Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 86

Wątek: Zuiko 1.8 50mm

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    14
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria

    Zuiko 1.8 50mm

    Witam.

    Wypowiadam się na forum po raz pierwszy, i może odrazu przejde do konkretów.
    Otóż jestem posiadaczem E-500 + ZD14-45, nie ma co ukrywać, jestem amatorem.

    Chciałbym dokupić obiektyw do macro, (ale z funduszami narazie kiepsko) i znalazłem na sprzedaż taki oto obiektyw (ZUIKO 1.8 50mm z bagnetem 4/3). Sprzedający zapewnia, że wszystko będzie chodzić itp. ale ja wolałbym się upewnić. Patrzyłęm do działu obiektywy, ale tam jest opis wyłącznie ZD 50mm. Jak już wspominałem, jestem amatorem, ale chętnie pobawił bym się manualną ostrością itp. Tylko chciałbym wiedzieć, czy nie porywam się z motyką na słońce... Nie oczekuje, że odrazu idealnie poustawiam sobie ostrość od pierwszego zdjęcia (czytałem, że e-500 ma "taki sobie" wizjer), ale chciałbym się "nauczyć" robić zdjęcia.

    Możecie mi powiedzieć, czy warto kupować ten obiektyw, i ćwiczyć? Tego nowego zuiko 50mm to raczej nie kupie ; ) dlatego zainteresowa mnie ten obiektyw.

    Pewnie strasznie pokręciłem, ale bardzo zależy mi na odpowiedziach.


    Pozdrawiam.

    Jeronimo: zmieniłem temat - po co ten CapsLock?

  2. #2
    | OlyJedi Awatar suchar
    Dołączył
    Oct 2006
    Mieszka w
    Wa-wa
    Posty
    3.192
    Siła reputacji
    25
    Moja galeria
    O ile Zuiko Digital 50mm jest obiektywem do makro, to samo Zuiko 50mm f 1.8 raczej nie. Dlatego jesli szukasz czegos do makro, chyba sensownie jest kupic jakies szklo na M42 (Helios, Industar, Takumar) o ogniskowej ~50mm i do tego pierscienie makro. Sam nie probowalem, ale wielu ludzi tak robi i daje to niezłe efekty. Za Heliosa 58mm f 2 dasz z 50zl, za przejsciowke M42 / 4/3 drugie tyle i za pierscienie makro tez niewiele.
    Strona WŁASNA | Blog Portret Ulicy
    "Fotografujemy rzeczy, by usunąć je z umysłu" - Franz Kafka