Strona 7 z 239 PierwszyPierwszy ... 567891757107 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 2388

Wątek: Maszyny,mechanizmy,urządzenia etc.

  1. #61
    | OlyJedi Awatar BIKER
    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    zapomniana "Ziemia obiecana" obecnie Miasto bezprawia. Ale to moja Łódź.
    Posty
    4.175
    Siła reputacji
    126
    Moja galeria

    Odp: Maszyny,mechanizmy,urządzenia etc.

    Teraz mamy drugą skrajność, odwrotność tej pierwszej. Smutne to.
    Tak Mireczku, lepiej skomentować same zdjęcia

  2. #62
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi
    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Lubeka-Lübeck
    Posty
    10.884
    Siła reputacji
    180
    Moja galeria

    Odp: Maszyny,mechanizmy,urządzenia etc.

    Cytat Zamieszczone przez BIKER Zobacz posta
    Teraz mamy drugą skrajność, odwrotność tej pierwszej. Smutne to.
    Tak Mireczku, lepiej skomentować same zdjęcia
    Jaka druga??Taka sama tylko w wiekszym stopniu.Kiedys chociaz nazwy byly polskie,rusyfikacja az tak daleko nie zagarnela wszystkiego ,teraz juz nawet nazwy mamy angielskie.Wiec o jakiej drugiej Ty piszesz?Kiedys komuna i ruskie teraz kler i ameryka.Inne wzorce ale nadal to samo.

  3. #63
    Animator Zwycięzca popRAWkiZwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar helmuth
    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Posty
    12.138
    Siła reputacji
    350
    Moja galeria

    Odp: Maszyny,mechanizmy,urządzenia etc.

    Cytat Zamieszczone przez BIKER Zobacz posta
    Kombinatorstwa i złodziejstwa to ono uczyło perfekcyjnie.
    To też, ale nauczyło ludzi też kombinowania w tym dobrym znaczeniu- jak zrobić, jeżeli nie ma czym (są obiektywne trudności- wicie, rozumicie). Do dziś mówi się "Polak potrafi", choć też potrafi też popsuć coś, co wydaje się innym nacjom nie do popsucia

    ---------- Post dodany o 12:01 ---------- Poprzedni post był o 11:56 ----------

    Cytat Zamieszczone przez Mirek54 Zobacz posta
    Jaka druga??
    ...
    Kiedys komuna i ruskie teraz kler i ameryka.Inne wzorce ale nadal to samo.
    Zasada wahadła- jak było w lewo, to teraz musi być w prawo. Potem znowu w lewo itd.
    Lubię wertykalne piony i horyzontalne poziomy
    W moim wątku, można "grzebać" w moich zdjęciach.
    Główny Prostownik TWA

  4. #64
    | OlyJedi Awatar BIKER
    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    zapomniana "Ziemia obiecana" obecnie Miasto bezprawia. Ale to moja Łódź.
    Posty
    4.175
    Siła reputacji
    126
    Moja galeria

    Odp: Maszyny,mechanizmy,urządzenia etc.

    Mirku napisałem że to smutne, a to oznaczało prawie to samo co Twoje stwierdzenie.
    To samo odnosi się do kwestii kombinatorstwa, co zresztą świetnie spuentował Heniu.
    Ten potencjał narodu ukryty wyjawiał się w mnóstwie sytuacji, ale nie mógł eksplodować dla jego rozwoju i nie wdając się w opisy nazwałem to smutnym.
    A teraz........brak słów

  5. #65

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.819
    Siła reputacji
    222
    Moja galeria

    Odp: Maszyny,mechanizmy,urządzenia etc.

    Cytat Zamieszczone przez Mirek54 Zobacz posta
    Myslisz,ze teraz w mniejszym stopniu wyjezdzaja i mniej sie wzoruja na obcych, sa bardziej odporni na obce wplywy????
    Nawet piwiarni juz nie ma i drugiego sniadania w pracy

    Ale zdjecia fajne.Bo to one glownym tematem tu.
    Wzorowanie się na obcych nie było i nie jest tylko polską domeną - vide Francja (szpiegostwo przemysłowe) nie mówiąc już o Chinach, które bez najmniejszych skrupułów bezczelnie kopiowały i kopiują nadal najróżniejsze pomysły,rozwiązania, produkty oraz technologie w przemyśle tak cywilnym jak i przede wszystkim zbrojeniowym.

