MC Grong , co jest magicznego w tych fotkach zamków z odblaskami i brakiem kontrastu?
to że pochodzą ze srebra a nie z krzemu?
MC Grong , co jest magicznego w tych fotkach zamków z odblaskami i brakiem kontrastu?
to że pochodzą ze srebra a nie z krzemu?
Makromaniak:
Nigdzie nie pisze ze sa to fotki magiczne - ot poprostu pokazuje moje nieudolne proby z srednim formatem. Raz bardziej a raz mniej udane.
Nikon F i D / Olympus OM + Pansonic G / Mamija 645
MacGrong, kontynuuj wrzutki, tutaj liczy się także to, co dana klisza czy obiektyw są warte![]()
Wielu nie zdaje sobie sprawy że niezależnie od modelu aparatu ich zdjęcia będą wyglądały tak samo
No to dobijamy temat zamkowy (w sumie na każdym z tych zdjęć są ruiny tego samego zamku w Radzyniu Chełmińskim)
Nadal Mamija 1000s 645 format 45mm f2.8 i Fuji Reala 100
![]()
Nikon F i D / Olympus OM + Pansonic G / Mamija 645
Zastanawiają mnie te różnice w kolorystyce. Celowe, czy skanowanie?
Wielu nie zdaje sobie sprawy że niezależnie od modelu aparatu ich zdjęcia będą wyglądały tak samo
Klisza tak już ma, czasem wystarczy że zrobisz podobne do siebie ujęcia z minimalną różnicą w czasie i minimalnie innym kącie, gdzie inaczej padnie światło i wyjdą inne kolory. Taki analogowy balans bieli.
W sumie i jedno i drugie. Tzw color restauration czyli "odzysk koloru"który czasami uzywam moze miec z tym cusik wspolnego choc akurat nie w tym przypadku.
Nikon F i D / Olympus OM + Pansonic G / Mamija 645
Wiecie, że na to nie zwróciłem uwagi, może dlatego, że skanuję lustrem i każdą klatkę obrabiam indywidualnie. Będę musiał zrobić preset na pierwszą klatkę i puścić automat na całą kliszę.
Dzięki za wyjaśnienia.
Wielu nie zdaje sobie sprawy że niezależnie od modelu aparatu ich zdjęcia będą wyglądały tak samo