Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 27 z 27

Wątek: Modyfikacja Olympusa E-1 do pracy w podczerwieni

  1. #21

    Dołączył
    Aug 2006
    Mieszka w
    Elbląg / W-wa
    Posty
    560
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    FujiFilm coś takiego oferuje.
    Przynajmniej w 3 swoich modelach.
    Jest wersja S3, S5 oraz chyba 9600 z możliwością robienia zdjęć w podczerwieni i ultrafiolecie.

    Swoją drogą, pytanie czy po przeróbce E1/E300/E500 soft aparatu nie głupieje?
    A jak działa AF?
    Czy można robić zdjęcia w nocy?

  2. #22
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    3.228
    Siła reputacji
    47
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Piotr_0602
    FujiFilm coś takiego oferuje.
    Przynajmniej w 3 swoich modelach.
    Jest wersja S3, S5 oraz chyba 9600 z możliwością robienia zdjęć w podczerwieni i ultrafiolecie.

    Swoją drogą, pytanie czy po przeróbce E1/E300/E500 soft aparatu nie głupieje?
    A jak działa AF?
    Czy można robić zdjęcia w nocy?
    A co ma AF do matrycy?

    A Sony 717 też coś miał takiego.

  3. #23
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jun 2005
    Mieszka w
    polska północna
    Posty
    2.514
    Siła reputacji
    25
    Moja galeria
    Nie pomyliły Ci się przypadkiem filtry UV z IR
    gdzieś dzwonią, ale gdzie? wytłumacz nam co ma UV do IR?

  4. #24
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2005
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Posty
    622
    Siła reputacji
    22
    Moja galeria
    genralnie chodzi o to, ze bezposrednio nad matryca jest filtr, ktory ma za zadanie wyciac w pien widmo podczerwone (na ktore to CCD jest bardziej czule), ktore to jest nieprzydatne/wrecz nieporzadane do foto w kolorze, natomiast ma przepuscic widzialne.

    tu mamy zdjecie przed zdjeciem z matrycy filtra wycinajacego podczerwien:

    a tu po zdjeciu tego filtra, ale przez zalozeniem na obiektyw (badz na matryce) filtra, ktory tylko przepuszczalby IR:

    zalozenie filtra IR na obiektyw obcina swiatlo widzialne, z kolei filtr na matrycy dosc mocno wycina IR, wiec co trzeba zrobic?

    wyrzucic filtr z matrycy i zastapic go takim, ktory bedzie przepuszczal IR (a wycinal widzialne). w przeciwnym wypadku mamy zlo podwójne: filtr na matrycy nam wycina wiekszosc pasma IR, a filtr przepuszczajacy IR wycina nam wiekszosc pasma widzialnego, w efekcie czujnik AF nie widzi prawie nic, a matryca dostaje szczatkowe IR

    PS: w olympusie E1 fitr IR jest "zespawany" z filtrem AA (dolnoprzepustowym), ktory ma za zadanie chronic przed mora - autor przerobki zauwazyl znaczne polepszenie ostrosci obrazu wprost z aparatu (ale mora moze sie zdarzyc na gesto powtarzajacych sie wzorkach)
    pozdrawiam
    K.Gajda (cra3y)

  5. #25
    Awatar Olymp
    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Posty
    89
    Siła reputacji
    19
    Moja galeria
    Cyt:

    - masz ostrzejszy obraz
    - możesz walić fotki IR z ręki, podczas gdy po założeniu filtra IR na zwykły aparat bez statywu nie pojedziesz

    Czegoś tu nie rozumiem ostrzejszy obraz to uzyskujemy po założeniu filtra UV:

    Cyt:
    - Absorbują promienie ultrafioletowe bez zwiększania ekspozycji, w związku z tym nie dopuszczają do powstania efektów mgielnych podczas podczas fotografowania odległych krajobrazów.
    - Zapewniają czystość obrazu.
    - Użycie tego filtra jest zalecane w celu uzyskania ostrych zdjęć oraz jako ochrona dla obiektywu.
    - W przypadku filmów czarno -białych absorbują promienie ultrafioletowe, neutralizują fioletowe i niebieskie promienie
    - W przypadku zdjęć kolorowych redukują nadmiar niebieskiego koloru i dodają zdjęciom ciepła.
    - Tworzą ostry i doskonały kontrast pomiędzy krajobrazem, niebem i chmurami.
    - Zalecane do fotografii w otwartej przestrzeni, przy dużym naświetleniu.
    - Eliminują lub redukują odbicia z niemetalicznych powierzchni.
    - Delikatnie "Przyciemniają" błękit nieba. Delikatnie - (nie mylić z CPL).
    - Zwiększają nasycenie kolorów. Delikatnie - (nie mylić z CPL).

