Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy ... 567
Pokaż wyniki od 61 do 66 z 66

Wątek: Fotografia produktowa.

  1. #61

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Posty
    31
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria

    Odp: Fotografia produktowa.

    To prawda. Poczytam tą książkę i jeszcze jedną, która mi ktoś inny tutaj polecił No teraz robię właśnie zdjęcia portfeli wyprawianych na głębokie lico czyli lekko połyskliwych i dlatego doszedłem do wniosku, że lepiej pod kątem będzie. Ale dojście do tego zajęło mi nie wiele ponad godzinę, więc tak źle nie było. Gorzej było ze zrozumieniem problemu białego tła, a koloru portfela i natężenia światła - to mi zajęło jakieś 3 dni Byłem święcie przekonany, że białe tło na portfelu musi wyjść idelanie śnieżno białe. Jednak jak się okazuje przeczą temu histogramy Przy okazji jednak opłaciło się ten temat rozpocząć, bo dowiedziałem się na przykład czegoś nowego o profilach koloru, o histogramie czy o tym, że lepiej sterować natężeniem światła z lampy błyskowej niż samą przysłoną.

  2. #62
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar kali999
    Dołączył
    Dec 2006
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Posty
    731
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria

    Odp: Fotografia produktowa.

    Jeśli masz cały czas to samo oświetlenie i balans bieli to kolor powinien być ten sam czy przy prześwietleniu tła czy przy słabszym oświetleniu. Różnica będzie tylko w odcieniu. I tu nie możemy popadać w paranoje sprzedajesz tylko portfele. Ktoś weźmie ten portfel wyjmie w słoneczny dzień i będzie miał ten sam odcień co przy zdjęciu z prześwietlonym tle, a drugi otworzy w domu i będzie taki jak na drugim zdjęciu.

  3. #63
    Awatar ulof
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    39
    Siła reputacji
    18
    Moja galeria

    Odp: Fotografia produktowa.

    Witam
    Z trudem prześledziłem wątek ale...
    1. Zacznij od nowa

    2. Posłuchaj RadioErewan i jolly (przepraszam innych dobrze prawiących a pominiętych )

    3. Zanim kupisz coś nowego poświęć wieczór na przeczytanie instrukcji obsługi aparatu do końca. O części rzeczy nie będziesz miał pojęcia ale nie szkodzi, za miesiąc przeczytasz znów i nagle się okaże, że Twój sprzęt ma te funkcje, które właśnie chciałeś użyć.

    4. Jak pisałeś na początku - nie chce Ci się szparować produktu, chcesz to zrobić w aparacie. Jak to robisz za pomocą programu graficznego ? Wycinasz obiekt i dajesz białe tło. Jak zrobić białe tło w aparacie ? Prześwietlić - czyli na podglądzie ma Ci migać na czarno-biało całe 100% kadru a nie 80%. Wtedy tło jest białe. Jeśli oddalisz światło od obiektu(tła) tło zacznie ciemnieć. ( to też do wyjaśnienia ale nie tu)

    5. Zrób sobie stanowisko testowe:
    Krzesło z oparciem (fotel, kanapa) ten Twój namiot tez może za oparcie robić
    kalendarz ścienny w miarę duży (najlepiej na papierze kredowym) z białym tyłem - ten biały tył będzie robił za tło/białą pleksi itp
    może być jako obiekt jakiś portfel
    Twoje lampki jak najbliżej stanowiska testowego (na statywach/krzesłach/stole) - ostawić tak żeby oświetlały tło. Nie wiem jakie masz modyfikatory na tych lampach, jak zwykłe czasze to odpowiednio skierować. (potem można pomyśleć o czymś takim jak flagi, snoot itp )

    6. Aparat na statyw, tryb M(manualny) - ustawienia ISO 100 (najmniejsze jakie się da), przesłona F8, czas 1/160s (można 1/125)
    pierwszy pstryk - powinien wyjść czarny lub ledwo ledwo coś widoczne - za pomocą szybkości migawki "wyłączasz" światło zastane
    załączasz lampy na statywach - połowa mocy ( nie ważne czy ustawiasz na 5 czy na 50 - połowa mocy!!) zalecane wcześniejsze przeczytanie instrukcji lampy
    drugi pstryk - powinno być coś widać, na tą chwile interesuje Cie tylko przepalenie tła ( jak opanowałeś histogram to wg niego będziesz wiedział o ile i czy trzeba zmienić ustawienia lamp), na ekranie powinno być biało i migać. Zmniejsz moc lamp o 1EV ( co to EV musisz doczytać to podstawy) jak przestanie migać wróc do poprzednich ustawień - masz ładnie przepalone tło o 1EV

    7. Balans bieli - biała kartka na tło i wg instrukcji jak ustawić własny balans bieli (custom WB), jak tło kredowe białe - można bez dodatkowej kartki.

