Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Rybie oko/Fish-eye do systemu 4/3

  1. #1
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Gliwice
    Posty
    14
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria

    Rybie oko/Fish-eye do systemu 4/3

    Witam,

    Mam nie lada problem, ponieważ przymierzam się do zakupu obiektywu typu rybie oko. Mam dylemat pomiędzy obiektywem Zuiko 8mm a Samyang 8mm. Jak wiecie jeden z nich jest auto a drugi manual. Zdjęcia tym obiektywem będą głównie robione na rajdach samochodowych czy to imprezach w pomieszczeniach zamkniętych gdzie przydałby się autofocus. Krajobrazy i architektura nie wymagają autofocusa.

    Opinie wśród moich znajomych są podzielone. Jedni mówią, że ostrzenie manualne w rybim oku to nie problem nawet przy szybko poruszających się obiektach. Nie mam doświadczenia w pracy obiektywami typu rybie oko i nie wiem jak będzie sie sprawdzał manual. Gdyby nie istniałaby duża różnica w cenie nie zastanawiałbym się i wybrałbym Zuiko, które zbiera bardzo pozytywne opinie.


    Prosiłbym was drodzy forumowicze o udzielenie mi jakiś wskazówek i porady
    w zakupie (nie tylko w przypadku ostrzenia gdy występują wady/zaledy jednego z tych obiektywów).
    Ostatnio edytowane przez Karol ; 30.10.12 o 21:06 Powód: literówka w tytule

  2. #2
    Moderator Zwycięzca popRAWkiZwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Karol
    Dołączył
    May 2004
    Mieszka w
    las pod TARNOWem...
    Posty
    5.346
    Siła reputacji
    170
    Moja galeria

    Odp: Rbie oko/Fish-eye do systemu 4/3

    Po pierwsze - AF w takim obiektywie nie ma większego znaczenia - głębia ostrości jest tak duża, że wszystko jest ostre od bliskiej odległości do nieskończoności, tym bardziej, że i tak z reguły pracuje się na nieco przymkniętym obiektywie.
    Po drugie - do Twojego dylematu dodałbym jeszcze jedną opcję: Pen + Samyang 7,5. Ten fish do mikro jest świetny, mały i niedrogi a w połączeniu z Penem, nawet tanim, np. E-PL1, da bardzo dobry obrazek.