Strona 9 z 36 PierwszyPierwszy ... 789101119 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 354

Wątek: Ciekawe muzea

  1. #81

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.764
    Siła reputacji
    218
    Moja galeria

    Odp: Ciekawe muzea

    Muzeum Polskiej Techniki Wojskowej w Warszawie - transportery opancerzone.

    BTR-152 opracowano w roku 1947, produkcja seryjna trwała od 1950 do 1962 roku w ZSRR. Konstrukcja powstała w oparciu o samochód ciężarowy ZIS-151 (późniejsze wersje ZIL-157). Transporter miał wszystkie koła napędzane (układ 6x6), załoga składała się z dwóch osób, a odkryty przedział desantowy liczył 17 miejsc. Można go było przykryć rozpinaną na pałąkach plandeką. Wersja BTR-152K posiadała już kadłub zamknięty płytą stropową z klapami, liczba desantu zmniejszyła się do 13 żołnierzy. W toku produkcji pojazd doczekał się wielu odmian i modernizacji min. wprowadzono centralny system zmiany ciśnienia w oponach, 7,62mm karabin maszynowy SG-43 zastąpiono bronią tego samego kalibru - SGMB lub PKT, dodano wyciągarkę, urządzenia filtro-wentylacyjne, noktowizor kierowcy, zmieniono koła, które wyposażono w inny system pompowania itp. Powstało wiele różnych wersji tych transporterów takich jak chociażby wozy : dowodzenia i łączności, dowodzenia i rozpoznania, przeciwlotnicze uzbrojone w sprzężone wielkokalibrowe karabiny maszynowe itp. Niektóre kraje afrykańskie jak np. Sudan tworzyły swoje wersje z uzbrojeniem plot. wyposażając BTR-y w działka rotacyjne Vulcan. Chiny po zakupie licencji produkowały transportery pod oznaczeniem Typ-56. W Libanie używano przerobionej na wóz remontowo-ewakuacyjny odmiany BREM. BTR-152 był bardzo popularny na świecie, wyeksportowano go do ponad 30 krajów, także i Polski. Na fotografii widzimy zmodyfikowaną wersję BTR-152W.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	BTR-152W.jpg
Wyświetleń:	865
Rozmiar:	278,5 KB
ID:	109031

    BTR-60 był pomyślany jako następca poprzednio opisanego pojazdu. Prototyp GAZ-49 powstawał w latach 1957-58. Na uzbrojenie armii ZSRR wszedł w 1959 roku. Konstrukcja tego transportera była całkowicie inna od poprzednika. Wóz skonfigurowano w układzie napędowym 8x8, jednostkami napędowymi były 2 silniki benzynowe, z których jeden napędzał drugą i czwartą oś, a kolejny pierwszą i trzecią. Rozwiązanie to umożliwiało jazdę nawet po awarii lub uszkodzeniu jednego z silników. W odróżnieniu od BTR-152 nowa maszyna była przystosowana do pływania, umożliwiał to tunelowy pędnik wodny. Dziwić może fakt powielenia w następcy całkowicie odkrytego z góry kadłuba, który tak jak w tamtym pojeździe można było kryć opończą. Tę niewątpliwą wadę wyeliminowano w kolejnej wersji BTR-60PA, w której kadłub otrzymał strop z czterema pokrywami. W zależności od wersji transportery przewoziły od 14 do 16 osób desantu prócz tego załoga składała się z 2 ludzi. Pojazdy wytwarzane były w kilkunastu odmianach min. z wieżą uzbrojoną w 14,5mm karabin KPWT (BTR-60PB), jako wozy łączności (kilka wersji), wozy dowodzenia, kierowania ogniem artylerii, rozpoznania przeciwlotniczego itp. Na bazie transportera powstały także polowe stacje prądotwórcze, czy wozy pomocy technicznej MTR-2. Jeżeli chodzi o eksport, to BTR-60 odniósł jeszcze większy sukces niż poprzednik. Zakupiło go kilkadziesiąt krajów z kilku kontynentów. W Polsce używano stosunkowo niewielkiej liczby tych maszyn, co ciekawe prócz wojska wykorzystywały je oddziały ZOMO, a później Policja. Zdjęcie przedstawia wersję BTR-60PB.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	BTR-60PB.jpg
Wyświetleń:	1040
Rozmiar:	285,9 KB
ID:	109032

