Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 66

Wątek: gwarancja aparatów i ochrona konsumencka

  1. #41
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Koriolan
    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Posty
    4.909
    Siła reputacji
    294
    Moja galeria

    Odp: gwarancja aparatów i ochrona konsumencka

    Ale co Mirek ma uzasadniać?
    To co mówił tu wiele razy świadczy tylko (i aż) o tym, że w kraju w którym żyje i który sąsiaduje z naszym, w tym wycinku prawo jest dla ludzi a nie dla prawników. Zaś państwo wywiązuje się ze swoich obowiązków, chroniąc słabszego uczestnika obrotu gospodarczego czyli konsumenta.


    Możemy tylko pozazdrościć.
    Moje zdjęcia: http://forum.olympusclub.pl/showthre...938#post206938
    zabawki: OM-1 + 12-100/f4 +100-400+ 12/2 + 20/1.4 . Czasem S 23Ultra

  2. #42
    | OlyJedi Awatar pers
    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Posty
    1.544
    Siła reputacji
    45
    Moja galeria

    Odp: gwarancja aparatów i ochrona konsumencka

    A czy ktos w Polsce probował reklamować produkt z 12m gwarancją po tym terminie? Na przykład na produkty Apple mamy 12m gwarancji a za rozszerzenia trzeba dodatkowo płacic. Powinno to byc niezgodne z prawem. Chyba we Włoszech była o to awantura a u nas jakoś cisza a prawo unijne obowiazuje wszedzie.

  3. #43
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi
    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Lubeka-Lübeck
    Posty
    10.884
    Siła reputacji
    180
    Moja galeria

    Odp: Olympus OM-D E-M5

    Cytat Zamieszczone przez Joki Zobacz posta
    Witam serdecznie.


    To świadczy tylko o Tobie a od tematu sprytnie uciekasz nie potrafiąc uzasadnić.
    Wiem, wiem masz to w d...
    Pozdrawiam.
    Pomysl co ja mam Ci uzasadnic.Naprawde nie wiem.Nie wiem rowniez od czego uciekam.
    Napisze Ci raz jeszcze.Kupuje w sklepie czajnik do wody.Place 10€(nie znalazlem tanszych).Nie pytam o gwarancje,ani o rekojmie,nawet nie pytam sprzedawcy czy da mi slowo honoru,ze to jest sprawne.Kontakt w sklepie mam tylko z kasjerka jak place gotowka.Jesli place karta to sam ide do pustej kasy i sam place bez zadnej pomocy.Odrywam kwit i ide do domu.Po 23 miesiacach,jesli cieknie lub nie domyka sie albo nie grzeje ide do sklepu .Klade czajnik na lade mowie ze nie dziala i pokazuje kwit.Sprzedawca nie pyta o gwarancje,o rekojmie,o slowo honoru czy dawal czy nie.Ze smutkiem tylko twierdzi,ze juz takich nie maja,maja inne,drozsze o 3€.Pyta czy chce zwrot kasy czy doplace te 3€ i wezme inny.Mam prawo wyboru.Robie co uwazam za lepsze dla mnie.I wychodze ze sklepu albo z gotowka albo z nowym czajnikiem.Nikt nigdzie mnie nie odsyla,nie tlumaczy czy to to czy co innego.
    Jest prosta zasada o ktorej juz pisalem .Towar zakupiony w UNI ma dzialac zgodnie z przeznaczeniem dwa lata.Jesli nie dziala to strona sprzedajaca ma usunac awarie lub zapewnic dzialajacy produkt.Strona sprzedajaca-bo umowe z nia zawieram a nie z producentem.Oczywiscie moge pominac sklep i rozmawiac z serwisem-moj wybor.Jesli awaria nastapila trzeci raz tego samego elementu to nie podlega dalszej naprawie tylko wymianie lub zwrocie gotowki.
    Dlatego miedzy innymi jesli chodzi o lapki,aparaty,telewizory,komputery serwisy wpisuja rozne przyczyny i pomimo wymiany tego samego elementu wpisuja rowniez inny.Wiadomo,ze kupujac dzis kompa wysokiej klasy po pol roku nie lapie on sie na klase srednia,a po dwoch latach masz za tew pieniadze trzy takie same.
    Nigdzie nie uciekam,napisz konkretnie co mam uzasadnic.Moze chodzi Ci o to ze mam sie klocic ze sprzedawca z jakiego powodu oddaje mi pieniadze? czy z powodu niezgodnosci,czy rekojmi czy moze gwarancji.Jesli sprzedawca bedzie nalegac to oczywiscie jemu tez powiem,ze w d... mam z jakiego powodu,wazne,ze oddaje i nie musze dochodzic swoich praw i udowadniac ,ze nie jestem wielbladem.