  6. #66
    | OlyJedi Awatar Maciek_WM
    Dołączył
    Feb 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Posty
    303
    Siła reputacji
    16
    Moja galeria

    Odp: Maszyny,mechanizmy,urządzenia etc.

    Legendą inżynierii odwrotnej jest przecież radziecki Tu-4, którego projekt powstał na bazie trzech Boeingów B-29 awaryjnie lądujących na Syberii

  7. #67
    Moderator Konto PREMIUM | OlyJedi Awatar nightelf
    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Olsztyn/Warszawa
    Posty
    5.788
    Siła reputacji
    187
    Moja galeria

    Odp: Maszyny,mechanizmy,urządzenia etc.

    Ciekawe zdjęcia samochodów I interesujące krótkie przedstawienie ich historii.
    "Bez muzyki życie byłoby pomyłką." ~ Wilhelm Friedrich Nietzsche
    E-M5 + Pen E-P3 + Lumix 20/1.7 + Oly 12-40/2.8 + 45/1.8 + 40-150 + manualne macro +7.5/3.5
    moja galeria: http://nightelf.org Prawa Ręka Egzekutora-Skarbnika TWA

  8. #68

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.819
    Siła reputacji
    222
    Moja galeria

    Odp: Maszyny,mechanizmy,urządzenia etc.

    Odświeżę wątek kontynuacją tematyki polskich pojazdów, skupiając się jednakże na konstrukcjach wytwarzanych seryjnie. Mam zamiar przedstawić maszyny kiedyś popularne oraz te mniej znane, czy wręcz zapomniane. Rozpocznę od jednośladów produkowanych przez wszystkie najważniejsze zakłady niegdyś zajmujące się tą dziedziną w naszym kraju.

    1. CWS M111 (Sokół 1000) zaprojektowany był w Centralnych Warsztatach Samochodowych w Warszawie. Produkcją zajmowały się stołeczne Państwowe Zakłady Inżynierii. Prototyp powstał w 1932 roku, a seryjne pojazdy zaczęły być wytwarzane rok później - aż do wybuchu II Wojny Światowej. Ten typ wytwarzano wyłącznie z wózkiem bocznym. Odbiorcami było przede wszystkim wojsko oraz poczta (inna konstrukcja wózka). Na rynek cywilny trafiły tylko nieliczne egzemplarze. Na fotografii prezentowany jest motocykl z Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CWS M 111.jpg
Wyświetleń:	2791
Rozmiar:	191,5 KB
ID:	95534

    2. SFM Junak M10/B20 był towarową odmianą motocykla o ładowności 300 kg. Prototyp tej wersji powstał w 1959 roku w Szczecińskiej Fabryce Motocykli gdzie odbywała się też produkcja seryjna. Co ciekawe konstrukcja była tak pomyślana aby można było przekształcić pojazd w zwykły motocykl. Mało znanym faktem jest to, że była jeszcze jedna wersja towarowa : M07/B21 - tym razem z wózkiem z przodu (skręcana para kół) opracowana rok wcześniej, która nie trafiła do produkcji. Junaki produkowano do roku 1965 (także inne wersje). Zdjęcie przedstawia pojazd prezentowany na Międzynarodowym Pikniku Lotniczym w Góraszce w 2010 roku.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	SFM M10 B20 Junak.jpg
Wyświetleń:	4391
Rozmiar:	259,4 KB
ID:	95535

    3. WFM Osa M50 to jedyny skuter jaki był produkowany w PRL. Powstał w 1955 roku w Warszawskiej Fabryce Motocykli gdzie był też wytwarzany seryjnie od roku 1959. Na XXXI Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1961 roku zaprezentowano wersję M52, którą eksportowano między innymi do Indii. Jednoślady te były na tyle udane, że wiele z nich brało udział z sukcesami w polskich jak i zagranicznych rajdach. Fotografia prezentuje skuter z Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WFM M-52 Osa.jpg
Wyświetleń:	2614
Rozmiar:	138,2 KB
ID:	95536

