Cześć, mam aparat E520 i polecił mi znajomy zakup jasnego obiektywu z dużą głębią ostrości do portretów. Czy mógłbym was prosić o pomoc w dobraniu odpowiedniego sprzętu.
Jestem amatorem więc prosze o sprzet przystępny cenowo.
Cześć, mam aparat E520 i polecił mi znajomy zakup jasnego obiektywu z dużą głębią ostrości do portretów. Czy mógłbym was prosić o pomoc w dobraniu odpowiedniego sprzętu.
Jestem amatorem więc prosze o sprzet przystępny cenowo.
Ja z kolei mogę polecić ZD 14-54. Co prawda jest na "długim końcu" jest nieco ciemniejszy (3,5), ale jest dobrym, uniwersalnym szkłem (nadającym się też do portretów). Używałem go z E-500, a teraz z E-30 i polecam.
Ziootek
E-30; E-P3; mZD 14-42; "dekielek" 15 mm; ZD 14-54; ZD 9-18; ZD 40-150; Sigma 24; Metz 48-AF1
Biorąc pod uwagę stosunek możliwości/jakości do ceny (aczkolwiek nie znam aktualnej), jest to dla mnie najlepszy uniwersalny obiektyw w świecie lustrzanek cyfrowych z wymienną optyką.
Używałem obiektywu w wersji II i tak jak kolega powyżej, mogę go tylko polecić (jako uniwersalny zmiennoogniskowy).
- bardzo dobre światło (praktycznie na każdej ogniskowej używalny od maksymalnego otworu przysłony)
- uniwersalny zakres
- bardzo mały poziom dystorsji
- i zapewne kilka innych zalet, o których zapomniałem
Do tej pory nie udało mi się (i zapewne się nie uda) znaleźć jego odpowiednika w systemie Nikona.
Do portretu zapewne najlepszy będzie 50mm Macro. Aczkolwiek nigdy nie miałem przyjemności go używać. A mając pomysł, udany portret można zrobić nawet KIT'owym 40-150mm. Jeśli cena jest silnie istotnym parametrem to zainteresowałbym się właśnie nim.
Ostatnio edytowane przez Ggrzesiek ; 27.09.12 o 15:24
A wśród obiektywów "niezależnych" producentów? Swojego czasu do Canona używałem Tamrona 17-50, który był całkiem niezły, aczkolwiek do ZD się nie umywał (mimo stałego światła). Tyle OT.
Ziootek
E-30; E-P3; mZD 14-42; "dekielek" 15 mm; ZD 14-54; ZD 9-18; ZD 40-150; Sigma 24; Metz 48-AF1
Pozdrawiam, Robert