to moze ja odpowiem bo miałem oba...
Jakośc zdjęć z lx7 jest taka se w porównaniu do xz-2.Kolory mdłe,ostrość słabsza,troche nadrabiał zakresem od 24mm.
Ergonomicznie tez bardziej leżał mi xz-2
Filmy to inna bajka
to moze ja odpowiem bo miałem oba...
Jakośc zdjęć z lx7 jest taka se w porównaniu do xz-2.Kolory mdłe,ostrość słabsza,troche nadrabiał zakresem od 24mm.
Ergonomicznie tez bardziej leżał mi xz-2
Filmy to inna bajka
Jak tak o innych mówicie to ostatni aparat jaki kupiłem po namyśle jako uzupełnienie XZ-2 to był X-M1+16-50+55-230+wielka torba gratis za 1899. Piękny może jak OM-D nie jest, ale fotki wychodzą naprawdę zacne.. W momencie kupna OM-D E-M10 kosztował ponad 3 tysie z jednym obiektywem (aczkolwiek była akcja olympusa zwrotu części kasy i wychodził ostatecznie coś koło 2600.)
Ostatnio edytowane przez jarod69 ; 4.12.15 o 21:33
Najlepszy aparat fotograficzny to ten, który masz przy sobie.
To ja może "odpowiem", choć nie miałem żadnego
Co by nie powiedzieć, może i jest tak jak napisał hondac, choć specjalnie tego nie zauważam na przykładowych zdjęciach z internetu.
Foty na forum z XZ2 mnie jakoś też nie zachwycają od strony technicznej powiedzmy (nie chcę przez to powiedzieć, ze LX7 by mnie zachwycały bo na forum ich praktycznie nie ma)
Chciałem tylko zwrócić uwagę na taki może i nieistotny fakt. Lightroom "woli" jednak RAW-y z Lumixa LX7 od tych z XZ2.
Z RAW-ów z XZ2 przy wyciąganiu cieni wychodzi ten tzw. fiolet, a z LX7 znacznie mniejszy.
Przykładowe porównanie z plików RAW (wywołanych w LR) i tego samego miejsca (chodzi tylko i wyłącznie o kolorystykę w cieniach):
LX7:XZ2:
Tu dla porównania ten sam RAW (z XZ2) wywołany w programie firmowym OV3:i taka kolorystyka podejrzewam jest najbliższa rzeczywistości.
Jak widać w cieniach jest duża różnica pomiędzy OV3, a LR4 w przypadku RAW-a z olympusa XZ2. W panasie jest sporo lepiej.
Podobna sytuacja jest z RAW-ami z OMD E-M10 i programie Lightroom (no może nie zawsze, ale występuje). Jakoś się nie lubią
Z drugiej strony w przypadku kompaktów ma to niewielkie znaczenie bo i tak głównie korzysta się z gotowego jpg-a.
Może mieć znaczenie tylko gdy ktoś używa głównie RAW i programu Lightroom, nawet z takich kompaktów.
PS.
W Lightroom RAW-y z XZ-2 i LX7 suwaki ustawione tak samo (zmiany to: rozjaśnienie cieni +60 i taka sama redukcja szumu +20)
Linki do plików RAW: XZ-2 ; LX7
Ostatnio edytowane przez And.N ; 4.12.15 o 21:42
G1, G5 | 14-45 | mZD 40-150 | kilka M42 | Moje wątki:
Foto-Różności ; Dymne Impresje ; Stary i Nowy Elbląg
No i w ****... poszła "magia" obrazka XZ-2.
edit
He, he... filtr **** działa![]()
G1, G5 | 14-45 | mZD 40-150 | kilka M42 | Moje wątki:
Foto-Różności ; Dymne Impresje ; Stary i Nowy Elbląg
G1, G5 | 14-45 | mZD 40-150 | kilka M42 | Moje wątki:
Foto-Różności ; Dymne Impresje ; Stary i Nowy Elbląg
Ostatnio edytowane przez petreq ; 4.12.15 o 22:09
Spoko, jestem wyluzowany, ale tu się jednak mylisz: "Jest piątek... odreagowuję tydzień... " -podtekst ?
To raczej byłoby trudne bo jak pisałem wcześniej:
Czyli XZ-2 ani LX7, sadziłem iż jest to oczywiste. RAW-y chyba? jednak nie kłamią. Podkreślę jeszcze raz:
i program Lightroom. Nie rozumiem dlaczego tyle "emocji"wywołuje taka wypowiedź ? Dlatego, ze fiolet jest zarezerwowany tylko dla Panasonica ?
Nie jest to wina moim zdaniem RAW-u Olympusa z XZ-2 bo w OV3 wygląda dobrze, a czemu w LR nie, to insza inszość i z mojej strony to koniec w tym temacie.
G1, G5 | 14-45 | mZD 40-150 | kilka M42 | Moje wątki:
Foto-Różności ; Dymne Impresje ; Stary i Nowy Elbląg