Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 49

Wątek: Fill-flash, czyli dopalanie FLką

  1. #11
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar lessie
    Dołączył
    Sep 2004
    Mieszka w
    wrocław
    Posty
    2.256
    Siła reputacji
    32
    Moja galeria
    chomsky słusznie prawi
    mi też najlepiej się sprawdza AUto na lampie i korekcja (zwykle na minus) kółkiem FLki. A pomiar robię na tło...Ostatnio mi się trochę portrecików na tle zachodzącego Słońca udało w ten sposób poczynić....

  2. #12
    | OlyJedi Awatar dog_master
    Dołączył
    Jun 2006
    Mieszka w
    Gdańsk
    Posty
    2.265
    Siła reputacji
    25
    Moja galeria
    Danke, zapisane
    Alicja & E-330/14-45/40-150/FL50R & D7000/18-200/70-200f2.8/50f1.4
    My life is brilliant (-: But it's time to face the truth... Umiesz liczyć? Licz na siebie.

  3. #13
    | OlyJedi Awatar rodia
    Dołączył
    Oct 2006
    Mieszka w
    Koszalin
    Posty
    883
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Chomsky, jaki to jest ten próg w którym FL pracuje w trybie fill in?

  4. #14
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2005
    Mieszka w
    Galicja
    Posty
    1.025
    Siła reputacji
    32
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez rodia
    Chomsky, jaki to jest ten próg w którym FL pracuje w trybie fill in?
    Tego nie wiem, nie doczytalem nigdzie. Ale w systemieCanona ( dawne A-ttl) to bylo cos kolo 5EV) co sie przekladalo na "dosc jeszcze jasno"- (wcale nie zmierzch tylko jasny wieczor) i bylo wada tego systemu. Dlatego to przesunieto w E-ttl i system ten doswietlal lepiej. Pewnie sie to modyfikuje?? Jak aplikuje to Olympus?? Moze plynnie?? A nie od razu buch! Nikon mial zawsze fajny system blysku i o ile w D70 byl ok. To D80 miewa problemy- dlaczego nie wiem?
    Jak wiedza wszyscy uzytkownicy cyfry, lampy w roznych systemach zachowuja sie dosc "niestabilnie", to znaczy efekty sa niestabilne. One same dzialaja wg. zalozonego algorytmu i tyle- ot maszyna bezmyslna.
    Jesli w analogu lab korygowal bez naszej wiedzy sporo z ekspozycji- takze blyskiem i zylismy w blogiej niewiedzy ( film Fuji znosil przepal o 4EV i niedopal o 2EV bez wiekszych problemow- ciezko bylo cos powalic- wymagalo to wielkiego talentu)to matryca przepalona o 1EV daje juz makabryczna fotke. Trzeba wiec naswietlac dokladnie na swiatla raczej. Kto naswietlal slajdy wie o co chodzi.
    Stad panika w czasie naswietlania- pamietam swoja z czasu pierwszego kontaktu z cyfra. Boze co to jest, pomyslalem? Nadal tak mawiam, jak doblyskuje Canonem.
    A obowiazuje zasada- cale czarne to korecja na minus 3,3 - 3,5 EV. Cale biale to na plus 3,3 EV. No i tera ile czarne czy biale zajmie % kadru dostosowujemy korekcje.
    Canon ma FEL, czyli pamiec blysku, a my Olympusowcy po przekadrowaniu musimy pomietac o walorach motywu.
    Pamietac o tle, nawet dalekim, szczegolnie dalekim. Przeciez zarowno ttl a zwlaszcza Auto lampy, dostrzega tlo jako cos dalekiego- nieskonczonego i probuje go dopalic, nie daje rady i wali pelna moce. co sie dzieje z buzka oddalona o 3 metry? Jest przepalona. A tlo ma to w ... i tak go nie dopalimy.
    Po to sa duze ekraniki lcd i koleczko korekcji blysku w lampie by to korygowac. E1 ma piekna korekcje naswietlania swiatla zastanego przypisana do ktoregos koleczka, razem z korekcja lampy to para nie do przebicia.
    Sam nie jestem szczegolnym zwolennikiem nawietlania na wysokim iso ( nawet bezszumnym) bez dopalu lampa. To znaczy sporo zdjec jest udanych, ale ciagle i bezkompromisowe uzywanie tej metody skutkuje zdjeciami niekontrastowymi, bez blasku, z wypranymi kolorami, mdlymi, bez blysku w oku z licznymi cieniami. Ma to swoj niewatpliwy urok, ale ilez mozna? Ludzie lubia jasne i czytelne fotki a nie malartwo niderlandzkie.
    czesc.Ch.
    Czesc.Ch.

  5. #15
    | OlyJedi Awatar RobertW3D
    Dołączył
    Sep 2005
    Mieszka w
    Warszawa
    Posty
    1.347
    Siła reputacji
    28
    Moja galeria
    Ostatnio miałem nieco czasu i w końcu zrobiłem trochę testów FL 50ki - robiłem głównie portrety i dopalenie tła w macro. Wnioski:
    - praca aparatu tylko w trybie A - masz najlepszą kontrolę nad mocą lampy. Czas synchronizacji dobierze się dobrze sam.
    - lepsze efekty dawała praca w AUTO niż TTL-AUTO
    - w przypadku portretów "pod ścianą" znacznie lepiej wychodziło użycie wbudowanego "bounce'a" niż samo kręcenie główką i odbijanie od ścian - cienie były znacznie bardziej miękkie
    - tryb FP jest bardzo fajny w macro nawet przy dość "długich" czasach naświetlania rzędu 1/160 - nie prześwietla kadru, a ładnie rozświetla tło ... można to wykorzystać ew do pierwszego planu, ale zależy jeszcze co się fotografuje - FL50 doświetla od 50cm wzwyż (i to po wyjęciu rozpraszacza)
    - pomimo, że w opisie lampy jest, ze obsługuje ogniskową do 108mm (czy coś koło tego), to przy podniesionej/przekręconej/bouncującej głowicy nie ma to za bardzo znaczenia. Robiłem portrety kota 40-150 ustawionym 120-150mm i były bardzo ładnie doświetlone.
    - zauważyłem lepsze działenie Auto-WB przy pracy z FLką - przy świetle mieszanym E-500 właściwie w 100% dobierał właściwe parametry (co mu się z rzadka zdarzało z wbudowaną lampą) ..

