Strona 83 z 748 PierwszyPierwszy ... 3373818283848593133183583 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 821 do 830 z 7475

Wątek: Macro - praca zbiorowa

  1. #821
    | OlyJedi Awatar wyszomir
    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Posty
    9.557
    Siła reputacji
    390
    Moja galeria
    Dzięki za tak miłe słowa!
    Dziś - trochę różności ze starych zapasów.

    Oprzędzik - niewielki chrząszcz - przedstawiciel ryjkowców krótkoryjkich:

    158.

    - inny ryjkowiec - maleńki, efektownie ubarwiony pędruś:

    159.

    - parka pluskwiaków:

    160.

    Jedno z najstarszych moich cyfrowych zdjęć makro - portret szerszenia wykonany w 2002 roku Coolpixem 995 na plenerze pl.rec.foto w Czechach - być może nawet MAF który też tam wtedy był ma udokumentowaną scenę robienia tego zdjęcia

    161.

    - i jeśli już zeszliśmy na temat portretów - trzy kadry z wystawy która wisiała wiosną 2011r na stacji Młociny warszawskiego metro - nietypowe proporcje wynikają z narzuconego przez właściciela terenu formatu odbitek - 110x90cm. Było trochę problemu z wyciśnięciem takiego formatu odbitek z plików wykonanych czteromegapixelowym kompaktem Pentax Optio MX-4, ale ci, którzy widzieli wystawę na żywo (ja niestety miałem pecha i nie mogłem przyjechać) twierdzili, że wyglądało to całkiem dobrze.

    - chrabąszcz majowy:

    162.

    - świtezianka modra:

    163.

    - i odorek zieleniak:

    164.
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

  2. #822
    | OlyJedi Awatar rados
    Dołączył
    Jun 2015
    Mieszka w
    W-wa
    Posty
    941
    Siła reputacji
    103
    Moja galeria
    Szerszeń bomba!

  3. #823
    | OlyJedi Awatar robtor
    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    okolice Tarnowa
    Posty
    4.165
    Siła reputacji
    124
    Moja galeria
    Fajna seryjka
    Kasprowy Wieczorową porą: http://forum.olympusclub.pl/threads/...=1#post1249315
    Orion, Plejady i inne dziady: http://forum.olympusclub.pl/threads/...=1#post1246830
    Olympus E-PL5 dual kit 14-42mm + 40-150mm plus Nikony

  4. #824
    Awatar kon
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    4.508
    Siła reputacji
    180
    Moja galeria
    Strach w oczach mam.

  5. #825
    | OlyJedi Awatar szamaniec
    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Poręba
    Posty
    1.401
    Siła reputacji
    116
    Moja galeria
    Niesamowite. Jak TY to robisz ?!

  6. #826
    | OlyJedi Awatar wyszomir
    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Posty
    9.557
    Siła reputacji
    390
    Moja galeria
    Dzięki za przychylne opinie!

    Cytat Zamieszczone przez szamaniec Zobacz posta
    Niesamowite. Jak TY to robisz ?!
    Trochę wprawy (siedzę w temacie makrofotografii już ponad 30 lat), trochę cierpliwości - jakoś się udaje. Trzeba dobrze poznać posiadany sprzęt i nauczyć się omijać jego ograniczenia i wykorzystać zalety. Ostatnie dwa sezony korzystałem głównie z Olympusa EM-5 z 60 macro i najwięcej zdjęć wykonuję w ten sposób, że mocuję aparat ma małym, wysuniętym do przodu monopodzie, delikatnie obcinam (nie odrywam - przy obcinaniu nożyczkami lub szczypcami drgania są mniejsze) gałązkę lub listek na którym siedzi model po czym opieram rękę trzymającą gałązkę na monopodzie i ustawiam kadr oraz koryguję ostrość poruszając odpowiednio gałązką.
    Wygląda to mniej więcej tak:

    (Autorem zdjęcia jest Witek Maślanka)

