Proponuję wam zajrzeć do wątku pt; Analog wiecznie półżywy. Jest tam dość duży przegląd szkieł, a co najważniejsze zdjecia opisane jakim obiektywem robione.
Proponuję wam zajrzeć do wątku pt; Analog wiecznie półżywy. Jest tam dość duży przegląd szkieł, a co najważniejsze zdjecia opisane jakim obiektywem robione.
Wielu nie zdaje sobie sprawy że niezależnie od modelu aparatu ich zdjęcia będą wyglądały tak samo
Książka zawsze będzie lepsza bo internetowe podręcznik to zazwyczaj temat potraktowany raczej powierzchownie i często bełkot bez ładu i składu. Ostatnio wpadł mi oko taki webowy poradnik:
http://www.szerokikadr.pl/poradnik
---------- Post dodany o 22:24 ---------- Poprzedni post był o 22:08 ----------
Na sam początek niezłe będą takie poradniki:
Ekspozycja bez tajemnic
http://allegro.pl/ekspozycja-bez-taj...389876385.html
Czas naświetlania bez tajemnic
http://allegro.pl/bryan-peterson-cza...387287419.html
Lampa błyskowa bez tajemnic
http://allegro.pl/lampa-blyskowa-bez...328934368.html
Nie są to wyczerpujące temat książki, ale na każdej stronie są przykładowe zdjęcia z podanymi parametrami i radami dlaczego tak a nie inaczej fotograf podszedł do tematu. Nie meczy oka i raczej nie zniechęca.
A ja bym mimo wszystko pobawił się obiektywem, który ma możliwość wykorzystania AF. Jeśli koleżanka chce się bawić tylko i wyłącznie manualem to nie ma problemu - taki obiektyw jej to umożliwi. Kiedy stwierdzi, ze taka zabawa ją jednak nie bawi, bądź uzna, że w niektórych sytuacjach (a w końcu różnego rodzaju zdjęcia ma zamiar robić z tego, co napisałeś), przydałby się AF, bądź stwierdzi, że już jest mistrzem manuala i sobie udowodniła to już i dłużej nie musi to taki obiektyw będzie na pewno będzie bardziej uniwersalny. Jeśli budżet jest mocno ograniczony to niech zostanie przy kitach jeśli kiedyś będzie chciała kupić coś innego to myślę, że z 14-54II będzie zadowolona - ja jestem bardzo.
Fotografuję OM-D EM-5 II, mZD 12-40 2.8, mZD 45 1.8, mZD 75-300, mZD 60 2.8 macro, Samyang Fisheye 7.5
E-M1 Mark II; E-M5 Mark II; E-PM2 IR red+, E-PL5 IR blue; Fuji X-T1; X-M1; garść słoików; Sigma DP2; Hauwei P20 Pro
Masz rację, ale praca z klasycznym manualnym szkłem to troszkę inna sprawa. Moim zdaniem najfajniejsza jest w tym wszystkim zabawa ze światłem i walka z możliwościami optycznymi obiektywu. Jest też w tym coś magicznego, jeśli mogę się tak wyrazić - choć zdaję sobie z tego, że element bajkowy może być w dzisiejszych czasach mało interesujący![]()
12-60 i 50-200 to już piękny zestaw, wręcz wybitnySwojego czasu bardzo chorowałem na 12-60 ale zadowoliłem się tańszym 14-54II. A teraz jak już sam wiesz poszedłem w micro4/3 i spora w tym Twoja zasługa
---------- Post dodany o 23:04 ---------- Poprzedni post był o 23:03 ----------
Nie wypada mi się nie zgodzić bo muszę przyznać, że nigdy na typowym manualu nie pracowałem - jedynie przełączam się między AF a MF.
Fotografuję OM-D EM-5 II, mZD 12-40 2.8, mZD 45 1.8, mZD 75-300, mZD 60 2.8 macro, Samyang Fisheye 7.5
E-M1 Mark II; E-M5 Mark II; E-PM2 IR red+, E-PL5 IR blue; Fuji X-T1; X-M1; garść słoików; Sigma DP2; Hauwei P20 Pro