Ale w E-M1 ISO oznaczone jako 3200 wygląda całkiem dobrze.
Jak na razie, nie wiem czy większa radochę mam z puszki czy z 45ki![]()
Moje zdjęcia: http://forum.olympusclub.pl/showthre...938#post206938
zabawki: OM-1 + 12-100/f4 +100-400+ 12/2 + 20/1.4 . Czasem S 23Ultra
Ja przy 14-54II i puszcze E-30 starałem się nawet iso800 nie przekraczać. O dziwo dla mojej przyjemności to co otrzymywałem z ręki było całkiem niezłe. Oczywiście wykonane w kościołach (np Watykan, kościoły i bazyliki w Rzymie, Ziemia Święta itp..). iso1600 przy om-d em-5 też wygląda całkiem dobrze, dlatego po głowie ostatnio zaczęła mi chodzić rezygnacja z 17 1.8.
Fotografuję OM-D EM-5 II, mZD 12-40 2.8, mZD 45 1.8, mZD 75-300, mZD 60 2.8 macro, Samyang Fisheye 7.5
Ja bym nie rezygnował z 17/1.8
Jednak co jaśniejszy obiektyw, to jaśniejszy. Da możliwości, których 12-40 nie osiągniesz.
Choć oczywiście możesz sobie ten zakup odłożyć w czasie. Najpierw kup samego 12-40 i jeśli będzie Ciebie ograniczał w sytuacjach z mniejszą ilością światła, dokupisz 17.
"Bez muzyki życie byłoby pomyłką." ~ Wilhelm Friedrich Nietzsche
E-M5 + Pen E-P3 + Lumix 20/1.7 + Oly 12-40/2.8 + 45/1.8 + 40-150 + manualne macro +7.5/3.5
moja galeria: http://nightelf.org Prawa Ręka Egzekutora-Skarbnika TWA
Rzymskie bazyliki to są jakieś 2EV jaśniejsze, niż większość kościołów w Polsce. U nas się oszczędza na prądzie.
Z resztą co tam kościoły. Polskie muzea typu pałace są tragicznie oświetlone. Czasami światła jest tyle, żeby się nie przewrócić.
Ale możesz najpierw kupić zooma. Coś jaśniejszego zawsze zdążysz, jeśli będzie za mało.
Może jaśniejsze, ale w podróży pewnie i tak będę miał przy sobie zawsze kilka szkiełek. 12-40 podstawa, 75-300 też, pewnie samyang fish zakupię, bo spodobał mi się kolegi no i właśnie tę 17.
---------- Post dodany o 12:57 ---------- Poprzedni post był o 12:55 ----------
Masz rację. Z oświetleniem w Polsce rzeczywiście jest tragedia. Czasami z żoną robimy sobie wypady w różne strony Polski by trochę pozwiedzać i zawsze jest problem w muzeach, galeriach itp.. Ale zaczynam zauważać lekką poprawę szczególnie w nowocześniejszych, interaktywnych muzeach.
Fotografuję OM-D EM-5 II, mZD 12-40 2.8, mZD 45 1.8, mZD 75-300, mZD 60 2.8 macro, Samyang Fisheye 7.5