Ten ma jakis dziwny obiektyw : 2,8/52 i napis N61 oraz rosyjskie logo FED i numer seryjny jak mniemamPozdrawiam i dziekuję za porady.
Ten ma jakis dziwny obiektyw : 2,8/52 i napis N61 oraz rosyjskie logo FED i numer seryjny jak mniemamPozdrawiam i dziekuję za porady.
Fujifilm X100, mju II, panasonic sx1, Fujifilm Wide 210 Instax.
Mam też takie coś co własnoręcznie wyremontował nasz forumowy kolega Czmielek
Fujifilm X100, mju II, panasonic sx1, Fujifilm Wide 210 Instax.
Piekny obiektyw..MC
No piekna Zorka, w swietnym stanie. To pozniejszy wypusk. Zwroc prosze uwage, ze napis Zorkij jest tloczony, a nie grawerowany jak w mojej zaprezentowanej tu Zorce, numer seryjny masz juz z tylu i najprawdopodobniej 2 sruby z tylu mocujace gorny dekiel (moja ma jeszcze 3). Z rzeczy, ktorych nie widac to element widoczny po otworzeniu dolnego dekla - taka matalowa ramka w ktora sa wlozone walki z roletami i do ktorej sa przykrecone kolka zebate - u Ciebie jest odlewana. W mojej Zorce ta ramka jest z blachy. W Twojej ten odlewany element jest znacznie precyzyjniej wykonany i trwalszy niz w mojej.
Wszystko jest w najlepszym porzadku. Z tego co pamietam to wszystkie Industary 61 sa lanatanowe (N61, o ktorym piszesz to odwrocone "N" czyli ruskie "I" pochodzace od slowa Industar) Tylko potem dodano tam literki Ł/D, czyli byl Industar 61 Ł/D. Informacja o tym, ze wszystkie I-61 sa lantanowe wymaga potwierdzenia. Jednak juz troche zapomnialem tej wiedzy.
Swietna Praktica Super TL. Podobno nie do zamordowania. Mam znajomego w bylym fabrycznym zakladzie Pentacona w Warszawie. Jak tam pojade to sporo opowiada mi o roznych aparatach, jak sa zrobione, najczestszych usterkach itp. Mowil, ze Praktica Super TL (szmaciana migawka o poziomym oczywiscie przebiegu) jest znacznie lepsza konstrykcyjnie i trwalsza od tych pozniejszych popularnych z metalowa migawka o pionowym przebiegu.
Moje fotopstryki na forum Olympusa. | sprzęt - ciągle się zmienia
Stara prawda: Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
O!Dziękuję, człowiek uczy się całe życie. Dzięki za informacje.
Fujifilm X100, mju II, panasonic sx1, Fujifilm Wide 210 Instax.
Moje fotopstryki na forum Olympusa. | sprzęt - ciągle się zmienia
Stara prawda: Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Czarne skrzynki
1.
Tak nazwałem swoje aparaty charakteryzujące się specyficznym „pudełkowym” kształtem o bardzo prostej i niskobudżetowej konstrukcji. W zasadzie plan budowy skrzynek był bardzo podobny. To prostopadłościenna obudowa z wizjerami (z reguły były to dwa lustrzane wizjery do kadrów poziomych lub pionowych) i z pokrętłem przesuwu filmu. W komorze, do której można było dotrzeć otwierając tylną pokrywę z czerwonymi oczkami lub przednią płytę z obiektywem(jedno o czasami dwa „szkiełka”) umieszczony był metalowy wkład, do którego ładowano film (z reguły 120 lub 620). Pod płytą przednią aparatu montowany był zmyślny mechanizm migawki i przysłony( jeśli występował) a niekiedy dodatkowe szkiełko soczewkowe pełniące rolę elementu nastaw odległości. Ale może zajrzyjmy do środka.
2.
Jak widać cały pokazany mechanizm składał się z kilku blaszanych elementów współpracujących ze sobą za pomocą sprężystych drucików a za przysłonę robiła przesuwna blaszka z otworkami o różnej średnicy.
