Ostatnio edytowane przez apz ; 24.01.13 o 08:05
E-M1 Mark II; E-M5 Mark II; E-PM2 IR red+, E-PL5 IR blue; Fuji X-T1; X-M1; garść słoików; Sigma DP2; Hauwei P20 Pro
no właśnie niekoniecznie. Dając siostrze aparat ustawiłem go w tryb "P" i Auto-ISO. Ja robiłem na stałym ISO i też w trybie "P" czasem w "A". Eksperymentowałem też z korekcją ekspozycji...
Różnica w DR pomiędzy obydwoma aparatami jest wyraźna. I tyle dodam, że warto, przy wyborze aparatu, patrzeć na ten parametr.
Body: E-M5 II / E-M5 / E-M10 / AIR A01
"Canon 24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"
Tej przepaści jakoś nie zauważam. Być może dlatego, że moje oko nie rejestruje aż takiej rozpiętości tonalnej.
Być może dlatego, że staram się unikać (wiem nie zawsze jest to możliwe) scen tak bardzo kontrastowych, ewentualnie wspomagam się filtrami (szara połówka, polaryzacyjny). Różne źródła różnie podają ale maksymalnie nasze oko jest w stanie zarejestrować rozpiętość tonalną 14EV. Pewnie aparat z taką zdolnością matrycy byłby idealny bo rejestrowałby (teoretycznie powinien) to co widzieliśmy.
Jakbyśmy poszli dalej z postępem i matryca miałaby parametr DR dajmy na to 16 lub więcej. Czy zdjęcie będzie wyglądało naturalnie? Czy będzie się podobało? Wszak zarejestruje więcej niż widzieliśmy. To chyba byłby taki HDR za jednym pstryknięciem. To już takie dywagacje...
plus zmiana punktu ostrości po zrobieniu zdjęcia jak w Lytro![]()
Już dzisiaj da się ogarnąć HDR z pojedynczego zdjęcia.
Body: E-M5 II / E-M5 / E-M10 / AIR A01
"Canon 24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Idę na łatwiznę i staram się na wstępie mieć w miarę dobrze wykonane zdjęcie pod względem ekspozycji. Jak pisałem wcześniej filtry pomagają.
Nie mam potrzeby dużo wyciągać z cieni, także degradacji jakowejś nie zauważam. Inaczej bym suwakiem w LR dalej nie jechał.
PS.
Taka dygresja...
Do pięknego zdjęcia przy pochmurnym niebie, czy mgle wystarczy matryca o rozpiętości tonalnej 6 EV, to jest dopiero przepaść do 12 EV, a zdjęcie bajka. Może startować w powaznych konkursach.
PS2
Jeszcze jedno pytanie w związku z tą rozpiętoscią tonalną do epicure. Czy np. do takiego efektu:
https://galeria.olympusclub.pl/album...P6130072wb.jpg
potrzebne jest to 12 EV. Jeśli nie to ile w/g Ciebie.
Ostatnio edytowane przez And.N ; 25.01.13 o 01:20
andtor2 - zrobisz jak chcesz, każdy sam podejmuje decyzje i sam określa czy 6eV mu wystarczy czy jednak wolałby 8eV... To też kwestia kasy którą trzeba wyłożyć za każde 0,5eV ponad normę, niestety, zależność nie jest liniowa...
A w drugą stronę patrząc - z "surówki" 8eV w obróbce zrobisz bez problemu 6... w drugą stronę będzie ciężko
Body: E-M5 II / E-M5 / E-M10 / AIR A01
"Canon 24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"