Body: E-M5 II / E-M5 / E-M10 / AIR A01
"Canon 24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"
Nie dziw się ,że umarł , po pokoleniach matryc panasonikowych w aparatach Olympusa , kolejne od sony są jak niebo i ziemia nawet jak nie widzisz tej różnicy. Ale jak piszesz, dla Twojej fotografii te różnice nie maja znaczenia. Plus wygodniejszy grip? Minus stabilizacja.
Nie dziwię się zatem, że wolisz mieć tysiąc złotych w kieszeni przy wymianie body.
Jeśli znajdziesz chwilę czasu - popatrz co pisał pokazywał Fatman o podobnej przecież matrycy w wątku o testowaniu GH-2.
Janeczek wybrał kiedyś G1, coś Was zawodowców do tych Panasonicowych body przyciąga. ciekaw jestem co? Duża ilość kółek i przełączników?
PS. Mam zaległe dwie fotki z 75. Nie moje, więc proszę wrzuć w sam jako załącznik, w którymś wątku o 75-tce. Poszukam i zalinkuję.
Na niskich ISO różnica nie jest tak widoczna (G5 ma poprawiony DR), a na wysokich zwykle robie w takich stopniach świateł/cieni, że te różnice znikają. Raczej nie robię na wysokim ISO równo oświetlonych scen.
Tak, ~1200zł (nawet biorąc pod uwagę OJ) to różnica w postaci pakietu Adobe w cenie "akademickiej".
Pasjonat liczy inaczej
Poszukam, poczytam.
Wiesz co, może tzw. "more rugged design". Olympus ma wszystkie body bardziej "lekkie", a Panasonic robi tak, że pomimo, że małe to czuje się w rękach jak mini czołg. No, może poza G3.
W GH3 ma byc (pradopodobnie) ta sama matryca co w OM-D - ciekawe jak to się wtedy rozłoży.
Ok, dodam wieczorem. Tak koło 20. Fullsize czy zmniejszyć na potrzeby forum?
Body: E-M5 II / E-M5 / E-M10 / AIR A01
"Canon 24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"
E-M1 Mark II; E-M5 Mark II; E-PM2 IR red+, E-PL5 IR blue; Fuji X-T1; X-M1; garść słoików; Sigma DP2; Hauwei P20 Pro
Moje RAWy z OM-D były strasznie słabe - za krótkie obcowanie ... Jak wpadnie mi na testy to porobię duży zapas RAWów do kompendium.
Ok, kilka klatek z G5:
G5+75/1.8:
G5+20/1.7:
G5+9-18mZD:
Jak dla mnie jest to świetne rozszerzenie możliwości G3, warte update'u.
Co do wizjera - jest minimalnie wolniejszy, ale ma 2x większą rozdzielczość, więc obraz widać "dokładniej". I ma poziomicę (w końcu).
Jak teraz biorę do ręki G3 to widzę więcej jego wad niż widziałem przed zakupem G5. Nie obcowałem długo z OM-D - może wtedy bym także G5 nie lubił już tak bardzoNa tą chwilę to dla mnie bardzo dobra puszka.
Body: E-M5 II / E-M5 / E-M10 / AIR A01
"Canon 24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"
witam,
dzięki Wam za ciekawą dyskusję, sam teraz przymierzam się do kupna G5, powinny być niedługo jakieś ostre wyprzedaże, może coś uchwycę, ale wszedłem na test na stornie DXO mark, porównuję sobie z NEX-6 i głupieję, wychodzi na to że G5 ma słabe wyniki w tych 3 (jednak ważnych) parametrach - czy ja coś źle czytam, czy faktycznie aż takie różnice?
no spójrzcie:
http://www.dxomark.com/index.php/Cam...rand3)/Olympus
Różnica oczywiście między tymi aparatami jest, a czy aż tak istotna?
Liczby nie kłamią, ale z drugiej strony to tylko liczby.
Lepiej pooglądaj sobie zdjęcia z tych aparatów i sam stwierdź czy różnica warta ceny.
Zdjęcia znajdziesz np tutaj: http://pl.pixel-peeper.com/
"Bez muzyki życie byłoby pomyłką." ~ Wilhelm Friedrich Nietzsche
E-M5 + Pen E-P3 + Lumix 20/1.7 + Oly 12-40/2.8 + 45/1.8 + 40-150 + manualne macro +7.5/3.5
moja galeria: http://nightelf.org Prawa Ręka Egzekutora-Skarbnika TWA
Tak, to sa liczby, a jak jest na żywo? Zaraz poniżej.
Święte słowa, dla każdego liczą się inne cechy w aparacie. Ja np nie wybrałbym Nex6 z 3 powodów: za mało dostępnych szkieł (w tym nalesników), za mało odsunięty wizjer, brak zamykanego wyświetlacza.
A teraz wróćmy do G5, o którym po ponad miesiącu ostrego użytkowania mogę powiedzieć tyle: polecam.
Na początek kilka klatek z ostatniego miesiąca:
G5 to świetna puszka. Ma swoje wady (ISO nie dorównuje dzisiejszym lustrzankom, prędkość AF w trybie AF-C to tez nie jest kosmos), ale ma i swoje zalety (elektroniczna migawka, długi czas pracy na baterii, 6fps, bardzo szybki i dokładny AF w statycznych planach lub spokojnym ruchu).
