Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 66

Wątek: gwarancja aparatów i ochrona konsumencka

  1. #21
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar epicure
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    12.882
    Siła reputacji
    243
    Moja galeria

    Odp: Olympus OM-D E-M5

    Cytat Zamieszczone przez Mirek54 Zobacz posta
    Sprzedawca,nie producent,bo u sprzedawcy kupowalem.
    To po co najpierw piszesz głupoty o obowiązku nałożonym na producenta, w tym przypadku Nikona, przez jakieś nieistniejące przepisy? Przypomnę:

    Cytat Zamieszczone przez Mirek54 Zobacz posta
    No wlasnie i w takich durnych niemcach obroncy kupujacego powiedzieli nikonowi.Dwa lata zagwarantujesz abo wypad z rynku.Jak to sobie nazwiesz nikonie to mi obojetne,ale w ciagu dwuch lat naprawiasz,wymieniasz,regulujesz za darmo.
    www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb

  2. #22
    | OlyJedi Awatar pers
    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Posty
    1.544
    Siła reputacji
    45
    Moja galeria

    Odp: Olympus OM-D E-M5

    A jak jest w Niemczech z produktami Apple? Bo kiedys patrzylem na niemiecki amazon to 2 lub 3 letnia gwarancje można dokupic ale nie znam na tyle niemieckiego aby byc pewnym.

  3. #23
    Jd
    Gość

    Odp: Olympus OM-D E-M5

    Nie mylcie gwarancji z ochrona konsumencką:
    Jeśli towar kupuje osoba fizyczna, to dysponuje wobec sprzedawcy 2 letnią ochroną konsumencką wynikającą z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
    Jeśli wada ujawnia się w tym okresie to kupujący może od sprzedawcy żądać wedle jego wyboru naprawy albo nowego egz. towaru.

    Jeśli chodzi o gwarancję, to nie ma tu dodatkowych regulacji ustawowych. Wszystko reguluje dokument gwarancji.

    Czyli jak kupisz na firmę to jeżeli producent daje tylko rok to nie obroni Cie 2 letnia ochrona konsumencka.

    do pers: w Polsce tez mozesz przedłużyć gwarancje za odpowiednia opłatą. Ale to niema nic współnego z obowiązujacym prawem. Działa to na zasadzie ubzepieczenia . NP 20 wykupi a jednemu sie w tym czasie popsuje - wiecie jaki to zysk dla firm wprowadzajacych takie praktyki ? Chcialbym ta kase która im zostaje.
    Ostatnio edytowane przez Jd ; 6.08.12 o 09:50

  4. #24
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi
    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Lubeka-Lübeck
    Posty
    10.884
    Siła reputacji
    180
    Moja galeria

    Odp: Olympus OM-D E-M5

    Cytat Zamieszczone przez pers Zobacz posta
    A jak jest w Niemczech z produktami Apple? Bo kiedys patrzylem na niemiecki amazon to 2 lub 3 letnia gwarancje można dokupic ale nie znam na tyle niemieckiego aby byc pewnym.
    Tak jak z innymi przedluzkami.Wykupujesz wydluzenie gwarancji.O dwa lub trzy lata.Apple tez to stosujeCzyli powiedzmy masz teraz 5 lat gwarancji.Dwa daje Ci przepis unijny i trzy dodatkowa umowa.Nie ma zadnych roznic w tym okresie dwu i trzy letnim.Nie ma rowniez tzw udzialu wlasnego przy rozliczaniu naprawy lub zwrotowi gotowki.
    Syn mial wykupiona gwarancje na 5 lat na pralke.Miesiac przed uplywem sie spsula.Oddali kase,bo juz nie mieli takich w programie.Chyba nawet producent juz robil inne niz ta.

  5. #25
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar epicure
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    12.882
    Siła reputacji
    243
    Moja galeria

    Odp: Olympus OM-D E-M5

    To nie dodatkowa gwarancja, tylko polisa ubezpieczeniowa.
    www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb

  6. #26
    | OlyJedi Awatar leszekkl
    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Lubartów
    Posty
    599
    Siła reputacji
    17
    Moja galeria

    Odp: Olympus OM-D E-M5

    Wiele razy zwracałem do sklepów różne rzeczy i nikt nigdy nie żądał ode mnie gwarancji, tylko paragon.Najczęściej zwracali pieniądze, bez problemu.