    8. Produkt - na tle, będzie oświetlony od tyłu światłem odbitym. Może go być za mało wtedy możesz z przodu postawić kartkę białego papieru żeby trochę światła odbić na produkt. Fajnie pokazane jest dodawanie odbijających elementów w filmiku, który zapodał Mirek54 w 3 poście. Obejrzyj go jeszcze ze dwa razy. Spróbuj zrobić to co na filmiku.

    9. Eksperymentuj, eksperymentuj i jeszcze raz eksperymentuj. Zmień ustawienie mocy lamp(jednej lampy) zobacz efekty, ale nie zmieniaj kilku rzeczy na raz - nie będziesz wiedział jaki te zmiany mają wpływ na całokształt. Zmieniaj tylko jedno ustawienie na raz!! i sprawdź na efekty. Wróć do poprzednich ustawień. Zmień inne. Sprawdź efekty.

    10. Nie za bardzo wiesz co tu napisałem ? (Ja tez nie do końca wiem ) zainwestuj w literaturę!! Jolly podała rewelacyjną pozycje, ale może być trudna lub niezrozumiała jeśli nie masz podstaw. Osobiście polecam Bryana Petersona "Ekspozycja bez tajemnic" + dodatkowe części. Nie chce Ci się czytać ? masz wstręt do słowa pisanego ? Zainwestuj w jakieś warsztaty fotografii produktowej (pewnie ktoś z forumowiczów coś poleci w Twojej okolicy) wydatek pewnie większy jednorazowo ale pozwoli Ci podpatrzeć co jest potrzebne do tego co robisz. Być może na warsztatach będziesz miał możliwość zapytać o konkrety i zaraz przetestować rozwiania.

    11. Z trudem się czyta to co napłodziłem ale....

    12. Powodzenia! w eksperymentach

    Pozdrawiam
    ulof
    Ostatnio edytowane przez ulof ; 10.08.11 o 13:57

  4. #64
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar kali999
    Dołączył
    Dec 2006
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Posty
    731
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria

    Odp: Fotografia produktowa.

    Cytat Zamieszczone przez ulof Zobacz posta
    7. Balans bieli - biała kartka na tło i wg instrukcji jak ustawić własny balans bieli (custom WB), jak tło kredowe białe - można bez dodatkowej kartki.
    ulof
    Mądrze gada po za tym punktem, bo to jest ci zbędne gdy ma się lampy o konkretnej barwie światła.

  5. #65

    Dołączył
    Jan 2015
    Mieszka w
    Kraków, Warszawa
    Posty
    1
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez deredas Zobacz posta
    Witam serdecznie wszystkich. Piszę z prośbą o pomoc w sprawie fotografowania galanterii skórzanej - głównie portfeli.

    Sprzęt jaki posiadam:
    - olympus e-500
    - kitowy obiektyw 14-25mm
    - dwie lampy błyskowe powerluxa ve-200 mocowane na statywach
    - namiot bezcieniowy (większy - ok. 80cm)
    - wyzwalacz radiowy

    Mój cel:
    Robić zdjęcia produktom w taki sposób, aby później nie trzeba było ich obrabiać w progamach graficznych. Przede wszystkim zależy mi, abym nie musiał ręcznie usuwać tła, usuwać cieni itp itd. Zdjęcia chcę potem później umieścić w swoim sklepie internetowym.

    Problemy:
    1. Jak ustawię na skali lampy błyskowej wartość 5.2 to obie lampy błyskają mocnym światłem, więc tło zdjęcia jest jednolite. Jednak kolor portfela nie jest już naturalny. Powiedział bym, że jest przekłamany. Jak zmniejszę wartość na skali lampy błyskowej do 5.0 to tło nie jest już jednolite (jest bardziej szarawe lub lekko niebieskie), ale za to kolor portfela jest już bardziej zbliżony do rzeczywistego koloru.

