150PLN.
Czy na ten założę Super Takumara bez żadnych adapterów?
http://www.kamera-geschichte.de/file...t_reflex_s.htm
150PLN.
Czy na ten założę Super Takumara bez żadnych adapterów?
http://www.kamera-geschichte.de/file...t_reflex_s.htm
“When you photograph people in color, you photograph their clothes. But when you photograph people in Black and white, you photograph their souls!”
― Ted Grant
To ja polecę Prakticę MTL 5B (=TL 5B) lub MTL 3, ewentualnie możesz zaryzykować np. taką http://allegro.pl/aparat-made-in-ddr...833010974.html. Możesz zaryzykować jakąś bardzo tanią "niesprawdzoną", najwyżej kupisz kolejną, bo sama naprawa nie jest opłacalna -choć dostajesz gwarancję np. 6 miesięcy!
Ewentualnie możesz kupić sprawdzony model ze szklarnią, którą kiedyś sprzedasz. Najlepiej, żeby to nie był Helios
Aparaty świetne, ze względu na pomiar światła polecam serię z "L" i z czasem 1/1000.
Mam ich kilka i używam od lat, w razie czego chętnie doradzę, podpowiem.
Tak.
A może Pentax Spotmatic?
“When you photograph people in color, you photograph their clothes. But when you photograph people in Black and white, you photograph their souls!”
― Ted Grant
Dlaczego Cię rozwaliłem?
Bagnet PK od M42 różni się tylko kształtem mocowania. Są to systemy posiadające ten sam register distance, technicznie różnią się tylko popychaczem przesłony.
Pentax ME Super jest uważany za jeden z najlepszych korpusów analogowych i ma jeden z najlepszych na świecie pryzmatów.
A gadanie typu "nie chce adapterów, bo z E-520 słabo mi to wychodziło" to gadanie człowieka, który nie wie o czym gada i robi to tylko żeby sobie pogadać.
A co do samego Porsta to byłby sens gdyby to była chociaż wersja SP - wtedy można by dyskutować, który ma lepsze cechy, a tak to wygrywa w każdym calu Pentax. Zobaczymy jak przy F1.4 uda Ci się w dzień zmieścić w 1/1000s![]()
Body: E-M5 II / E-M5 / E-M10 / AIR A01
"Canon 24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"
“When you photograph people in color, you photograph their clothes. But when you photograph people in Black and white, you photograph their souls!”
― Ted Grant
Aż zacytuję sam siebie z poprzedniej strony.
Podsumowując: to, że z E-520 nie pasowało Ci robienie manualnym szkłem to nie dziwota. Masz tam mały, ciemny wizjer, a do tego nie masz żadnego wspomagania MF w postaci klinu lub mikrorastra (dandelion jest fajny, ale nie ma takiej skuteczności jak stare analogowe sposoby ustawiania ostrości).
Body: E-M5 II / E-M5 / E-M10 / AIR A01
"Canon 24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"
Dlatego m.in. chęć zakupu analoga.
Do Me Super nie potrafiłbym znaleźć przejściówki. Niestety nie świecę w temacie, dlatego wolałbym proste rozwiązania.
“When you photograph people in color, you photograph their clothes. But when you photograph people in Black and white, you photograph their souls!”
― Ted Grant
Body: E-M5 II / E-M5 / E-M10 / AIR A01
"Canon 24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"