Przyznam, że zaniedbałem swoje skrzynki. Leżały(nieopisane) zapomniane w pudle ale myślę, że warto pokazać parę sztuk wzbogacając ten wątek w jeszcze jeden typ aparatów a i przy okazji odkurzyć je.
Zeiss Ikon Box Tengor 54/2 to aparat produkowany w latach 1934-1939. Obsługiwał format 6x9 przy pomocy obiektywu Goertz Frontar Achromat. Wartość przysłon to 11 i 22 (przesuwana blaszka z dwoma otworkami za szkłem obiektywu. Zakres ostrzenia ustawiany za pomocą ruchomej soczewki za otworkiem przysłony: 1-3m i od 3m do nieskończoności. Czasy : ok1/25s i B. Dwa wizjery w górnej i bocznej płycie aparatu umożliwiały wybór kadru.
3.
Agfa Box 44 produkowana była przez przez AGFA Camerawerk Munchen w latach 1932-38. Aparat dla wszystkich oferowany w promocji. Bardzo prosta budowa. Skrzynka z grubej tektury pokryta płótnem. Płyta tylna i przednia z metalu. Blaszka pełniąca rolę migawki usytuowana przed szkłem „obiektywu” o ogniskowej 10cm. Przysłona stała 11. Brak regulacji związanej z odległością. Czas ok 1/30 sek i B. Dwa wizjery ale z matowym szkłem. I nic tu więcej nie ma.
4.
Kodak Box 620 – produkt Kodak AG, format 6x9. Aparat produkowany był w latach 1936-1939.
Posiadał trzy otwory przysłon oznaczone na obudowie małą, średnia i dużą kropką. Podejrzewam, ze odpowiadały one przysłonie 11,16,22 ale pewności nie mam.Czas ok.1/30 i B. W tym modelu pojawia się gwint na wężyk spustowy. Brak ustawień odległości. I jeszcze dwa wizjery. To wszystko.
5.
Kodak Six 20 Brownie C produkowany przez Kodak LTD w Londynie (1946-1951). Posiadał tylko jedną jedyną możliwość ingerencji użytkownika w ustawienia ekspozycji. Był to czas 1/25 lub B. Obiektyw o ogniskowej 10cm i niezmienny otwór przysłony 11. Bardzo prosta obsługa.
6.
Certo Doppel Box z wyglądu jawi się nieco bardziej wypasioną skrzynką. Aparat ten produkowany przez Certo Camera Werk Drezno obsługiwał dwa formaty:4,5x6 i 6x9. Specjalna wkładka wewnątrz komory aparatu umożliwiała zmianę formatu za pomocą przesuwnej ramki. Pokrętlo na bocznej płycie było za tą zmianę odpowiedzialne. Różnej wielkości dziurki w blaszce przesuwanej dźwignią odpowiadały przysłonom 11, 16, 22 . Czasy: ok.1/25, B i Z. Ostrzenie w dwóch zakresach: 2-5m i 5 do nieskończoności przy pomocy dodatkowej soczewki. Prezentowany model pochodzi z ok 1935 roku.
7.
8.
Altissa Box jest aparat średniego formatu wykonany przez Altissa Camera Werk Drezno i wprowadzony na rynek 1951 roku. Migawka działała w zakresie 1/25s i B a do wyboru były dwie wartości przysłon;8 i 16. Obiektyw Altissar Periskop 8 cm składał się z symetrycznej względem otworu przysłony pary pojedynczych elementów optycznych. Na uwagę zasługuje duży, jasny wizjer. To ładna i oryginalna skrzyneczka odbiegajaca nieco swoja odmiennością o prezentowanych poprzedników.
9.
Jeżeli macie uwagi do opisu czy też dodatkowe informacje na temat prezentowanych modeli to zapraszam do ich ujawnienia
Pozdrawiam.
Wojtek
Ostatnio edytowane przez wojtek1234 ; 11.01.15 o 15:17
Swietne aparaty. Ostatni najświetniejszyFajne zwięzłe opisy.
Fujifilm X100, mju II, panasonic sx1, Fujifilm Wide 210 Instax.
O tak. Bardzo fajne i trafiłyby na moją półkę coby oko cieszyć ale problem jest: półek brak![]()