www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Zeiss 55/1.8 FE ma kosztować 1100€, więc może dobrze, że nie dali 50/1.2 na start![]()
Rolleicord, Canon
flickr
ojej, Olympus w m4/3 debiutował z jednym kitowym i ciemnym zoomem i jedną stałką f2,8... i jakoś wszyscy przeżyli... do dziś pomimo kilku lat istnienia na rynku firma nie zaproponowała żadnego obiektywu ze światłem f1,4 i też wszyscy jakoś żyją...
a skoro w m4/3 dobre jest to co jest, to pamiętając że dynamika matrycy FF będzie pewnie o 2 eV lepsza od najlepszej z m4/3 to stałki ze światłem f2,8 naprawdę nie będą ograniczeniem... a takie światło pozwoli konstruować obiektywy względnie tanie i względnie małe...
Oczywiście - premię za nowości trzeba będzie płacić i na pewno na starcie wszystkie ceny będą o 100% zawyżone... ale nie sądzę by ten stan rzeczy miał się długo utrzymać...
Tak, słuchaj mój też to ma.
Cholera pojechałam specjalnie do nich w sobotę, gdzie tam nawet nie zszedł na dół przywitać się z babką, tylko cały dzień Plejstejszyn.
Moje zdjęcia: http://forum.olympusclub.pl/showthre...938#post206938
zabawki: OM-1 + 12-100/f4 +100-400+ 12/2 + 20/1.4 . Czasem S 23Ultra
budowane właśnie Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach będzie miało wielofunkcyjną halę wystawową, w której będą 3 ściany wideo, każda złożona z 81 monitorów LCD 50" (9x9 monitorów). Może tam te 36 Mpix zrobi różnicę? Ktoś planuje tam wystawę? :P
Ja tylko podałem przykład, że wysoka rozdzielczość może się przydać - a że będzie to akurat zastosowanie niszowe to zgoda. Zresztą większość tych, którzy kupili/kupią E-M1 też nie wykorzysta wielu jego funkcji/cech np. wysokiej odporności body, szybkostrzelności. Prawie każdy model aparatu na rynku tak ma - i prawie każdy użytkownik.
Większość wykorzysta 20% jego możliwości- ale dla każdego może być to inne 20%
Moje zdjęcia: http://forum.olympusclub.pl/showthre...938#post206938
zabawki: OM-1 + 12-100/f4 +100-400+ 12/2 + 20/1.4 . Czasem S 23Ultra
Naprawdę uważacie, ze duża rozdzielczość matrycy i używanie FF to warunek zaistnienia na wystawach? Że jest to niezbędne ludziom robiącym wystawowe powiększenia 50x70 cm? Przecież nawet z 6 mpix robi się bardzo przyzwoite duże powiększenie, przy normalnym oglądaniu te różnice zanikają, poza tym nie do każdego rodzaju fotografii niezbędna jest "Żyleta" i zupełny brak szumu. W końcu jeszcze niedawno powiększenia ponad 10x z klatki małoobrazkowego filmu miały już wyraźne ziarno. Do tego nie każdy widz to pixelowo/szumowy maniak zwracający na to uwagę. Naprawdę są ludzie i amatorzy sztuki którzy bardziej patrzą na pomysł, treść, kompozycję, kadr niż sprawy techniczne. Technika to najkrócej mówiąc rzemiosło - to jest niezbędne fotografom ślubnym żeby się zareklamować "profesjonalnym sprzętem" i "najostrzejszymi zdjęciami"Podsumowując - Jeśli ktoś ograniczają możliwości zrobienia odbitek z 12 mpix to nie sadzę aby mógł błysnąć iskrą bożą mając 36 Mpix ........Ale jeśli musi zrobić na zamówienie plakat reklamowy 3x4 m to mu te 36 mpix na pewno pomoże.
(tak na marginesie ostatnio oglądałem zdjęcia Włodzimierza Puchalskiego w Ogrodzie botanicznym w Powsinie - z tym ze to musiały być cyfrowe odbitki, nie "stare oryginały" mistrza. Oczywiście ze wymagania i technika się zmieniły - ale te zdjęcia w wielu wypadkach mają po prostu nie trafioną ostrość, a z bliska są wręcz rozmazane. Ale mają w sobie coś....).
Mnie się wydawało że większy format to możliwość osiągnięcia innej plastyki zdjęć no i w takim nexie pokusa jeszcze pełniejszej reaktywacji starych szklarni.
co do cen sprzetu to bardziej wyżyłowany cenowo niż bezlusterkowce trudno sobie wyobrazić. Nexy niewiele tu ustępują m4/3 olka (zwłaszcza optyką) Niby miało byc tańsze konstruowanie aparatów bez skomplikowanej mechaniki lustra jak i obiektywów położonych bliżej matrycy. A ceny lepszych nexów 6 i 7 właściwie przekraczają ceny odpowiadajacych im SLT. Można też sobie porównać ceny obiektywów Dla sony A i E - 50/1,8 czy 35. A cena zooma do NEX 55-200 to już kuriozum. chyba tylko po to wyżyłowana, żeby za 1/2 (czyli rzeczywistą wartość) sprzedawać go w pakiecie
Zresztą cała zabawa w format APS moim zdaniem miała na celu sprzedanie dużej ilości nowej optyki, bo raptem wszystkie najpopularniejsze zoomy stały się za długie. teraz jak już rynek p 10 latach się nasycił, wracamy do FF. I najlepiej będzie coś zmienić w mocowaniu, żeby stare obiektywy FF miały jakieś funkcyjne niedogodności w użytkowaniu, przy zachowaniu sztandarowej letniej wierności bagnetowi
![]()
Ostatnio edytowane przez Makromaniak ; 15.10.13 o 16:20