tip: jak przestawisz w menu opcje flicker reduction na off to przyslona tak nie skacze
tip: jak przestawisz w menu opcje flicker reduction na off to przyslona tak nie skacze
Zastanawiam się właśnie nad tym szkiełkiem do focenia syna ganiajacego za piłką na orliku albo na sali. Wybieram między pasikonikiem 35-100 2.8. Panowie, pomóżcie.![]()
Pewnie tak, jak będzie trzeba. Szukam rozwiązania swoich dylematów. Chciałbym poznać opinię o tym szkle jego użytkowników. Czy urazilem szanownego forumowicza, że szukam odpowiedzi na dwóch wątkach?
- - - - - - - - - - AKTUALIZACJA - - - - - - - - - -
Oczywiscie dziękuję Ci za opinię, lecz chciałbym poznać także inne spojrzenia na ten temat.
Stałka przy dynamicznej sytuacji mniej uniwersalna niż taki 35-100. 35-100/2.8 używałem na meczach ligi okręgowej i było ok pod warunkiem że można swobodnie przemieszczać się dookoła boiska - z linii dla widzów/trybun za krótki. Na sali przy słabym oświetleniu nawet jasna 75 nie pomoże w dynamicznych sytuacjachChoć np na koncertach zdecydowanie lepsza od 35-100
Podsumowując - trzeba kupić i to i to
![]()
OM-D E-M5 (Black) + parę stałek
Bardzo śmieszne![]()
Ale z ta salą masz rację... trudno się robi zdjęcia.
EM5MII i od Olka: 17F1.8 + 45F2.0 + 60F2.8 + 75F1.8 + 7-14F.2.8 + 40-150F2.8 + Voigtlander 25mm F/0.95 (kiedyś EM5 + Panas20F1.7 + Oly12F2.0 + Sigma30F2.
E300+E620+ Samyang8Fish-Eye i 85mmF1.4+ZD35mmF3.5+ZD14-54F2.8-3.5+Sigma50F1.4+ZD50-200F2.8-3.5+FL-50R;C5060WZ
Moje prace fotograficzne można zobaczyć na szwajcaria-kaszubska.pl.
Nie wyobrażam sobie robienia zdjęć sportowych - szczególnie w grach zespołowych - nawet najlepszą stałką.
Szczególnie piłki nożnej gdzie plac gry jest ogromny. 35 - 100 będzie dobry jeśli masz możliwość bycia przy linii lub w pierwszym rzędzie trybun.
Moje zdjęcia: http://forum.olympusclub.pl/showthre...938#post206938
zabawki: OM-1 + 12-100/f4 +100-400+ 12/2 + 20/1.4 . Czasem S 23Ultra
Serio? A fotografowałeś takie gry kiedyś zawodowo? W sporcie (siatka, piłka, żużel) standardem są obiektywy 300/400mm, ostatnio coraz popularniejszy 200-400/4, ale wciąż bardzo rzadki (wszystko przeliczane dla FF).
35-100 tak, ale na halowej. Na 100mm (200 dla FF) jesteś w stanie łapać całą postać z max. 10-15m (pion - poziom). Przy 150 robi się 15-25m.
A jeśli chodzi o sport z 75/1.8:
Body: E-M5 II / E-M5 / E-M10 / AIR A01
"Canon 24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"
Wszystkim da się robić zdjęcia i stałka daje duże pole do popisu jeśli jest na prawdę mało światła, ale niestety różnorodność zdjęć mocno się ogranicza chyba że przepinamy obiektyw lub mamy drugi korpus. Lecz w sporcie nie ma czasu na takie rzeczy jeśli fotografuje się spontanicznie, co innego jeśli ma się zaplanowany kadr i tylko na niego czeka
Jak zawsze narzeka się na braki w sprzęcie ale 75 nie trzeba polecać. Zdecydowany i pewny użytkownik bez wachania ją weźmie bo wie co można z niej wykrzesać. Mniej zdecydowanym poleciłbym jednak zooma 35-100 a lepiej 45-150 ze względu na większa uniwersalność nie tylko w sporcie ale i we wszystkich innych dziedzinach fotografii.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk