Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Wątek: Problem z odcieniem kolorów, w szczególności kolor zielony

Siła reputacji
    0
    Moja galeria

Problem z odcieniem kolorów, w szczególności kolor zielony

Witam na początku wszystkich.
    Pracuję jako fotograf w sklepie z odzieżą, mam problem z odcieniem kolorów na zdjęciach. Dokładnie chodzi o kolory z rodziny zielonych-wpadają zbyt w niebieski. Przykładem może być bluzka, która w rzeczywistości jest zielona a na zdjęciu wychodzi jako wręcz niebieska. Posiadam szarą kartę, ale nawet dzięki niej nie uzyskuję dobrze odwzorowanych kolorów(chyba że to nie jest wina balansu bieli). Czy za to może odpowiadać światło błyskowe( 4 lampy, w tym jedna z innej firmy- nie ma napisane jaką daje temp.barwową.Dodatkowo nawalił mi kabel synchro i wyzwalam błysk lampą wbudowaną w aparat- najmniejsza moc).
    Czy istnieje jakiś sposób na uzyskanie dobrze odwzorowanych kolorów? Sprawdzałem na różnych nastawach w puszce- ingerowałem tylko w saturacje kolorów i w ustawienia "tryb obrazu"- zmieniałem między trybem natural i vivid.

Pzdr. Sylwek

Załączam pliki RAW+ JPG
    http://speedy.sh/eyfCa/P7306810.ORF
    http://speedy.sh/XB7YT/P7306814.ORF
    http://speedy.sh/4G8mf/P7306810.jpg
    http://speedy.sh/9Rqf7/P7306815.jpg

Zwycięzca popRAWkiZwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar And.N
    Siła reputacji
    270
    Moja galeria

Odp: Problem z odcieniem kolorów, w szczególności kolor zielony

"Pracuję jako fotograf w sklepie z odzieżą, mam problem z odcieniem kolorów na zdjęciach."...
    Ten problem dotyczy zdjęć wywołanych na papierze czy wyświetlanych na monitorze. Może trzeba zmienić Lab lub monitor Na moim monitorze wygląda całkiem OK, choć oczywiście nie wiem jakie kolory są naprawdę w rzeczywistości.

..."Przykładem może być bluzka, która w rzeczywistości jest zielona a na zdjęciu wychodzi jako wręcz niebieska."...