Witam wszystkich, wybieram sie dzisiaj na rajd samochodowy. Jak uwazacie, lepiej jest ustawic tryb pierszenstwa migawki czy pierszenstwo czasu. Bede blisko fotografowanych obiektow, niebo zachmurzone. Posiadam e-500 + 14-45.
Witam wszystkich, wybieram sie dzisiaj na rajd samochodowy. Jak uwazacie, lepiej jest ustawic tryb pierszenstwa migawki czy pierszenstwo czasu. Bede blisko fotografowanych obiektow, niebo zachmurzone. Posiadam e-500 + 14-45.
wydaje mi się, że czasu jeśli chcesz uzyskać efekt zamrożenia, choć bardziej stosowny byłby manual. Jeśłi weżmiesz piorytet migawki mogą Ci wyjść za długie czasy i poruszone zdjęcie chyba że będziesz tego pilnował albo chcesz robić panoramowanie.
Sprzydałoby się więcej słońca do takich zdjęć![]()
jeśli zastanawiasz się pomiędzy trybem migawki i czasu to radze tryb sportowy i filtr uv bo będziesz "blisko". Pochwal sie fotami z rajduZamieszczone przez kriss642
sprzedam - ZD40-150 f3,5:4,5 (stan sklepowy) - 550
sprzedam - Klapki zabezpieczające Karty CF do E330 - ostatnie 3 szt w Polsce
www.k2-stal.pl
Tryb migawki? Chodzi o tryb czasu otwarcia migawki? To jak sie ma do tego wybor pomiedzy "trybem migawki i czasu"? Ke? To jakies maslo maslane. Sa cztery tryby: Tryb P (prawie automat, mozliwa korekcja ekspozycji), Tryb A (priorytet przyslony), Tryb S (priorytet czasu otwarcia migawki) i Tryb M (pelny manual). Ja najczesciej jade w trybie A.
Zapewne bedziesz chcial zatrzymac samochody w ruchu. W zwiazku z tym potrzebne sa ci krotkie czasu, 1/200 i mniej (tak mysle). Mysle, ze najsensowniej jest wlaczyc tryb A, ustawic najmniejsza mozliwa liczbe przyslony (dla 14-45 to i tak jest calkiem sporo, wiec raczej nie bedzie problemu z za mala GO) i na ISO 100 sprawdzic, jakie czasy uzyskujesz. Jesli beda za dlugie (najlepiej sprawdz to w praktyce, czy dany czas jest za dlugi), to podnos wartosc ISO, az do uzyskania wystarczajaco krotkiego czasu. Oprocz tego C-AF i tryb zdjec seryjnych. Jesli bedziesz blisko (a z 14-45 raczej powinienes, bo ma on dosc krotka ogniskowa), to sensownie jest miec jakis filtr UV do ochrony przedniej soczewki od kamyczkow, a na pewno zaloz oslone przeciwsloneczna.
PS. Jesli bedziesz zmuszony ustawic bardzo wysokie ISO to licz sie ze sporymi szumami.
To chyba tyle,
Pzdr i udanych fotek.
Obraz jest zbyt jasny lub zbyt ciemny.
Podczas fotografowania w trybie S albo A wyświetlona prędkość migawki lub wartość przysłony mogą migać. Miganie oznacza, że nie jest możliwe uzyskanie prawidłowej ekspozycji. Jeżeli
wykonasz teraz zdjęcie, będzie ono zbyt jasne lub zbyt ciemne. W takiej sytuacji zmień wartośćprzysłony lub czas otwarcia migawki.
Tryb pracy aparatu [PASM] nie ma wpływu na wartości czasu, przysłony etc i ogólnie na zdjęcie... To jest tylko rodzaj obsługi aparatu, sposób zmieniania ustawień i automatycznego ich doboru przez aparat.
Ja bym się z kitem nie bawiła w zamrażanie ruchu - wszystkie zdjęcia rajdowe wyglądają tak samo, ot, autko stoi sobie na drodzeTo jest bardzo fajna okazja do panoramowania - ustawiasz dość długi czas [1/60? tak mniej więcej] i "śledzisz" pojazd.
Alicja & E-330/14-45/40-150/FL50R & D7000/18-200/70-200f2.8/50f1.4
My life is brilliant (-: But it's time to face the truth... Umiesz liczyć? Licz na siebie.
ja polecam zdecydowanie tryb manualny + stosunkowo długie czasy od 1/50 do 1/80 zależnie od sytuacji + stabilizacja w poziomie, z tym że 14-45 przy całym szacunku dla tego szkła, jest trochę za krótki na rajdowe polowania
![]()
Ostatnio edytowane przez mochool ; 10.09.09 o 14:06