    Monopod stanowi stabilny punkt podparcia (ruchy ciała z wyjątkiem dłoni trzymającej gałązkę nie mają znaczenia, gdyż zarówno aparat jak punkt podparcia dłoni o monopod poruszają się identycznie i nie zmieniają położenia względem siebie). Mogę przemieszczać się wraz z modelem, znaleźć lepsze tło, obrócić się lepiej względem światła. Od kilku lat nie korzystam z lampy - wykorzystuję wyłącznie światło zastane (uwaga - niektóre prezentowane zdjęcia pochodzą sprzed wielu lat i na nich lampa z dyfuzorem bywała używana) Przy ostrym świetle słonecznym zacieniam motyw albo własnym cieniem, albo cieniem dyfuzora montowanego nad obiektywem aparatu (na powyższym zdjęciu sądząc po świetle dopiero oceniam motyw - przed wykonaniem zdjęcia zapewne odwrócę się tak, aby był on w moim cieniu).

    I kolejna porcja zdjęć:

    - portret jakiegoś przedstawiciela grupy motyli mniejszych (z wystawy w warszawskim metro):

    165.

    - portret latolistka cytrynka:

    166.

    i dla odmiany trzy kadry z zupełnie innej beczki - stackowane zdjęcia inkluzji w bursztynie ze zbiorów PAN Muzeum Ziemi w Warszawie:

    167.

    168.

    169.
    Ostatnio edytowane przez wyszomir ; 4.10.15 o 00:28
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

  7. #827
    | OlyJedi Awatar hadan
    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    pomorskie
    Posty
    1.239
    Siła reputacji
    65
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez wyszomir Zobacz posta
    Dzięki za przychylne opinie!
    Portrety wspaniałe. Dzięki za pokazanie techniki jakiej używasz. Zaczynam pierwsze próby makro i mikro
    więc Twoje piękne zdjęcia i opisy bardzo mi w tym pomogły. Sprzęt jest, brakuje tylko cierpliwości i ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć.

    Serdecznie pozdrawiam.

  8. #828
    | OlyJedi Awatar rados
    Dołączył
    Jun 2015
    Mieszka w
    W-wa
    Posty
    941
    Siła reputacji
    103
    Moja galeria
    Portrety portretami, ale bardzo ciekawe zdjęcia z bursztynami

  9. #829
    | OlyJedi Awatar wyszomir
    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Posty
    9.557
    Siła reputacji
    390
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez rados Zobacz posta
    Portrety portretami, ale bardzo ciekawe zdjęcia z bursztynami
    Coś trochę innego dla odmiany Zresztą - zupełnie inne wyzwanie, dla którego warto było odstąpić od przyjętej zasady, że nie robię zdjęć martwym owadom. Problemem było to, że nie wolno mi było w żaden sposób naruszać całości eksponatów - w związku z tym wykluczone były jakiekolwiek próby cięcia lub szlifowania bursztynów w celu uzyskania lepszej widoczności inkluzji. A niestety powierzchnie bursztynów wcale nie były płaskie, występowało też w nich całkiem sporo różnych defektów struktury i zanieczyszczeń. Trzeba było zatem długo szukać właściwego kąta podejścia do motywu, który zapewni jego ostry i w miarę niezniekształcony obraz. Następne wyzwanie, to szukanie oświetlenia które najlepiej wydobędzie strukturę motywu - wbrew pozorom miękkie, rozproszone światło wcale nie było najlepsze - skończyło się na kilku lampkach ledowych USB na elastycznych przegubach którymi oświetlałem z kilku stron bursztyn.
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

  10. #830
    Awatar kon
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    4.508
    Siła reputacji
    180
    Moja galeria
    Dzieki za pouczajaca lekcje.

Podobne wątki

  1. Olympus Zuiko Digital 40-150mm w akcji - praca zbiorowa
    By jacek2004 in forum Obiektywy 4/3
    Odpowiedzi: 502
    Ostatni post / autor: 4.10.16, 13:37
  2. Praca jak marzenie
    By klikacz in forum Konkursy fotograficzne
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18.04.11, 07:43
  3. Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 1.02.10, 22:52

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.