Tak, słuchaj mój też to ma.
Cholera pojechałam specjalnie do nich w sobotę, gdzie tam nawet nie zszedł na dół przywitać się z babką, tylko cały dzień Plejstejszyn.
Nawet bardzo sensownie pod względem zakresu ogniskowych, tylko światło mi nie pasuje. Oprócz krajobrazów, chciałbym robić tym zdjęcia w pomieszczeniach, a na to ciut za ciemny to diwajs, szczególnie, że dla pełnej ostrości i tak trzeba ustrojstwo przymknąć.
Heh, wygląda na to, że tylko czas traciłem trzymając się SoniaczaNormalnie mówisz i już masz szkiełko każdej maści jak na zawołanie.
E-M5 | E-M5 Mark II | EM-1 Mark II
7-14 F2.8 | 25 F1.2 | 45 F1.2 | 45 F1.8 | 60 F2.8
Robiłem i nadal robię zdjęcia 9-18 we wnętrzach i jakoś daje radę. Czasem owszem trzeba podnieść ISO albo aparat na statywie postawić. Z ręki też daje radę.
Ziootek
E-30; E-P3; mZD 14-42; "dekielek" 15 mm; ZD 14-54; ZD 9-18; ZD 40-150; Sigma 24; Metz 48-AF1
Nie mówię, że się nie da przy takim świetle. U mnie zwykle są to zdjęcia z ręki, wieczorową porą, z mniej lub bardziej niesubordynowaną grupką osób w roli obiektu fotografowanego. Na Sonym A55 musiałem zwykle ustawić ISO rzędu 3200 (przy Samyangu @F/2.8 ), a i tak często nie starczało. Czytałem recki tego Zuiko i jak Samyang przyszłoroczny nie da rady, pewnie padnie ostatecznie na niego. Wciąż jednak marzy mi się nieco wypukły naleśnik od Olego ze stałym 10 mm F/2.0, na który póki co się nie zanosi.
E-M5 | E-M5 Mark II | EM-1 Mark II
7-14 F2.8 | 25 F1.2 | 45 F1.2 | 45 F1.8 | 60 F2.8
No akurat w micro 4/3 zazwyczaj jest tak , że przymykanie przysłony w obiektywie nie wpływa juz praktycznie wcale na poprawę ostrości
(oczywiście na głębie ostrosci tak) , odnosi się to też właśnie do zuiko 9-18 . to szkiełko moim zdaniem najlepiej zachowuje się w pełni otwarte ,zresztą testy na portalach też tego dowodzą . jest też doskonały panas 7-14 , więc nie oczekiwałbym , że będzie kolejne w tym segmencie, bo może o działkę jaśniejsze.
I najlepiej o dwie działki tańszePoczytam sobie dokładniej o tym 9-18 skoro aż tak chwalisz. Inna sprawa, że recenzje na Optyczne.pl od momentu pojawienia się micro 4/3 coraz mniej wnoszą - same zachwyty i nic, tylko wydawać pieniądze. Choć po obmacaniu 45-tki nie dziwię się tym peanom.
E-M5 | E-M5 Mark II | EM-1 Mark II
7-14 F2.8 | 25 F1.2 | 45 F1.2 | 45 F1.8 | 60 F2.8
No nie wiem. 12-50mm 3,5-6,3 niezbyt pochlebnie opisali, zapominając (?) np. o dość istotnej zalecie - makro.
Ja akurat mam to szkło i uważam, że jest super mimo swojej ciemnej strony mocy.
Jeśli chodzi o 7,5mm - nieustająco fajne efekty przy jeszcze lepszej jakości.
Panas pewnie się zirytował jak wyszło, ciekawe czy w ogóle się sprzedaje jego 8mm![]()
Sprzedam: Om-d em-5 2, 12-40mm 2,8, 25mm/1,7, Sigma 105mm f/2,8 makro, 42,5mm f/1,8
Ostatnio edytowane przez Iwo ; 1.10.12 o 11:27 Powód: źle sformatowany cytat
E-M5 | E-M5 Mark II | EM-1 Mark II
7-14 F2.8 | 25 F1.2 | 45 F1.2 | 45 F1.8 | 60 F2.8
Czy ktoś testował jak zachowuje się stabilizacja Olympusa z tym Czingciangiem?
Ustawić można minimalnie na 8mm z w menu, to wystarczy, czy lepiej wyłączyć?
E-PM2 + 20mm 1.7 + Superczingcziang 7.5mm + VF2 + 40-150 R
"Bez muzyki życie byłoby pomyłką." ~ Wilhelm Friedrich Nietzsche
E-M5 + Pen E-P3 + Lumix 20/1.7 + Oly 12-40/2.8 + 45/1.8 + 40-150 + manualne macro +7.5/3.5
moja galeria: http://nightelf.org Prawa Ręka Egzekutora-Skarbnika TWA