342. poszło do czerwcowego FM.
342. poszło do czerwcowego FM.
E-M1 Mark II; E-M5 Mark II; E-PM2 IR red+, E-PL5 IR blue; Fuji X-T1; X-M1; garść słoików; Sigma DP2; Hauwei P20 Pro
Cześć Barmichale,
te przystankowe mi nie podeszły, jakby kolorem krzyczące mierną historię.
Makro - trochę więcej światła, i będzie lepiej. Bardzo spodobało mi się 334.
332 - zestawienie odważne, obróbka delikatna, dobrze, ze to zauważyłeś i uwieczniłeś - mogłoby być nauką dla sztabów wyborczych.
336. Sub-lokator - wielce graficznie przejmująco-mroczne. Spodobał mi się wydźwięk, (w mojej głowie przynajmniej) jak ma to zdjęcie.
328 - ciekawe, fajne zestawienie - i do tego ten 'dynamit' - jedyne, czego brakuje to interakcji z publicznością - tą na drugim planie (na trzecim, ktoś tam zahacza wzrokiem)
342 - facet z brodą - w porządku, ale samo zdjęcie 'nietęgie' puste jakieś. Może to początek opowieści, i w zestawie coś jeszcze umieścisz, ale póki co, to nic nie mówi. Poszło do FM - może ktoś mnie namówi, nauczy przeczytać to zdjęcie - póki co mój odbiór nie widzi go na podium.
343 - facet z wąsem i falą (wypatrywaną przez Bufetową) na głowie, ale czy coś jeszcze - nie dostrzegam, ktoś coś? Może rajd Dakar i Małysz, wówczas nazwać "Małysz po latach" - lecz tak na siłę...
pozdrawiam,
Ostatnio edytowane przez Sawa ; 30.06.14 o 16:23 Powód: dopis odnośnie FM
Zainteresowanym z przyjemnością udostępnię prezentowane w moim wątku "ravbog - próba sił" zdjęcia do samodzielnej edycji, ale mam prośbę aby ich w nim nie publikować. Będę je wówczas wstawiał do wątku "Co poprawić w tym zdjęciu?".
Bardzo lubie Twoje zdjęcia szczególnie kiedy fotografujesz ludzi.
Zdjęcie 343 róg Przybyszewskiego i Tatrzańskiej jak się nie myle...![]()
Sawa - dzięki za opinię. 343 wrzuciłem, bo facet mi się z jakimś aktorem holyłódzkim z lat 80-tych. Z filmów klasy B, o ile nawet nie C
Facet z brodą mnie zafascynował wyglądem i dlatego skusiłem się by go wrzucić. Miło, że Andrzej dodał do FM, ale też niekoniecznie uważam, by miało szansę.
Pozdr
---------- Post dodany o 17:34 ---------- Poprzedni post był o 17:33 ----------
DziękiLokalizacja się zgadza.
Pewnie nie ma szans, jak większość zdjęć zgłoszonych. Co do czytania - kapitalny profil i paskudne ogrodzenie, Pięknie wydobyte niebo i w opozycji do niego przęsła i blacha. Perspektywa z dołu jakby uchwycone ukradkiem z kryjówki, Wyraźnie aparat usytuowany poniżej. Obramówka ze ścian, okna, rur? Szkoda tego emblematu i słupa oświetleniowego wprowadzają bałagan.
Drogi Sawo!
Pewnie zaraz któryś napisze, że każdy by pstryknął, Ja napiszę, tylko, ze każdy kto ten kadr zobaczy.
W opozycji do pewnego grajka w lesie uważam , że może mieć szanse, choć nie koniecznie je dostanie. Moim osobistym zdaniem jest to kadr lepszy od pewnego ptaka pod słońce chociaż zupełnie od niego odmienny.
E-M1 Mark II; E-M5 Mark II; E-PM2 IR red+, E-PL5 IR blue; Fuji X-T1; X-M1; garść słoików; Sigma DP2; Hauwei P20 Pro
http://www.renderosity.com/mod/galle...ername=mirek54
I tak Was lubie
Musze przyznać, że najczęściej wolę, żeby nie było całkowicie wyprostowane, jeśli przy zrobieniu takie nie było. Z wyjątkiem oczywiście architektury i krajobrazu.
Tutaj lekkie skosy moim zdaniem podkreślają spontaniczność zdjęcia. I naprawdę uważam, że to nie objaw niedbalstwa. Mogę oczywiście się mylić. Co do "a i tak nie zobaczy tego nikt" - to bym chyba nie wrzucał, nie?![]()
Obramówka to fragmenty okna w bocznych drzwiach auta - trochę trąbili, bo prawie się zatrzymałem, ale co tam...