    A takie efekty można uzyskać po założeniu filtra IR:

    Cyt:
    - Filtr zmienia rzeczywistość ,niesamowite zdjęcia, filtruje całe spektrum światła widzialnego. W ten sposób możemy utrwalić bardzo ciekawe zjawiska , ciekawe efekty. Nadaje się szczególnie do fotografii krajobrazowej. Filtr przepuszcza promienie podczerwone Filtr IR 72 pochłania całe światło widzialne, do długości fal 720nm.

    Filtry w fotografii podczerwonej (czarno - białej)

    Zanim o filtrach, kilka słów o tej niecodziennej dla typowego fotoamatora dziedzinie. Amatorska fotografia przyrodnicza w podczerwieni niewiele chyba daje możliwości. Można się jednak pokusić o czarno-białe krajobraz (takie właśnie zdjęcia uzyskujemy z amatorskich błon czułych na podczerwień). Jeśli tak, to zdajmy sobie sprawę, że wiele ciał odbija inaczej podczerwień i inaczej światło widzialne.

    Zdjęcia robione w pełnym słońcu mogą wyglądać jak przy świetle księżyca. Przede wszystkim czyste niebo nie emituje prawie zupełnie podczerwieni. Zdjęcia chmur wychodzą wiec niesłychanie kontrastowe na tle czarnego nieba. Przedmioty w cieniu tez wychodzą czarne. Za to rośliny zawierające chlorofil silnie odbijają podczerwień i wychodzą na zdjęciach bardzo jasne.
    Podczerwień przenika przez atmosferę tam, gdzie światło widzialne się rozprasza. Przechodzi przez zawiesiny kurzu i mgły. Dlatego jeśli zrobimy zdjęcie odległych obiektów, nawet zasłoniętych niebieskawym zamgleniem (patrz ultrafiolet i filtry UV) i na normalnym filmie możemy nic nie zobaczyć - w podczerwieni może być je widać. Podczerwień załamuje się inaczej niż światło widzialne i dlatego ustawiając ostrość należy wprowadzić poprawkę. Niektóre obiektywy maja na obudowie odpowiednie oznaczenia. Podczerwień przenika tez przez chitynowe pancerze owadów - tu mamy już fotografię przyrodniczą - pozwalając na badanie ich budowy (ale to już nie na filmach amatorskich). Jakie filtry do podczerwieni? O numerach 87, 87C, 89B. Są nieprzezroczyste dla światła widzialnego (i dlatego wydają się być czarne) przepuszczają podczerwień w rożnych zakresach. Z braku tych, można używać filtrów ciemnoczerwonych - im ciemniejszy tym lepszy. Uwaga na korektę naświetlania - światłomierz jest korygowany do światła widzialnego.
    Jeśli twoje zdjęcia są kiepskie to znaczy że nie byłeś dostatecznie blisko.
    E500 + ED14-42 + ED40-150 + CFII1GB+CFIII8GB+Hama polaryzacja kołowa
    A poza tym to zielony w fotografii.

  6. #26
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jun 2005
    Mieszka w
    polska północna
    Posty
    2.514
    Siła reputacji
    25
    Moja galeria
    Olymp:

    ten cytat tylko przeczytałeś czy przeczytałeś ze zrozumieniem? nie udowadniaj na siłę a przy okazji przeczytaj to, co napisał cra3y...

    aha, pierwszy raz słyszę że UV poprawia ostrość... dla mnie to on lekutko mydli...

  7. #27

    Dołączył
    Jun 2005
    Mieszka w
    Ennis/Gdańsk
    Posty
    702
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    Z tego całego zestawu do IR najbardziej podoba mi się ZD 7-14
    Pozdrawiam,
    Piotr.

Podobne wątki

  1. Modyfikacja Lampy Olympus FL-36R
    By Maguro in forum E-System
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 5.05.11, 08:50
  2. Modyfikacja gripa HLD-3 do Olympusa E-330
    By rocco in forum E-System
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 1.03.08, 14:27
  3. Fotografie w podczerwieni
    By Karol K. in forum E-System
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 8.03.06, 00:07

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.