Możesz jeszcze pomalować na czarno styropian od strony aparatu, powinien się trochę poprawić kontrast.
Możesz jeszcze pomalować na czarno styropian od strony aparatu, powinien się trochę poprawić kontrast.
...Bradzo dziękuję forumowiczom za porady i za zainteresowanie moim problemem.
Na chwilę obecną metodą prób i błędów idąc za radami Krakmana suwakowałem za pomocą "barwa/nasycenie" w gimpie na kolorze cyjanowym i znalazłem mniej więcej to co chciałem( odcień: -10) . Zapisałem sobie to w predefiniowanych presetach i jednym kliknięciem kolory podchodzą mniej więcej pod rzeczywiste. Wiem że to nie jest droga na dłuższą metę ale na ten moment to jest ratunek na moje bolączki. Niestety Raw Therapee jest zbyt mulasty i topornie wszystko idzie więc na razie w jpegach robię sesję. Balans bieli w aparacie mam ustawiony na białą kartkę jpegi w miarę ludzko wychodzą.
...Fret dzięki za patent z czarnym styropianem od strony aparatu, nie wiedziałem tego.
...Patrzyłem w ustawienia karty graficznej i nic co tam testowałem nie wpływało bezpośrednio na wyświetlanie monitora, te suwaki które tam były odpowiadały tylko za wyświetlanie video.
...Spróbuję jeszcze sprawdzić Olka E-420 w tych samych warunkach i canona 5D, zobaczymy co będzie się działo( o efektach poinformuje, niech może ten wątek komuś w przyszłości zaoszczędzi problemów)
PZDR. Sylwek
Ostatnio edytowane przez sylwek1982 ; 31.07.13 o 13:27
... Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz. Mam bluzę "polarową" (?) firmy C&A koloru burego (źródło), jednak gdy nad głową mam inne światło niż żarówka lub słońce to bluza wpada zieleń butelkową. Ciuchy mają domieszki syntetyczne i różne nowe barwniki, które powodują zmianę koloru gdy pada inne światło niż to co do tej pory mieliśmy, czyli żarówka czy słońce...
Poszukaj dokładniej, każda karta w sterownikach umożliwia regulację parametrów
Co do balansu bieli... Mamy lato, słońce świeci??? To wio z aparatem na zewnątrz (pole), LV On i na słonko i ustawić dożywotnio balans, a nie zaprzątać sobie nim głowę czy oby dobrze jest
![]()
E-420 +14-300 oraz inne szpeje
From The Earth
Witam serdecznie wszystkich!
Jestem posiadaczem Color Checker Passport'a od kilku dni. Jednak CCP nie rozwiązał mojego problemu z odcieniem barw z rodziny zielonych. Dla przykładu pokażę zdjęcie zrobione Canonem 5D w tych samych warunkach- kolor zielony jest soczysty i w miarę taki jaki powinien( jest akceptowalny), a zdj. z Olympusa są takie jak pisałem wcześniej- zielony nie jest zielonym. W załączniku z zdjęciem z olka bluzka po prawej w rzeczywistości jest o wieeeele bardziej zielona, tu jest taka prawie niebieska- wypłowiała.
Czy według was robię coś źle przy tworzeniu profilu kolorystycznego(export do ColorCheckerPassport za pomocą pluginu w LR5), czy to po prostu aparat w warunkach studyjnych jest słaby i nie radzi sobie? Jakie są wasze spostrzeżenia , może ktoś z was używa CCP i olympusa w studio- proszę o sugestie.
Zdj zrobione Olkiem: http://speedy.sh/NVbfr/P8147705.ORF
Zdj. wzornika CCP: http://speedy.sh/yhHm5/P8147709.ORF
Zdj. z planu: http://speedy.sh/wRcSm/P8147647.JPG
Zdj. zrobione Canonem 5D: http://speedy.sh/VTqRw/IMG-7080.CR2
Podbijam temat i proszę was o porady.
Najciekawsze w tym wszystkim jest to że zieleń z Canona jest niedoświetlona ale i tak naturalna, naprawdęNie ma co porównywać, zrobiłeś osobne zdjęcia wszystkiemu zamiast po jednym C+CCP, O+CCP i sam CCP. Na olkowym to nie zielona bluzka tylko seledynowa (?)...
Teraz trochę poteoretyzujęWygląda na to że główny wpływ na chrominację w Canonie ma składowa zielona, a w Olku niebieska, bo za chiny nie potrafię uzyskać tej samej kolorystyki co w C...
Ostatnio edytowane przez merti ; 24.08.13 o 23:30
E-420 +14-300 oraz inne szpeje
From The Earth