Masz TU wiadro przykładów szaro-szarych.
Masz TU wiadro przykładów szaro-szarych.
Zapraszam do mojego wątku
P&P - Pentax i Panas (GX7)
No ale prawdopodobnie żadne z tych zdjęć nie jest prosto z aparatu, a połowa z nich została pewnie przepuszczona przez Silver Efexa.
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Zapraszam do mojego wątku
P&P - Pentax i Panas (GX7)
Ale nigdy nie wiesz co produkuje te szaro-szare obrazki, czy to zamysł świadomego psucia czy materiał prosto z puszki. A szaro-szarych negatywów też mam sporo w teczce. Ja nie czuję się ograniczony jakością bw z fuji bo nie przypominam sobie sytuacji żebym z tego trybu korzystał w jakiejkolwiek puszce. Jest zbyt wiele narzędzi i sposobów na osiągnięcie zamierzonych efektów.
Wg mnie i to i to. Weź znajdź świetnie naświetlone kolorowe zdjęcie czegokolwiek z dobrą dynamika i dokonaj prostej konwersji na B&W - efekt nie musi się podobać.
Wspomniałem tylko o tym bo na necie są poradniki jak wykonać dobre B&W z aparatu Fuji więc jakiś tam problem istnieje. Ja w LR sypnę ziarenka, podciągnę czernie w dół, dodam kontrastu i jest ok. W Fuji chyba lepiej jest stworzyć własny custom B&W.
Podobają mi się Fuji i chętnie wziąłbym X100/x100s na 2-3 dniowy wyjazd.
(A najlepszy B&W prosto z aparatu mają Canony s90/s95)
Zapraszam do mojego wątku
P&P - Pentax i Panas (GX7)
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
A co to jest BW prosto z aparatu? RAW + desaturacja? A może wywołanie bez wymyślania kolorów (nie wiem czy coś popularnego tak potrafi).
Jest wiele metod zamiany koloru na BW. I żadna z nich nie jest uniwersalna. Obróbka w tym wypadku jest dosyć istotną częścią tworzenia.
Krótko aparat z nową matrycą nastawiony programowo na uzyskiwanie ładnych kolorowych obrazków czasami daje gorsze B&W przy prostej konwersji.
Wspomniałem tylko przy innym temacie... lepiej to zostawmy.
@Epicure ten custom miał być dla leniuchówPrzy takiej dynamice trudno jest popsuć zdjęcie czarno-białe.
Zapraszam do mojego wątku
P&P - Pentax i Panas (GX7)
A czy inaczej było w fotografii srebrowej?
Można było zrobić świetna fotkę i ja całkowicie sknocić.
Trzeba było odpowiednio wywołać negatyw (pomijając jakość samego) i zabawa w ciemni.
A teraz ma wyjść ideał z puszki? Fajne by było, ale?