Pierwsza po Kodaku 760m
http://www.optyczne.pl/4867-nowość-L...MONOCHROM.html
![]()
Pierwsza po Kodaku 760m
http://www.optyczne.pl/4867-nowość-L...MONOCHROM.html
![]()
Ostatnio edytowane przez Wieprz ; 10.05.12 o 22:47
przychodzisz do mnie z siekierą, to znaczy że też nie jestem Ci obojętny ...
Leica zawsze była niszowa, ten aparat tylko umacnia tę tendencjęchciałbym zobaczyć jakieś zdjęcia z tego wynalazku
![]()
Pisałem już w wątku o Fuji. Matryca monochromatyczna w świece cyfrowym, gdzie konwersja kolor -> B&W zajmuje 2 minuty nie ma racji bytu. Już więcej możliwości stwarza M6 bo chociaż można trzaskać klisze kolorowe i B&W. Jednego nie można im odmówić - odwagi biznesowej.
Rolleicord, Canon
flickr
Patrzę na zdjęcia z tego aparatu i jakoś mnie nie powaliła na kolana ta czarno-biel. To samo mogę uzyskać po konwersji obrazu do B&W ze zwykłej bayerowskiej matrycy.
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Z tymi 2 minutami to bym nie przesadzał.
---------- Post dodany o 12:28 ---------- Poprzedni post był o 12:15 ----------
Czytałem kiedyś na jakimś forum(chyba Nikona) wypowiedź bardzo zdolnego i kompetentnego fotografa, który głównie pracuje w B&W na analogu, a w cyfrze interesowały go wyłącznie pliki JPG - twierdził, że denerwuje go obróbka komputerowa i ogólnie cały ten RAW to zawracanie d... Może ta Leica jest dla fotografów w tym stylu, do tej pory robili zdjęcia na analogowej Leice wyłącznie w B&W. Teraz chcą przejść na cyfrę ale bez tego całego pitolenia się z konwersją, która jest im niezbyt potrzebna bo są świetni i nieszczególnie muszą coś obrabiać w postprodukcji. Dla nich to byłby taki ideologiczny wybór - przy założeniu, że aspekt zdroworozsądkowy(finansowy zwłaszcza) jest w tym przypadku mało istotny.
przeglądnąłem sobie fotki przykładowe z:
http://www.dpreview.com/galleries/re...samples#page=1
i nie wiem, albo ja się zupełnie nie znam albo naprawdę "wyglądają inaczej" niż te z kolorowej matrycy. Jest jeszcze taka opcja że fotki są takie same z B&W co z koloru tylko że mi cena (czyt. Szpan & Lans) zawróciła w głowie
Ostatnio edytowane przez Jan_S ; 11.05.12 o 12:47
Glupoty gada ten super fotograf. RAW go nie interesuje. To tak jakby powiedzial, ze go negatywy nie interesuja :P
Poprostu anty-techniczny jest i tyle. Jego prawo. Niektorych komputery przerazaja.
Wg. mnie plusem moze byc to ze tam jest faktycznie 18Mpix i nie interpolowane wiec obraz bedzie zyleta (zapewne).
T.
"Najpiękniejszy bokeh dostaję, gdy... ściągam okulary."
Lumix G80 + Olek E-30 + trochę szkieł ZD i mZD, trochę OM, trochę światła i sporo innych szpejów.
On pisał z perspektywy swoich indywidualnych preferencji - więc głupot nie gadał. Jak ktoś twierdzi, że technologia X go nie interesuje albo go nudzi, a przy pomocy technologii Y osiąga świetne efekty - to ma rację. Swoją rację.
---------- Post dodany o 14:10 ---------- Poprzedni post był o 14:04 ----------
Bez przesady. To są pstryki testowe - niektóre fajne skądinąd. Możesz znaleźć dziesiątki prac B&W na Bayerze, które na oko będą wyglądały lepiej - bo po prostu będą lepszymi zdjęciami. Taki Chris Friel na przykład, który używał i Nikonów i Canonów a okazjonalnie to nawet Panaskiem nie pogardzał:
http://www.flickr.com/photos/cfriel/tags/mono/
no właśnie nie jestem pewien,
Patrząc na zdjęcie L1000003-DNG (pierwsze) z zamieszczonej strony z przykładami: może jestem w błędzie ale tak dobrze oddaną strukturę tkaniny widziałem chyba tylko na zdjęciach z Hasselblada. Z drugiej strony tego magicznie wielkiego DeeRu jakoś nie widzę, na zdjęciu L1000332-DNG (koń) głowa konia jakaś taka przepalona...
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb