 ma 3x bliżej do 1" niż do FF. Niech sobie każdy przelicza lub nie, ale niech będzie konsekwentny.
Podejrzewam, że jak komuś zależy na dużej GO , FF i używaniu f 1.8 to może się nieraz zdziwić, jeśli wcześniej używał 4/3. Nie używałem nigdy małego obrazka ale tam chyba bezpieczna przesłona dla "płaskich" ujęć to jest dopiero 5.6.
Wszystko zależy od ogniskowej i odległości. Najtrudniej jest na szerokich kątach, od 35 mm i szerszych, i przy w miarę dużej odległości, np. od 5 m w dal, czyli typowy street. Ani f/4, ani nawet f/2,8 nie powoduje tutaj żadnego wyraźnego rozmycia tła. Bo teleobiektywem to nawet i na f/8 się da.
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Może ktoś ma ochotę na takie wydanie A7 za 10K zielonych?
http://photorumors.com/2013/10/17/of-course-there-will-be-a-hasselblad-solar-camera-based-on-the-sony-a7/
Od razu wygląda lepiej![]()
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Terror mechagodzilli.
Tak, słuchaj mój też to ma.
Cholera pojechałam specjalnie do nich w sobotę, gdzie tam nawet nie zszedł na dół przywitać się z babką, tylko cały dzień Plejstejszyn.
Zeiss FE 55/1,8 @1,8
http://www.pbase.com/davidkilpatrick/image/152907270
Więcej sampli:http://www.pbase.com/davidkilpatrick/sony_a7_a7r_samples_by_richard_kilpatrick
w tym jeden pokazujący CA przy ekstremalnym kontraście
A cenę tego Zeissa to lepiej porównywac do premierowego Nikkora 58/1,4, istniejący 50/1,4 to nijak nie jest szkło premium.
Sprzętu więcej niż umiejętności. FF+APS-C=cokolwiek
"If you are looking for the perfect camera, it doesn’t exist and never will."