Tylko, ze jak zastosujesz te same parametry ekspozycji, to jedno zdjęcie zazwyczaj dostaniesz jaśniejsze, a inne ciemniejsze!Zamieszczone przez fidel_c
Tylko, ze jak zastosujesz te same parametry ekspozycji, to jedno zdjęcie zazwyczaj dostaniesz jaśniejsze, a inne ciemniejsze!Zamieszczone przez fidel_c
Nie zajmuję się już sprawami technicznymi forum. Prośba o zgłaszanie wszystkiego do Jacka.
Dokładnie jet tak jak napisał poprzednik. Po to ustalamy na początku parametry głównego motywu, aby kolejne ujęcia nie różniły się zbytnio od siebie.
W skrajnym przypadku możesz mieć od pełnego niedoświetlenia od pełnego prześwietlenia z utratą sczegółow na których Ci zależy.
Możesz oczywiście robić to w trybie M ale prpopnuję nie zmieniać przysłony, tylko regulować naswietlenie przez zmianę czasu.
A co do AF , to przy odległych panoramach zapomniałem dodać , że oczywiście ręczne ostrzenie jest bardzo wygodne
stanisław
E-3+14-54+50-200 swd, FL-50R, E-1+14-54, C5050, Pentacon 1,8/50, Jupiter 3,5/135, Telear 3,5/200 i dużo starego analogowego sprzętu
Ok. Dzięki. Tylko tak się zastanawiam do czego może się przydać AE lock?
Viva la Revolución! Viva el Socialismo!
--------------------------------------------
E-30, E-500 + ZD 14-45 + ZD 40-150 + ZD 35mm
Ja go wykorzystuję przy komponowani kadru o dużej rozpietości tonalnej np portret ,lub inny główny motyw na "trudnym" tle , które zdominuje pomiar warunków naświetlenia.
Pomiar robię na główny motyw , zablokowuję i przekomponowuję ujęcie, mając gwarancję, że główny motyw będzie poprawnie naświetlony.
Oczywiście nie stosuję tego przy pomiarze punktowym , tylko przy matrycowym.
stanisław
E-3+14-54+50-200 swd, FL-50R, E-1+14-54, C5050, Pentacon 1,8/50, Jupiter 3,5/135, Telear 3,5/200 i dużo starego analogowego sprzętu
ja wykorzystuje do panoramek i HDR-ówZamieszczone przez fidel_c
www.tekkenolandia.pl
E-510 / FL-50 / ZD 8 / ZD 35 / ZD 14-54 / Industar 50/2.8