***
A, jeszcze jedno - cieszę się, że jedno zdjęcie, niekoniecznie idealne było powodem tej dyskusji![]()
Ha! teraz dostrzegam podobieństwo do aktorów z filmów o pościgach samochodowychZamieszczone przez barmichal76
Faceci z brodą potrafią być fascynujący, moją uwagę też zwracają - czy to na wielkich bilboardach reklamowych, czy czasopismach, ostatnimi czasy nawet na Eurowizji - broda potrafi przyciągnąć uwagę. Jednak mi chodzi o zdjęcie - nie tylko o jej mocny punkt, ale całość kompozycji - do mnie nie przemawia, dla mnie historii nie tworzy.Zamieszczone przez barmichal76
Opisujesz kadr i jego zawartość, coś na co zwracam uwagę - tyle, że zwracam równiez uwagę na to co jest - dla mnie - sensem fotografii ulicy - opowieść, kompozycja - a tego mi zabrakło.
Jest to wątek Barmichala, to w sumie powinniśmy się skupić na jego zdjęciach, a nie na tamtych - ale ponieważ zastosowałeś ten mechanizm - to się do niego ustosunkuję![]()
Nie, nie każdy by pstryknał - może niektórzy zrobiliby zdjęcie - ale może tym razem nie było ku temu okoliczności, może to był tylko chwila w korku, może i klaksony popędzały - może jeszcze kilka innych czynników - ale moim zdaniem to nie był 'ten' moment, gdyż ten nie zdecydował o tym, ze ta fotografia (fotografia) pozostanie na długo w mojej głowie, a pan z brodą - no cóż, jeden z niewielu i to go wyróżnia. Sam brodaty pan może i pozostanie na trochę.
Kadr - że broda w mocnym punkcie, ze przeciwwaga ze slupem? ale co to wnosi do historii? jedynie podkreśla, że Michał wie, czym jest złoty podział, udowodnił to już nie raz, ba, nawet że potrafi go łamać, ale niestety - moim zdaniem zdjęcie ciągle jest ... puste.
"W opozycji do grajka" - szanuje jury za ich wybory, nawet, jeśli się z nimi nie muszę zgadzać. W mojej opinii w Muzyku istotny był tytuł i to, jak 'fale drzew' muzycznie tworzyły ten muzyczny klimat, jak grały, szumiały i w całej swej zielonej masie wręcz dźwięczały muzyką - nie kanonadą, nie wrzaskiem - lecz zgrabnie ułożoną partyturą.
Kadr, zdjęcie ptaka pod słońce jest jednym z wielu jakże podobnych zdjęć na forum, w wątkach o latających stworzeniach - ale to co mogło 'uwieść' oglądających i oceniających - to jakość, wyrazistość, ostrość, a może też i rzadkość występowania obiektu jaki jest przedstawiony na tym zdjęciu. Nie bez znaczenia jest też fakt, ze aby wykonać tego typu zdjęcia, trzeba włożyć określony wysiłek - wykazać się wiedzą co i jak, zaplanować miejsce, wiedzieć kiedy, nęcić swoją fotograficzną ofiarę, i jeszcze do tego dysponować dobrym warsztatem celem realizacji zdjęcia. Czy nie należą się brawa?
Wracając do fotografii ulicznej - tutaj ofiarę możemy śledzić, i choć nie walimy serią 10zd/sec, lecz skupiamy się na momencie, ba! - czasem przewidujemy go, dostrzegamy zanim się wydarzy, gotujemy się do skoku - to też łapiemy ofiarę w kadrze w odpowiednim momencie - a pamiętając, że mówimy tylko o tym zdjęciu - jednak sama ofiara - bez kontekstu, bez historii - choćby i z brodą - to jednak dla mnie trochę za mało.
Zamieszczone przez barmichal76
![]()
Caly czas tlumaczylem,ze w spontanicznosci nie zapominajmy o tym ,ze prawy nacisk zawsze troche przechyli.A aparatach z lewym spustem spontanicznosc kierowala sie w lewa strone.Mz to nieopanowanie kadrowania i unieruchomienia aparatu w momencie wyzwolenia migawki,ale oczywiscie moge sie mylic![]()
http://www.renderosity.com/mod/galle...ername=mirek54
I tak Was lubie