    SKOT (OT-64) to średni kołowy transporter opancerzony, który był owocem współpracy czechosłowackiego i polskiego przemysłu zbrojeniowego. Powstał u naszych południowych sąsiadów w 1959 roku jako odpowiedź na powyższy pojazd. W konstrukcji wykorzystano elementy samochodu ciężarowego Tatra 813. W 1964 roku rozpoczęto produkcję seryjną, która podzielona była następująco : Czesi dostarczali kompletne podwozia wraz z układami napędowymi, natomiast Polska wytwarzała ukompletowane kadłuby, wieże oraz uzbrojenie. W naszym kraju pojazdy te montowane były przez FSC w Lublinie do roku 1971. SKOT miał nietypową jak na owe czasy konstrukcję : niezależne zawieszenie wszystkich kół z systemem centralnego pompowania opon, silnik chłodzony powietrzem, czy też preselekcyjną skrzynię przekładniową. Transporter zaprojektowano jako pływający, w wodzie napęd zapewniały dwie śruby umieszczone w tylnej części kadłuba. Wersje bazowe nie posiadały wież i były nieuzbrojone, opcjonalnie wyposażano je w karabiny maszynowe. Odmiany z wieżą - 2A oraz 2AP były uzbrojone w 14,5mm WKM KPWT oraz 7,62mm karabin PKT. Inne pojazdy na bazie transportera to min. wozy : dowodzenia, łączności, inżynieryjne, pogotowia technicznego itp. SKOT wykorzystywany był też do holowania ciężkich moździerzy i granatników. Kilkaset sztuk tych maszyn wyeksportowano do kilku państw min. Indii, Urugwaju, Maroka, czy na Węgry. Na koniec trzeba wspomnieć o głębokiej modernizacji tych pojazdów, której podjęły się Zakłady Mechaniczne Nr 5 z Poznania. Nowa konstrukcja otrzymała nazwę KTO Ryś i występowała zarówno w odmianie 8x8, jak i skróconej 6x6. Powstało kilka wariantów tych wozów tj. transporter opancerzony, wóz ewakuacji medycznej, nośnik moździerzy. Inne odmiany wyposażono w wieże z działkami lub karabinami maszynowymi. Fotografia ukazuje wersję SKOT 2A dysponującej 10 miejscami dla żołnierzy desantu (załoga liczy 2 osoby).

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	SKOT 2A.jpg
Wyświetleń:	806
Rozmiar:	299,1 KB
ID:	109041

  2. #82
    | OlyJedi Awatar Rysiek_O
    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    47-364 Komorniki
    Posty
    4.156
    Siła reputacji
    312
    Moja galeria

    Odp: Ciekawe muzea

    Ciekawe fotki i fachowe opisy. Podziwiam wiedzę i zapał.
    Rysiek_______________
    Podstawowe elementy E 4/3 i m4/3

  3. #83

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.764
    Siła reputacji
    218
    Moja galeria

    Odp: Ciekawe muzea

    Cytat Zamieszczone przez Rysiek_O Zobacz posta
    Ciekawe fotki i fachowe opisy. Podziwiam wiedzę i zapał.
    Dzięki Rysiek! Myślę że opisy zachęcą bardziej niż same zdjęcia do zwiedzenia tych interesujących miejsc.

  4. #84
    | OlyJedi
    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    431
    Siła reputacji
    23
    Moja galeria

    Odp: Ciekawe muzea

    Bardzo dobry post!