    Teraz od razu odpowiem na kilka pytań, które mogą paść:

    1. Dlaczego nie zmieniam przesłony tylko kręcę skalą na lampie błyskowej ?
    Nie zmieniam przysłony z dwóch powodów. Pierwszy to taki że wartość przysłony gdzieś w okolicy 11 pozwala uzyskać dobrą ostrość przedmiotu. Wartość przesłony 11 jest optymalna i pozwala mi uchwycić fakturę skóry na portfelu. Zwiększenie przysłony wiąże się ze stratą ostrości. Zgodnie z resztą z tym wykresem
    Druga sprawa to ostatnio oglądałem filmik http://www.fototv.pl/leksykon/studio/softbox.html
    i w rozmowie wyraźnie powiedziano, że przysłoną nie warto kręcić tylko warto kręcić skalą na lampie błyskowej, bo wtedy nie traci się plastyczności przedmiotu ( nie wiem do końca czym jest ta plastyczność ) No ale skoro ktoś tak doradza to wie co mówi.

    2. Dlaczego nie chcę poprawiać zdjęć ? Po pierwsze bo wg mnie aparat takiej klasy powinien być w stanie zrobić zdjęcie na tyle dobre, że nie potrzeba go obrabiać. Zwłaszcza jeśli autor zdjęcia ma możliwość stworzenia idealnych warunków do wykonania dobrego zdjęcia tak jak to ma miejsce w moim przypadku. Po drugie nie chcę siedzieć i obrabiać blisko 10 tys. zdjęć. Dlaczego ? Szkoda mi na to czasu przede wszystkim, a poza tym część zdjęć, które robiłem były dobre. Niestety wyszły dobrze pewnie tylko przez przypadek. A zatem skoro wyszły dobrze to właśnie te zdjęcia są dowodem na to, że można zrobić dobre zdjęcia przy stworzonych przeze mnie warunkach bez konieczności obrabiania ich w programie graficznym. Innymi słowy sprzęt dobry, warunki też tylko fotograf kiepski.

    3. Czy szukałem na forum podobnych postów ? Tak szukałem wpisałem w wyszukiwarkę "fotografia produktowa" i wyskoczyły mi 4 tematy. Niestety żaden z wyszukanych tematów nie dał mi odpowiedzi na mój problem

    W związku z tym proszę o pomoc ewentualnie jakieś materiały z którymi mogę się zapoznać i szybko wcielić w życie.


    Z góry dziękuje i pozdrawiam.
    _______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
    Cel do jakiego zmierzam:
    http://dzionek.proste.pl/8.JPG

    Takie zdjęcie jak powyżej w pełni mnie satysfakcjonuje



    Natomiast na chwilę obecną za pomocą aparatu bez obróbki otrzymuuje takie zdjęcie:
    http://dzionek.proste.pl/oryginal8.JPG
    Na twoim miejscu zainwestowałbym w białe tło kartonowe. Dokupiłbym dodatkową lampę błyskową- dwa, trzy softboxy, popróbowałbym także czy srebrne parasolki odbijające nie dałyby w przypadku twoich przedmiotów fajnego efektu.

  6. #66
    | OlyJedi Awatar Holek
    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Posty
    323
    Siła reputacji
    68
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez BartekDziedzic Zobacz posta
    Na twoim miejscu zainwestowałbym w białe tło kartonowe. Dokupiłbym dodatkową lampę błyskową- dwa, trzy softboxy, popróbowałbym także czy srebrne parasolki odbijające nie dałyby w przypadku twoich przedmiotów fajnego efektu.
    ulala - ale masz wejście w nowym roku; widziałeś datę posta na który odpowiedziałeś?

    witaj na Forum, pozdrawiam
    Hołek
    "pijąc piwo dbasz o siebie i wyrabiasz zdrowy nawyk picia piwa u dzieci"


Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy ... 567

Podobne wątki

  1. fotografia VR - 360 stopni
    By lukgier in forum Porady dotyczące fotografii
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 31.10.14, 18:03
  2. PEN-y a fotografia IR
    By Lobuzio in forum System micro 4/3
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 13.07.10, 08:27
  3. Fotografia 2.0
    By Smerf Maruda in forum HydePark
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10.07.08, 21:40
  4. E-1 i fotografia IR
    By olifant in forum Porady dotyczące fotografii
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 6.11.07, 15:58
  5. Fotografia w IR
    By luc4s in forum HydePark
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22.11.04, 12:43

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.