Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 78

Wątek: olympus 70-300 vs sigma 135-400

| OlyJedi Awatar jerryg3
    Mieszka w
    Jaworzno
    Siła reputacji
    25
    Moja galeria

olympus 70-300 vs sigma 135-400

witam serdecznie. moim marzeniem zawsze było fotografowanie zwierząt, głównie ptaków. posiadam olympusa E 510 i chciałbym do niego dokupić obiektyw ol. 70- 300, f 4.0- 5.6 lub sigma apo 135- 400, f. 4,5-56. nie jestem profesjonalistą, nie mam kaski na np. olympus 300, więc pozostają te dwa obiektywy. czy ktoś może mi odpowiedzieć, co z ostrzeniem, prędkością, odległością, budową itd. ? który wybrać ?
    Załączone miniatury Załączone miniatury Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	p8082890_412.jpg
Wyświetleń:	755
Rozmiar:	234,9 KB
ID:	1983  

Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar lessie
    Mieszka w
    wrocław
    Siła reputacji
    31
    Moja galeria
    hmmm, trudno coś mówić o 70-300 bo w sieci jest może 10 fotek z tego szkła póki co a u nas chyba jeszcze nikt go nie dotykał. Mam podobny dylemat i od jakiegoś czasu szperam po necie w poszukiwaniu rozwiązania.
    Za Sigmą przemawia dłuższa ogniskowa o 100mm ( przy przyrodzie każdy mm jest na wagę złota, jeśli ktoś nie przesiaduje w czatowniach po 12h ). Światło podobne bo tak naprawdę krótszy koniec w przypadku takich zoomów ma mniejsze znaczenie. Tylne ogniskowanie Sigmy to też plus. Minusem w porównaniu do Zuiko będzie waga prawie dwukrotnie większa ( choć dla mnie to akurat zaleta ). Porównać wykresów MTF dobrze nie potrafię bo Sigmę znalazłem dla linii 10 i 30 a Zuiko podaje dla 20 i 60. Ale sądzę że obraz będzie z obu szkieł podobny. Gdybym miał obstawiać jaki będzie ten Zuiko to będzie taki dłuższy brat 40-150 z praktycznie identyczną obsługą ( szybkość AF, sprawność AF itp...)