    Wprawdzie nie mam za dużo gniotów, żeby pokazać różnicę pomiędzy różnymi ustawieniami głowicy, ale postaram się jutro wrzucić coś dla porównania. Poza tym proponuję pobawić się w domowego majsterkowicza i zrobić nakładkę rozpraszającą - naprawdę bardzo się przydaje
    Pozdrawiam, Robert
    Był sobie Olek, piękny, wielki, czarny Olek z całą kompanią braci ...
    ... a jest ... żółta łódź podwodna ....

  6. #16
      | OlyJedi Awatar grizz
    Dołączył
    Jun 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Posty
    12.859
    Siła reputacji
    164
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez RobertW3D
    - lepsze efekty dawała praca w AUTO niż TTL-AUTO
    - w przypadku portretów "pod ścianą" znacznie lepiej wychodziło użycie wbudowanego "bounce'a" niż samo kręcenie główką i odbijanie od ścian - cienie były znacznie bardziej miękkie
    - ?? hmm nie zauważyłem...
    - ;p to nie tyle bouncer co rozpraszacz dla krótkich ogniskowych
    Nie zajmuję się już sprawami technicznymi forum. Prośba o zgłaszanie wszystkiego do Jacka.

  7. #17
    | OlyJedi Awatar RobertW3D
    Dołączył
    Sep 2005
    Mieszka w
    Warszawa
    Posty
    1.347
    Siła reputacji
    28
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez grizz
    Cytat Zamieszczone przez RobertW3D
    - lepsze efekty dawała praca w AUTO niż TTL-AUTO
    - w przypadku portretów "pod ścianą" znacznie lepiej wychodziło użycie wbudowanego "bounce'a" niż samo kręcenie główką i odbijanie od ścian - cienie były znacznie bardziej miękkie
    - ?? hmm nie zauważyłem...
    - ;p to nie tyle bouncer co rozpraszacz dla krótkich ogniskowych
    1. Jeszcze powtórzę testy, ale póki co tak to wygląda
    2. Ale jak postawisz go pionowo, to się robi taki mały bounce
    Pozdrawiam, Robert
    Był sobie Olek, piękny, wielki, czarny Olek z całą kompanią braci ...
    ... a jest ... żółta łódź podwodna ....

  8. #18
      | OlyJedi Awatar grizz
    Dołączył
    Jun 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Posty
    12.859
    Siła reputacji
    164
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez RobertW3D
    Cytat Zamieszczone przez grizz

    - ?? hmm nie zauważyłem...
    - ;p to nie tyle bouncer co rozpraszacz dla krótkich ogniskowych
    1. Jeszcze powtórzę testy, ale póki co tak to wygląda
    2. Ale jak postawisz go pionowo, to się robi taki mały bounce
    1. Może zamieść test ze zdjęciami i małym opisem na forum?
    2. Wiem, wiem, sam tak uzywam jak nie mam dyfuzora zapiętego ;p
    Nie zajmuję się już sprawami technicznymi forum. Prośba o zgłaszanie wszystkiego do Jacka.

  9. #19
    | OlyJedi Awatar RobertW3D
    Dołączył
    Sep 2005
    Mieszka w
    Warszawa
    Posty
    1.347
    Siła reputacji
    28
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez grizz
    1. Może zamieść test ze zdjęciami i małym opisem na forum?
    2. Wiem, wiem, sam tak uzywam jak nie mam dyfuzora zapiętego ;p
    Dzisiaj mam trochę pilnych rzeczy do zrobienia po południu, ale może coś się uda ustrzelić w domu Dyfuzor muszę sobie zrobić (płacenie 50zł za kawałek plastiku to przesada ... Będę na zakupach, przejdę się po dziale chemicznym i za 10-15zł kupię taką butelkę jaką będę chciał
    Pozdrawiam, Robert
    Był sobie Olek, piękny, wielki, czarny Olek z całą kompanią braci ...
    ... a jest ... żółta łódź podwodna ....

  10. #20
    | OlyJedi Awatar RobertW3D
    Dołączył
    Sep 2005
    Mieszka w
    Warszawa
    Posty
    1.347
    Siła reputacji
    28
    Moja galeria
    Wczoraj niestety zabrakło mi czasu, ale może dzisiaj trochę postrzelam ...
    Jako mały przykładzik (IMHO) udanego fill'a przedstawiam to oto zdjęcie


    Zrobione FL-ką przy 150mm i rozpraszaczem ustawionym w pozycji bounce.
    Pozdrawiam, Robert
    Był sobie Olek, piękny, wielki, czarny Olek z całą kompanią braci ...
    ... a jest ... żółta łódź podwodna ....

Podobne wątki

  1. mju 700 niedzialajacy flash
    By Ewela in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 7.08.08, 23:17
  2. Flash w E410
    By rpasko in forum E-System
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 10.04.08, 15:58
  3. dopalanie portretów Lampą FL-50
    By dziekan in forum Studio
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 8.05.07, 16:09
  4. Flash zewnętrzny a flash wbudowany
    By P in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 1.09.05, 09:35

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.