no to teraz pytanie.. jeżeli mamy tą samą matrycę, ten sam filtr, to skąd lepsze wyniki w epl5?
mam ochotę zapytać, czy przypadkiem lepsza stabilizacja w jakiś sposób nie pogarsza jakości obrazka?
no to teraz pytanie.. jeżeli mamy tą samą matrycę, ten sam filtr, to skąd lepsze wyniki w epl5?
mam ochotę zapytać, czy przypadkiem lepsza stabilizacja w jakiś sposób nie pogarsza jakości obrazka?
było Lustro jest panasonic lumix Lx100
(brakuje mi tylko dłUUgiego zUUma)
A skąd pewność, że wyniki z E-PL5 są lepsze? To, że ktoś zrobił jakiś wykresik, o niczym jeszcze nie świadczy.
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
oczywiście
no i ja tego nie wiem.. sugeruję się tylko i wyłącznie tym "donosem".
było Lustro jest panasonic lumix Lx100
(brakuje mi tylko dłUUgiego zUUma)
Pekka Potka twierdzi, że nie ma różnicy w jakości E-PL5 i E-M5
http://pekkapotka.squarespace.com/jo...s-down-or.html
Filtr AA może być odrobinę słabszy niż w OM-D.
"Bez muzyki życie byłoby pomyłką." ~ Wilhelm Friedrich Nietzsche
E-M5 + Pen E-P3 + Lumix 20/1.7 + Oly 12-40/2.8 + 45/1.8 + 40-150 + manualne macro +7.5/3.5
moja galeria: http://nightelf.org Prawa Ręka Egzekutora-Skarbnika TWA
Niniejszym donoszę, że nowe peny znakomicie pstrykają zdjęcia nocne, z czym raczej fatalnie radziły sobie poprzednie (w porównaniu do konkurencji). W ogóle już widzę jedną poważną wadę - ta matryca jest wymagająca, co znaczy że wreszcie przydałoby się mieć kilka dobrych, drogich obiektywów... Na pocieszenie dodam, że przymknięty półdarmowy 40-150 daje radę - to naprawdę świetne szkiełko.
Dlaczego wada, jest nareszcie przyjemność fotografowania. Nie ma co prawda ISO pierdyriad jak u zaawansowanych najkonów, ale nawet ze szkiełkiem 14/2,5 , czy ZD 12-60, ZD 14-54, albo ZD 11-22 w jaśniejszej części zakresu, nieźle dawać sobie będą nocą radę . Sprawdzałem z EM-5, sądzę, że z PEN-ami wielkich różnic nie będzie.
E-M1 Mark II; E-M5 Mark II; E-PM2 IR red+, E-PL5 IR blue; Fuji X-T1; X-M1; garść słoików; Sigma DP2; Hauwei P20 Pro
Wada, bo trzeba będzie wydać kasę na te szkła - dotąd nie widziałem sensu w nie inwestować
Wysokie iso oczywiście ogranicza dynamikę, ale szumów jest mało. 800 można używać w ciemno, a przy rozdzielczości hd i 3200 całkiem daje radę. Najfajniej, że w filmie 800 iso praktycznie nic się nie różni od 200 (różnicę widać tylko przy ciągnięciu cieni). No i piękna sprawa - kompensacja krzywej w filmie - nareszcie. Aczkolwiek wymaga to doświadczenia i czasu, ale przypuszczam, że skończą się mroczne cienie w słoneczne dni (na razie jednak brak takich, żeby sprawdzić).
Sample będą jak acr będzie wspierał nowe peny, ale już co nieco widać: tak wygląda 200iso w hd:
http://as.elte-s.com/temp/epm2/i200.jpg
a tak 3200:
http://as.elte-s.com/temp/epm2/i3200.jpg
Nawet 12800 przyda się, żeby w XGA wysłać słit focię na fejsa:
http://as.elte-s.com/temp/epm2/i12800.jpg
A dopiero będzie można szaleć jak się adobe obudzi...
Ostatnio edytowane przez Janko Muzykant ; 2.11.12 o 00:03
Moje doświadczenie (z OM-D co prawda) jest takie. E-620 nie więcej nież 800ISO, E-PL1 nie więcej niż 1600ISO, OM-D nie więcej niż 6400ISO.
Do reportażu to i ISO 12000 jest używalne.