Następne wozy pancerne byłego ZSRR. Nr 137 to Obiekt 266, który jest wersją czołgu ciężkiego T-10M, w którym mechaniczną transmisję zastąpiono przekładnią hydromechaniczną GMT-266 (stąd pewnie wzięła się nazwa tego wozu). Przekładnię tą zbudowano wzorując się na amerykańskiej konstrukcji firmy Allison. Po przeprowadzeniu prób nie zdecydowano się na wyposażenie czołgów w to rozwiązanie, przede wszystkim ze względu na wyższe zużycie paliwa, co przekładało się na mniejszy zasięg. Powstał tylko jeden prototypowy egzemplarz tego pojazdu w 1953 roku.
Nr 138 przedstawia działo pancerne ISU-152K (Obiekt 241K) z 1956 roku, będące zmodernizowanym działem samobieżnym ISU-152 (opis w poście #53 tego wątku). Zakres zmian w stosunku do starszej wersji obejmował między innymi : wymianę silnika na jednostkę pochodzącą z czołgu T-54 wraz z układem chłodzenia, zastosowanie innych gąsienic oraz osłon bocznych nad nimi, zmianę kształtu wieżyczki dowódcy, starsze wersje celowników zastąpiono nowszymi, wymieniono radiostację, dodano dwa dodatkowe zbiorniki paliwa itp.
Nr 139 prototypowy czołg ciężki Obiekt 277 powstały w odpowiedzi na konkurs o którym pisałem w poprzednim poście dotyczącym Obiektu 770. Zbudowano dwa egzemplarze nieco różniące się konstrukcją, z których zachował się ten widoczny na fotografii. Do ich skonstruowania użyto elementów zapożyczonych z czołgów IS-7 oraz T-10. Uzbrojenie główne stanowiła 130mm armata M-65 uzupełniona o 14,5mm karabin maszynowy KPWT. Jednostką napędową był 12 cylindrowy silnik wysokoprężny M-850 o mocy 1090KM. Wieża miała konstrukcję odlewaną, a kadłub w części przedniej był odlewany i łączony spawaniem z elementami z płyt pancernych.