Bardzo przydatna rzecz.Jesli sie duzo obrabia zdjec z jednego podejscia.
Tez to gdzies mam-tylko teraz gdzie??
Tu pisalem i jeszcze gdzies indziej dawno temu https://forum.olympusclub.pl/threads...l=1#post900107
Bardzo przydatna rzecz.Jesli sie duzo obrabia zdjec z jednego podejscia.
Tez to gdzies mam-tylko teraz gdzie??
Tu pisalem i jeszcze gdzies indziej dawno temu https://forum.olympusclub.pl/threads...l=1#post900107
http://www.renderosity.com/mod/galle...ername=mirek54
I tak Was lubie
Krakman, dziwi mnie fakt że Twój jpg ma 6500K, a mój 5400. O co chodzi? I gdzie mogę zmienić w laptopie samsunga ustawienia monitora( coś w rodzaju "guzików" znajdujących się na monitorach od komputerów stacjonarnych- nie wiem czy zostałem dobrze zrozumiany)
Na poziomie wywolywania ORFA juz w ACR po prawej masz temperature.Zmieniasz na ile chcesz.Jesli Ci wszystko odpowiada otwierasz obraz po suwkowaniu w ACR.Ale zrob sobie taki myk-Otworz obraz w ACR z wcisnietym schiftem.Bedziesz miec obiekt inteligentny.Jesli Cie dalsze prace nie zadowola klikniesz w ten znacznik na miniaturce i wrocisz znowu do ACR bez zadnej straty na jakosci .
http://www.renderosity.com/mod/galle...ername=mirek54
I tak Was lubie
Dzień bez uśmiechu - dzień stracony!
Wszystkim smętnym, nie mającym poczucia humoru, tudzież agresywnie reagującym na nasze wspaniałe i pogodne wpisy, zwane dalej oftopami - MÓWIĘ STANOWCZE NIE ! KRAKMAN - Uczestnik i Użytkownik czego się da..., nawet TWA![]()
Dla mnie osobiście dużym utrudnieniem jest duża ilość zdjęć z sesji( 100-150) jednego dnia. Na obróbkę mam niewiele czasu. Więc chciałbym jak najbardziej ten proces obróbki usprawnić. Rzecz jasna też chciałbym aby kolory wychodziły w miarę poprawnie, wtedy nikt mi nie zarzuci że kolor na aukcji jest inny niż ten w rzeczywistości, bo przecież na moim monitorze będzie ok.
Jestem wielkim miłośnikiem PS( jakieś 6-7 lat uczyłem się właśnie na photoshopie) lecz zmuszony jestem pracować na Gimpie( choć i on potrafi zaskoczyć pozytywnie swoimi możliwościami), a o ACR lub LR na chwilę obecną nie ma mowy. Na początku urzywałem RawTherapy, ale za długo cały proces szedł, zmuszony tą sytuacją i presją czasu przesiadłem się na JPGi i wszelkie poprawki robię na poziomie gimpa.
Interesuje mnie fakt czy jeśli robię zdjęcia w porównywalnych warunkach to czy np. mógłbym(przy robieniu w Rawach) na poziomie "odrawiacza" ustalić jedną wartość expozycji, tak żeby kanał "L" na szarej karcie wskazywał 51, po czym wczytać profil WB(wcześniej ustawiony na szarą kartę w tychże warunkach)? Wówczas puszczę przetwarzanie wsadowe i masowo mi przeora fotki według wskazań moich.
Możesz. popatrz w programach za przetwarzaniem wsadowym (batch). Raw Therapee ma, większość innych programów też.
Poza tym jak już chcesz w rawach robić, to dobrą metodą obróbki jest nie wywoływanie zdjęcia zaraz po ustawieniu wszystkich sówaczków, ale jedynie zapisanie zdjecia, lub pliku z ustawieniami na póxniej. Obrobisz wszystkie zdjecai, a potem wrzucasz przetwarzanie i komputer się grzeje, a Ty możesz zaczać się czym innym...
Inna sprawa, że serio z sesji masz 150 zdjeć, które nadają się do dalszej obróbki? I co więcej wymagają obróbki wybiórczej?
Nie zajmuję się już sprawami technicznymi forum. Prośba o zgłaszanie wszystkiego do Jacka.
A nie masz możliwości ustawienia balansu bieli na białą kartę w aparacie? Do tego ekspozycja na białą kartę (histogram do prawej), tło lekko przepalasz i jest szansa, że jpg będzie ok. Poza tym ważne jest jak świecisz (odbijasz, parasolki, softboxy?) i jaka jest kolorystyka pomieszczenia, kolorowe ściany moga dawać zafarb nie mający nic wspólnego z ustawianiem balansu bieli.
Witam. Z tego co tu zaprezentowałeś to problem monitora, bo koledzy z forum obrabiając RAWy wrzucają podobne foty lecz lekko nasycone lub lekko jaśniejszePrzeczytaj mój wpis i zastosuj się, myślę że pomoże
![]()
PS dodam jeszcze że ja u siebie Nasycenie podbiłem do +4j![]()
Ostatnio edytowane przez merti ; 31.07.13 o 10:13
E-420 +14-300 oraz inne szpeje
From The Earth
A nie lepiej eliminować przyczyny zafarbu? Informacje o tym jak coś skorygować są niewątpliwie potrzebne, ale gdy się ma niewiele czasu by wszystko sfotografować, trzeba zwrócić uwagę by osiągać dobry rezultat jak najmniejszym nakładem pracy przy korekcji. Trzeba dobrze zorganizować produkcje zdjęć.
Ja bym spojrzał poza kadr i zapytałbym o to samo co Fret. Sylwek, a w jakim pomieszczeniu to fotografowanie się odbywa i czy ściany nie są przypadkiem kolorowe lub otoczenie nie jest np. magazynem różnokolorowych rzeczy. Obawiam się, że poszukiwane rozwiązanie leży właśnie w tym gdzie to się wszystko odbywa.
Generalnie najlepszy wpływ na fotografowane przedmioty może mieć odseparowanie przestrzeni, w której są fotografowane przedmioty, np. poprzez większy niż zazwyczaj namiot bezcieniowy (stelaż okryty białym materiałem przepuszczającym światło z zewnątrz, np. lamp błyskowych). Wówczas sfotografowanie choćby szarej karty przed rozpoczęciem sesji, jako elementu pomiarowego, powinno dać najlepsze rezultaty.
...Ustawiam od zawsze wb na białą kartkę, teraz staram się na neutralną szarość 18%. Fotografuję modelkę w taki sposób że dwie gołe lampy za modelką palą tło o 1 Ev mocniej niż softbox(80x120) oświetlający modelkę, dzięki temu mam przepalone tło. Dodatkowo jedna mniejsza goła lampa z tyłu na kontrę, na modelkę.Studio całe białe. Pod nogami biała plexi.
1-lampy,
2-białe styropianowe płyty( 2x1m),
3-aparat