  7. #27
    | OlyJedi Awatar dao
    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Opole
    Posty
    434
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria

    Odp: Olympus OM-D E-M5

    Cytat Zamieszczone przez Mirek54 Zobacz posta
    Poczytaj,jak masz bana na gogle albo nie umiesz znalesc http://europa.eu/youreurope/citizens...s/index_pl.htm
    zdanie klucz w podlinkowanym tekście:
    Gwarantem zawsze jest sprzedawca.
    Mylisz wciąż Mirku gwarancję z niezgodnością towaru, tak samo mylące są takie artykuły mylące pojęcia. Jesteśmy tak samo cywilizowani jak zachodnia część Europy, oni mają dwa lata, my mamy dwa lata - się popsuje ścieżka postępowania jest identyczna. Różnica między gwarancją producenta, a niezgodnością towaru z umową jest znaczna, ta druga daje konsumentowi dużo większe uprawnienia, a swoje prawa lepiej znać zwłaszcza w tak kłopotliwych sytuacjach jak popsucie się sprzętu.
    że jakby coś - to nic


    RX100 || blog

  8. #28
    | OlyJedi Awatar chreasy
    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Dln Śląsk
    Posty
    343
    Siła reputacji
    40
    Moja galeria

    Odp: Olympus OM-D E-M5

    Cytat Zamieszczone przez dao Zobacz posta
    zdanie klucz w podlinkowanym tekście:

    a swoje prawa lepiej znać zwłaszcza w tak kłopotliwych sytuacjach jak popsucie się sprzętu.
    czyli jak Ci padnie - 20 miesiąc- załóżmy (tfu tfu) E-PL3 zakupiony w PL to gdzie z nim wędrujesz, do sklepu ?

  9. #29
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar epicure
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    12.882
    Siła reputacji
    243
    Moja galeria

    Odp: Olympus OM-D E-M5

    Ja bym wysłał do serwisu, bo po pierwsze: nigdzie nie trzeba chodzić, bo po towar przyjeżdża kurier; po drugie: jest szybciej, bo nigdy nie wiadomo, jak długo sklep będzie zwlekał z wysyłką do serwisu.
    www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb

  10. #30
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi
    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Lubeka-Lübeck
    Posty
    10.884
    Siła reputacji
    180
    Moja galeria

    Odp: Olympus OM-D E-M5

    Cytat Zamieszczone przez dao Zobacz posta
    zdanie klucz w podlinkowanym tekście:

    Mylisz wciąż Mirku gwarancję z niezgodnością towaru, tak samo mylące są takie artykuły mylące pojęcia. Jesteśmy tak samo cywilizowani jak zachodnia część Europy, oni mają dwa lata, my mamy dwa lata - się popsuje ścieżka postępowania jest identyczna. Różnica między gwarancją producenta, a niezgodnością towaru z umową jest znaczna, ta druga daje konsumentowi dużo większe uprawnienia, a swoje prawa lepiej znać zwłaszcza w tak kłopotliwych sytuacjach jak popsucie się sprzętu.
    Kurde.Juz raz pisalem -mi to rybka jak to nazwac.Ma dzalac przez dwa lata i byc sprawne.Jesli nie to grata do sklepu i kasa lub naprawiac ma.
    Problem jest gdzie indziej.Dlaczego nikon w polsce daje rok a w niemczech dwa lata pomimo tego ,ze jestesmy w tej samej uni.
    Tak jak z tym wydluzeniem gwarancji.
    Wykupuje 3 Jahre Garante-verlängerung.Dla mnie czytajac to jest to przedluzenie gwarancji,ale ze wykupowac to moge w ubezpieczalni(rowniez) to juz odezwa sie glosy ze to zadne wydluzenie tylko polisa.H...niech bedzie i polisa.wazne ze uprawnia do tego co gwarancja.

Podobne wątki

  1. Ochrona LCD E-520
    By lordmoll in forum E-System
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19.10.08, 09:38
  2. Ochrona LCD
    By Dabek1 in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 5.08.04, 22:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.