    4. ZMW Żak MR2 wytwarzano w Zakładach Metalowych ''Zakrzów'' we Wrocławiu od 1960 roku. Jest to uproszczona wersja motoroweru Ryś - celem było obniżenie kosztów produkcji oraz ceny zakupu. Silniki do tych jednośladów powstawały w Zakładach Metalowych ''Dezamet'' w Nowej Dębie. Maszyny te produkowano tylko przez 3 lata w związku ze zmianą profilu produkcji zakładu. Na zdjęciu pojazd z Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ZMW Ĺťak MR2.jpg
Wyświetleń:	2590
Rozmiar:	105,9 KB
ID:	95537

    5. WSK M06-Z / M06-L : produkcja trwała w latach 1959-1964 w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku. Był to zmodernizowany motocykl WFM M06. Zmieniono silnik, wzmocniono konstrukcję, polepszono własności trakcyjne oraz komfort jazdy i wykończenie. Oprócz wersji M06-Z była też tańsza wersja M06-L. Fotka prezentuje eksponat z tego samego muzeum co powyższy pojazd.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WSK M06-Z.jpg
Wyświetleń:	2892
Rozmiar:	94,5 KB
ID:	95538

    6. SHL M17 Gazela - była w produkcji od 1968 do 1970 roku w Kieleckich Zakładach Metalowych Polmo-SHL. Był to jak na owe czasy nowoczesny i nieustępujący konstrukcjom zagranicznym motocykl. Co istotne zaprojektowany praktycznie od podstaw z udziałem polskich komponentów. Wadą tych maszyn była wysoka cena - 17300 złotych, która była główną przyczyną słabej sprzedaży oraz dość szybkiego zaprzestania produkcji. Egzemplarz z fotografii to eksponat Muzeum Techniki w Warszawie.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	SHL M17 Gazela.jpg
Wyświetleń:	2498
Rozmiar:	166,5 KB
ID:	95539
    Ostatnio edytowane przez Operator ; 15.08.13 o 22:11

  9. #69

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.819
    Siła reputacji
    222
    Moja galeria

    Odp: Maszyny,mechanizmy,urządzenia etc.

    W tej wrzutce chcę przypomnieć bardzo popularną kiedyś u nas konstrukcję, a dziś bardzo rzadko spotykaną - Jelcza zwanego potocznie ''ogórkiem''. Starsi forumowicze z pewnością doskonale pamiętają te autobusy, młodsi zaś być może nawet ich nie znają. Obecnie pojazdy te można spotkać jeszcze na różnego rodzaju zlotach pojazdów zabytkowych, czy też w muzeach. Niegdyś były one szeroko wykorzystywane przez PKS i komunikację miejską w wielu miastach. Produkowane były przez JZS w Jelczu-Laskowicach na czechosłowackiej licencji. W byłej Czechosłowacji wytwarzaniem ich zajmowały się trzy zakłady : Škoda robiąca układy napędowe, LIAZ konstruujący podwozia oraz Karosa, w ktorej powstawały nadwozia i odbywał się montaż końcowy. U naszych południowych sąsiadów pojazdy te produkowano w latach 1958-1972, a w Polsce od 1959 do 1985 roku. W naszym kraju powstawały następujące wersje : miejska 272 MEX i dwa typy przegubowe : AP-02 oraz 021, międzymiastowa typy : 038/043/044, a także turystyczna w dwóch odmianach : 014/015 LUX. Oprócz tego specjalnie dla odmian międzymiastowych opracowano zunifikowaną z nimi przyczepę o symbolu PO-1. Na bazie standardowych odmian powstały też różnego rodzaju prototypy, zarówno autobusów jak i przyczep, które nie doczekaly się produkcji masowej. Co interesujące wytwarzane u nas Jelcze trafiały także na eksport min. do NRD i Czechosłowacji.