  4. #44
    | OlyJedi Awatar Syd Barrett
    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Krk
    Posty
    636
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria

    Odp: gwarancja aparatów i ochrona konsumencka

    Mirek, wspominałeś o zwrocie do sprzedawcy. Miałem problem z butami, sprawa w efekcie trafiła do sądu (pisałem o tym w innym wątku), ale po przejściach przez Inspekcje Pracy i Rzecznika Praw Konsumenta dowiedziałem się, że jeśli sklep, w którym kupujemy towar jest filią, odpowiada za towar przez 6 miesięcy, potem jeśli chcemy reklamować to już do siedziby. Ciekawe czy jak aparat Canona za 10tys zł popsuje się po 13 miesiącach czy ludziom się udaje go bezpłatnie naprawić. Słyszałem, że były przypadki wymiany wadliwych matryc po gwarancji (po 24m), ale np. zaciętej migawki (przed 150 000 klapnięciami) po roku?

  5. #45
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi
    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Lubeka-Lübeck
    Posty
    10.884
    Siła reputacji
    180
    Moja galeria

    Odp: gwarancja aparatów i ochrona konsumencka

    Cytat Zamieszczone przez Syd Barrett Zobacz posta
    Mirek, wspominałeś o zwrocie do sprzedawcy. Ciekawe czy jak aparat Canona za 10tys zł popsuje się po 13 miesiącach czy ludziom się udaje go bezpłatnie naprawić. Słyszałem, że były przypadki wymiany wadliwych matryc po gwarancji (po 24m), ale np. zaciętej migawki (przed 150 000 klapnięciami) po roku?
    Canona za 10 kilo € kupuje kazdy w sklepie canona.A tam sie kreca fachowcy i wszyscy sie znaja,nikt nikomu problemow nie robi.Fama pojdzie i przestana kupowac.Jesli kupisz w MM to napewno beda Ciebie namawiac,zeby kontaktowac sie z serwisem,wszak dycha po sklepie piechota nie chodzi.Zakladam na 99,999%,ze w ciagu dwuch lat jesli usterka nie byla od wbijania korpusem gwozdzi to napewno naprawia za darmo.Jesli zarabiasz na zycie fotografujac dostaniesz na czas naprawy zastepcza puszke.
    PS.Mnie w nikonie po pieciu latach wymienili matryce za darmo.Wtedy dopiero dowiedzialem sie,ze juz od pieciu lat je wymieniaja,bo wada fabryczna jakiegos kleju byla.Cos tam bylo klejone i nie wytrzymywalo.W moim wypadku zepsulo sie po pieciu latach i zrobieniu okolo 10 tys zdjec.Teraz juz nastepne piec lat dziala bez awarii.
    Ostatnio edytowane przez Mirek54 ; 9.08.12 o 16:51

  6. #46
    | OlyJedi Awatar Mcarto
    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Irlandia
    Posty
    1.914
    Siła reputacji
    80
    Moja galeria

    Odp: gwarancja aparatów i ochrona konsumencka

    Chyba wiele zalerzy od miejscowego prawa - wczoraj oglądałem w sklepie Currys E-pm1 i gwarancja była tylko na rok a na swojego E-520 kupionego w Pixmani dostałem 2 lata.
    Zapraszam do mojego wątku
    P&P - Pentax i Panas (GX7)

  7. #47
    | OlyJedi Awatar Wieprz
    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Wwa
    Posty
    1.629
    Siła reputacji
    119
    Moja galeria

    Odp: gwarancja aparatów i ochrona konsumencka

    Nie chciałbym się wymądrzać bo nie jestem specjalistą z tej dziedziny i jest mi tochę głupio. Na pewno jest tu parę osób, któe znają się na tym znacznie lepiej. Ale skoro siedzą cicho a temat wciąż wraca na forum i niektóre odpowiedzi zdecydowanie wprowadzają w błąd to wrzucę taką makietkę. Nie jest to zbyt ładne bo nigdy wcześniej nie robiłem schematu. Jeśli ktoś ma ochotę poprawić to merytorycznie albo estetycznie to nie krępujcie się.