Dużym minusem jest prędkość opróżniania bufora - komplet 9 RAWów nawet na Sandisk Extreme Pro potrafi zapisywać dobre 15-20s. Nie pomaga mu w żadnym stopniu wymiana karty, a mam kilka szt od Ultra 15MB/s do właśnie 95MB/s Extreme Pro.
ISO. Użytecznym jest zakres tak do 1250, 1600-2000 z odszumianiem w LR. Pixel Peeperzy pewnie nie będą chcieli mieć z nim do czynienia, ale ja sobie cenię. Porównać go wg mnie można do klasy 40D/50D Canona i podobnych modeli jeśli chodzi o szum co w 100% mnie satysfakcjonuje.
Rozdzielczość. 16Mpix to (przy porządnym obiektywie) wystarczająca ilość materiału do wywoływania zdjęć w formacie ~A3. Wywoływałem na próbę kilka szt i jestem zadowolony.
Grip. Zdecydowanie lepiej niż w przypadku G3 (chociaż G3 z 14 lub 20 wchodzi mi do kieszeni kurtki, a G5 już nie), bardzo wygodna guma, wydaje się, że będzie trwała.
Elektroniczna migawka. Clou programu. W GH2 migawka elektroniczna dawała możliwość wykonywania zdjęć w trybie 4Mpix w JPG - był to zrzut "klatki filmowej" tylko wyższy (4:3 w miejsce 16:9), o jakości odbiegającej od normy dla GH2. Ta sama zasada jak tryb 20fps w G3. Tutaj mamy już pełną pracę matrycy, która bezszelestnie jest w stanie wykonać zdjęcie i zapisać je na karcie. Jeśli pracuje na otwartej przysłonie dźwięku nie ma dosłownie żadnego. Przy domkniętej słychać lekki szelest domykania przy robieniu zdjęcia. "Cud, miód i orzeszki" na pierwszy rzut oka, ale: tylko do statycznych planów. Elektroniczna migawka pracuje jak tzw. "rolling shutter", więc zdjęcie nie jest zapisywane natychmiastowo, a linia po linii sczytywane z matrycy (wada matryc CMOS). Odczyt pełnej klatki zajmuje około 0.1s, więc przez taki czas aparat powinien być nieruchomy. Jeśli wykonuje pojedyncze zdjęcie to nikt nie zauważy różnicy, gorzej z serią - pojawiają się drobne niedoskonałości (ale o tym po Sylwestrze). Drugim problemem (istotniejszym) jest nierównomierność oświetlenia sceny. Nie mam pod ręką przykładów, ale chodzi o to, że dla oświetlenia pulsującego widać przejścia tonalne - część linii odczytana jest na pełnej mocy światła, a część na osłabionej więc kadr nie jest naświetlony tak, jak przy użyciu migawki mechanicznej. Jednak niezaprzeczalnym plusem jest zużycie baterii - spada diametralnie i da się wykonać ~1000 klatek na jednym ładowaniu. A, nie można używać lampy (z wiadomych przyczyn), ISO obcięte jest do 1600 max, a czas naświetlania nie może być dłuższy od jednej sekundy.
Żyroskop. W końcu! Tak, G5 dostał żyroskop. Da się go ustawić pod wybranym przyciskiem, jest dokładny, pokazuje wychyły na boki i przód/tył.
Ogólnie. Jest za, a nawet bardzo za. Jest to odpowiednia ewolucja modelu G3, która pokazuje, że nie potrzeba wcale mieć lustrzanki przy swoim boku żeby robić bardzo dobre zdjęcia. Plasując się cenowo lekko poniżej 3000zł odznacza się od modeli klasy Nex6/OMD. Nie musi być wcale od nich lepszy - 2/3 ceny OMD pozostawia miejsce na dodatkowe obiektywy/akcesoria lub po prostu oszczędność.
Dodatkowo występuje zestaw G5W z 45-150 za ~300-400zł więcej niż podstawowa wersja G5K.
Kilka dodatkowych klatek:
PS. Panasonic na początku przyszłego roku przygotował dla nowych właścicieli "modeli na rok 2012" czyli właściwie G5/GF5 w Polsce promocję w postaci warsztatów w 4 miastach Polski:
09.02.2013: Poznań
16.02.2013: Warszawa
02.03.2013: Gdańsk
09.03.2013: Kraków
10 pierwszych osób, które zapiszą się na dane miasto otrzyma lampę DMW-FL360E (rebrandowana FL-36R) albo obiektyw H-FS45150E-K gratis. Otrzymałem odpowiedź, że zmieściłem się w pierwszej dziesiątcePostaram się napisać po 16.02 coś więcej o tych warsztatach.
Body: E-M5 II / E-M5 / E-M10 / AIR A01
"Canon 24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Wcześnie, jakoś na przełomie listopada/grudnia zaraz jak pojawiło się info (jeszcze nie było nic na Optycznych).
Potem pojawiło się info o nagrodach/prezentach, dopisałem się i dostałem pozytywna odpowiedź.
Generalnie to od razu żałowałem, że nie wziąłem 45-150, bo moja kobietka lubi fotografować ptaki i różne inne robactwo i byłoby jak znalazł.
Body: E-M5 II / E-M5 / E-M10 / AIR A01
"Canon 24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"