  5. #85
    | OlyJedi Awatar alnico
    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk, Mikołów
    Posty
    6.228
    Siła reputacji
    202
    Moja galeria

    Odp: Ciekawe muzea

    Cytat Zamieszczone przez Rysiek_O Zobacz posta
    Ciekawe fotki i fachowe opisy. Podziwiam wiedzę i zapał.
    Nic, tylko pozostaje się w pełni zgodzić
    OM-D E-M5 I/II + kilka słoików. Łowię nimi oblechy .
    Kiedy wychodzę w góry wracam do domu ; Co masz zrobić jutro zrób pojutrze będziesz mieć dwa dni wolnego.
    Szwarc, mydło i powidło
    || Z Tater ||Bieszczady || Słowacja

  6. #86

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.764
    Siła reputacji
    218
    Moja galeria

    Odp: Ciekawe muzea

    Cytat Zamieszczone przez alnico Zobacz posta
    Nic, tylko pozostaje się w pełni zgodzić
    Dzięki za uznanie alnico! Niestety jakoś nie widać kolejnych fot jackowlewa.

  7. #87
    | OlyJedi Awatar jackowlew
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Posty
    2.951
    Siła reputacji
    152
    Moja galeria

    Odp: Ciekawe muzea

    Cytat Zamieszczone przez Operator Zobacz posta
    Niestety jakoś nie widać kolejnych fot jackowlewa.
    Już jestem i lecimy sorki jedziemy po muzeum czołgów w Kubince.

    18


    19


    20
    Załączone miniatury Załączone miniatury Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P5160923.jpg
Wyświetleń:	659
Rozmiar:	362,5 KB
ID:	109156   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P5160924.jpg
Wyświetleń:	616
Rozmiar:	294,7 KB
ID:	109157   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P5160925.jpg
Wyświetleń:	610
Rozmiar:	252,0 KB
ID:	109158  

  8. #88

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Posty
    10.764
    Siła reputacji
    218
    Moja galeria

    Odp: Ciekawe muzea

    Fajnie że znowu jest co oglądać! Wrzutka jest kontynuacją niemieckiego sprzętu z okresu II Wojny Światowej. Nr 19 to czołg średni PzKpfw III Ausf. J (Sd.Kfz. 141/1), natomiast nr 18 i 20 opisałem już w poście #79.

  9. #89
    Moderator Zwycięzca popRAWkiZwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Karol
    Dołączył
    May 2004
    Mieszka w
    las pod TARNOWem...
    Posty
    5.346
    Siła reputacji
    172
    Moja galeria

    Odp: Ciekawe muzea

    Fajny wątek tylko trochę tak techniczno-militarnie przegięty . Dla odmiany pokażę coś innego - Muzeum Ikon w Supraślu - polecam odwiedzenie! Za muzeami nie przepadam, tamto jednak zapamiętałem bardzo pozytywnie. Autoportret wybaczcie .








    zmiana nicka: ktotek -> Karol
    Polska B - wątek ze zdjęciami
    Facebook

  10. #90
    | OlyJedi Awatar jackowlew
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Posty
    2.951
    Siła reputacji
    152
    Moja galeria

    Odp: Ciekawe muzea

    Kubinka czołgi.

    21


    22


    23
    Załączone miniatury Załączone miniatury Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P5160926.jpg
Wyświetleń:	660
Rozmiar:	274,5 KB
ID:	109248   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P5160927.jpg
Wyświetleń:	628
Rozmiar:	244,3 KB
ID:	109249   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P5160928.jpg
Wyświetleń:	606
Rozmiar:	250,5 KB
ID:	109250  

Podobne wątki

  1. ekspozycja ,ciekawe.
    By judasz in forum Ciekawe strony www
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 3.02.10, 20:16
  2. Ciekawe - fasion
    By dzemski in forum Ciekawe strony www
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20.02.09, 16:56
  3. Ciekawe patenty
    By C+ in forum Studio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 2.02.08, 13:29
  4. CIEKAWE STRONY !!!
    By MajcinW in forum Ciekawe strony www
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 9.08.06, 12:47

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.