    Temat z konieczności potraktowałem "po łebkach", przyjmując bardzo wiele uproszczeń (m.in. postawiłem znak równości między wadą fizyczną a niezgodnością z towaru konsumenckiego z umową, pominąłem kwestię sposobu liczenia przedawnienia itd)
    Pełnej informacji zdecydowanie nie da się zamknąć w ramach jednego postu bo na tym można się doktoryzować. Takie małe coś nie może zastąpić porady prawnej. Jeśli ktoś zechce się oprzeć wyłącznie na tym, rezygnując z pomocy fachowca udzielonej ze znajomością okoliczności konkretnego przypadku, to nie przyjmuję reklamacji

    Mam nadzieję, że to się może przydać przynajmniej aby rozeznać ogólnie, w którą stronę można się kierować.

    (załączam jpg i pdf. Obrazek trzeba powiększyć)

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	gwarancje.pdf
Wyświetleń:	50
Rozmiar:	296,1 KB
ID:	68157
    Nazwa:  gwarancje.jpg
Wyświetleń: 101
Rozmiar:  226,4 KB
    przychodzisz do mnie z siekierą, to znaczy że też nie jestem Ci obojętny ...

  8. #48
    | OlyJedi Awatar dao
    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Opole
    Posty
    434
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria

    Odp: gwarancja aparatów i ochrona konsumencka

    Fajne, fajne, ale:
    1) do wielu sprzętów nie dodaje się karty gwarancyjnej, w takich wypadkach ważne jest zachowanie dowodu zakupu. Również korzystając z niezgodności towaru z umową, druczek gwarancji jest mało ważny, dlatego jeśli kupujemy sprzęt na paragon czy też fakturę, warto prosić sprzedawcę by na odwrocie podbił pieczątkę, podpisał się i wypisał numery seryjne sprzętu.

    2) lepiej byłoby podzielić schemat na osoby fizyczne i prawne, wówczas w ścieżce osób fizycznych zamiast 'czy dostałeś gwarancję' można by wstawić pytanie z jakiej drogi postępowania chcesz skorzystać?' -> 'wybieram gwarancję' ;-> 'wybieram ustawę o sprzedaży konsumenckiej'.


    .bym się pobawił, ale w pracy siedzę :/
    że jakby coś - to nic


    RX100 || blog

  9. #49
    | OlyJedi Awatar pers
    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Posty
    1.544
    Siła reputacji
    45
    Moja galeria

    Odp: gwarancja aparatów i ochrona konsumencka

    Tak jak pisze dao, wazniejszy jest dowód zakupu. Juz dawno nie spotkałem się z czymś takim jak podbita gwarancja.

  10. #50
    | OlyJedi Awatar Wieprz
    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Wwa
    Posty
    1.629
    Siła reputacji
    119
    Moja galeria

    Odp: gwarancja aparatów i ochrona konsumencka

    to wszystko już jest na tym schemacie. Świadomie poszczególne pytania sformułowałem w taki a nie inny sposób. To o czym piszecie to właśnie (sorry) wprowadzanie zamieszania, o którym wspominałem. Świadomie w tym a nie w innym miejscu wpisałem fakturę. Dlaczego mi nie wierzycie??
    Jeśli wątpliwości się ponad miarę rozmnożą to dorobię jakąś legendę.
    Na razie tylko jedno: nie ma gwarancji (karty gwarancyjnej) - nie ma odpowiedzialności gwaranta. Zostają ewentualnie inne roszczenia. Dowód zakupu jest dowodem zakupu a nie przesądza o okreslonym reżimie odpowiedzialności za jakość rzeczy.
    przychodzisz do mnie z siekierą, to znaczy że też nie jestem Ci obojętny ...

Podobne wątki

  1. Ochrona LCD E-520
    By lordmoll in forum E-System
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19.10.08, 09:38
  2. Ochrona LCD
    By Dabek1 in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 5.08.04, 22:00

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.