    Škoda-Karosa 706 RTO KAR był międzymiastową wersją różniąca się od tych produkowanych u nas jednymi czteroskrzydłowymi drzwiami otwieranymi pneumatycznie. Pojazd na zdjęciu jest jedyną w Polsce oryginalną maszyną tego typu uchwyconą na tegorocznym I Śląskim Zlocie Pojazdów Zabytkowych w Rudzie Ślaskiej.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Ĺ koda-Karosa RTO-MEX KAR.jpg
Wyświetleń:	4106
Rozmiar:	187,1 KB
ID:	105261

    Jelcz 038/043 to pierwszy wytwarzany u nas model tego pojazdu. W trakcie produkcji na przestrzeni lat konstrukcja ulegała przeobrażeniu min. zmieniono atrapę chłodnicy, zrezygnowano ze świateł przeciwmgłowych umieszczonych w zderzaku, montowano inne kierunkowskazy, usunięto bagażnik dachowy, wymieniono fotele pasażerskie, reflektory wysunięto poza obrys nadwozia itp. Ten egzemplarz sfotografowałem kilka lat temu na terenie Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Jelcz 043.jpg
Wyświetleń:	2740
Rozmiar:	140,8 KB
ID:	105256

    Jelcz 272 MEX charakteryzował się min. parą dwuskrzydłowych pneumatycznie otwieranych drzwi, podświetlaną tablicą informacyjną nad szybami przednimi i zmienionym układem foteli. Produkcja tej wersji zakończyła się w 1977 roku. Fotografia robiona na jednej z edycji Dni Transportu Publicznego w Warszawie.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Jelcz 272 MEX.jpg
Wyświetleń:	2585
Rozmiar:	195,9 KB
ID:	105257

    Jelcz 044 mimo zewnętrznego podobieństwa do pozostałych wersji, najbardziej różnił się od nich budową. Pojawił się na przełomie lat 1974-1975. W konstrukcji zastosowano zmienioną ramę nośną, importowany z Węgier most zakładów Rába, licencyjny silnik Leylanda produkowany w WSK Mielec, skrzynię biegów wytwarzaną przez FPS Tczew na licencji firmy ZF oraz innego rodzaju sprzęgło pochodzące z WSK Świdnik. Zdjęcie przedstawia pojazd, który można było oglądać na stołecznych obchodach Dni Transportu Publicznego w 2009 roku.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Jelcz 044.jpg
Wyświetleń:	2994
Rozmiar:	236,5 KB
ID:	105260
    Ostatnio edytowane przez Operator ; 26.11.13 o 00:22

  10. #70
    | OlyJedi Awatar koronax
    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    silesia
    Posty
    4.665
    Siła reputacji
    292
    Moja galeria

    Odp: Maszyny,mechanizmy,urządzenia etc.

    Kilka fotek pewnej maszyny.
    Miałem okazję przebywać niedawno kilka chwil w takim garażu gdzie sobie stało kilka maszyn. Zrobiłem szybko kilka fotek.



    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P2088239.jpg
Wyświetleń:	2127
Rozmiar:	395,0 KB
ID:	110580

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P2088264.jpg
Wyświetleń:	2248
Rozmiar:	526,0 KB
ID:	110581

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P2088269.jpg
Wyświetleń:	2139
Rozmiar:	373,3 KB
ID:	110582

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P2088278.jpg
Wyświetleń:	2094
Rozmiar:	500,0 KB
ID:	110583

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P2088296.jpg
Wyświetleń:	2133
Rozmiar:	390,2 KB
ID:	110584

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P2088300.jpg
Wyświetleń:	2141
Rozmiar:	337,7 KB
ID:	110585

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P2088318.jpg
Wyświetleń:	2109
Rozmiar:	322,6 KB
ID:	110586

Podobne wątki

  1. Wyniki OR: Maszyna, maszyny
    By hades in forum Konkurs Oly Rulez
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 29.12.09, 17:08
  2. SP 550UZ Mandriva nie wykrywa urządzenia
    By edu79 in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12.04.09, 00:58

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.