Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 75

Wątek: Zestaw reporterski

  1. #41
    | OlyJedi Awatar domadm
    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    południowy śląsk
    Posty
    527
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria
    Rano miałem coś w głowie poukładane, a teraz znowu sieczka...

    Zakładając że jednak kupię wszystko z jednej stajni, i zakładając że będzie to (mniej czy bardziej losowo/przemyślanie) Nikon to:

    * podstawowe zestawy terenowe:
    - Nikon D300s + Nikon DX 18-105 3.5-5.6 ED VR + Nikon SB700
    pytania:
    - co na szeroki kąt (odpowiednik olkowego 7-14 czyli w coś u Nikona 9-18 )?
    - czy DX to po prostu APS-C i ogniskowe przeliczam 1,5x ?
    - czy FX to pełna klatka i ogniskowe wynoszą 1:1?
    - czy D300s to następca D300? Czy również jest uszczelniony?
    - czy zamiast D300 może być D7000 czy to jednak typowo amatorski?

    *zestaw bardziej wypasiony to może D700?
    - czy obiektywy wymienione powyżej pasują?
    - a może sobie odpuścić i zrobić wszystko na bazie D300s? A za zaoszczędzone środki dokupić jakiś dłuższy obiektyw do sportu?


    A może ktoś na śląsku ma podobne graty i mógłbym się przyjrzeć, pogadać chwilę?

    Dzięki za opinie.
    Życie tak szybko mija, dlatego warto zapisać kilka migawek w dobrej jakości.
    Srebrne E-PL7, 45mm/1.8, kit 14-42

  2. #42
    | OlyJedi Awatar Janeczek
    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Wolne Miasto Gdańsk
    Posty
    2.616
    Siła reputacji
    103
    Moja galeria
    W DX masz niezle ale drogie 16-35/4
    APSC to 1,5x
    FF to 1x
    D300s to nastepca D300
    D7000 to nowa matryca ale...

    jak masz duzo kasy nie idz na kompromisy bierz D700 + 24-70N i 70-200N i to Ci wystarczy na 99%, sprzet do orania w reporterce, na lepszym chyba nie pracowalem

    ile masz kasy na wszystko, to jest wyznacznik...

    pozdrawiam serdecznie
    Janek

  3. #43
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar epicure
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    12.882
    Siła reputacji
    243
    Moja galeria
    Zostałbym przy APS-C. Taki D7000 czy K-5 ma jakość niewiele ustępującą obecnym FF (a być może w niektórych aspektach być może je przewyższają, np. DR), jest wystarczająco wszybki do reporterki, można nimi nakręcić materiał wideo (kto wie, czy to nie przyszłość reporterki, przynajmniej w wydaniu internetowym), a przy tym jest tańszy i mniejszy. Można się ograniczyć do jednego formatu matrycy i używać szkieł w ramach jednego systemu.
    www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb

  4. #44
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi Awatar Thomasso
    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Posty
    2.942
    Siła reputacji
    91
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Rafał Czarny Zobacz posta
    Jak najbardziej musi mieć lampę. Ja używam starych reporterskich Nikonów SB-28. Mocne, pancerne. Mam trzy takie zestawy - parasolki, uchwyty, statywy, wyzwalacze radiowe. Wszystko mieści się w jednej torbie. W kilka minut można zaaranżować studio właściwie wszędzie. Takie błyskanie nazywają strobingiem. Poszukaj w necie, jest dużo o tej "filozofii" fotografowania. Ja się w tym zakochałem.

    IMHO nie warto kupować do strobingu drogich, systemowych lamp. W praktyce na każdej sesji co najmniej jeden zestaw wali o glebę. Jeśli rozwalisz lampę za 1500 zł. to problem. Jeśli za 350 zł. - mniejszy.
    W zasadzie moge sie pod tym podpisac. Nic dodac, nic ujac.
    Jakkolwiek dalej polecalbym jednak przynajmniej jeden softbox reporterski wlasnie 40x60 albo ten wymiar. Niezaleznie od parasolek (ktorych sam tez uzywam zdecydowanie czesciej niz softa, no ale ja repo nie uprawiam)


    Cytat Zamieszczone przez Rafał Czarny Zobacz posta
    Bierny ekwipunek to blenda.
    _______________________ (automatyczne scalenie)_____________________


    Jestem leniem, dlatego wolę parasolki. Na trawie nic mi się nie przewraca, bo mam szpilki długie na 25 cm.
    Ooo! Te szpilki to pomysl swietny! Ze tez na to nie wpadlem

    T.
    "Najpiękniejszy bokeh dostaję, gdy... ściągam okulary."


    Lumix G80 + Olek E-30 + trochę szkieł ZD i mZD, trochę OM, trochę światła i sporo innych szpejów.


  5. #45
    +++ ZASŁUŻONY +++ Zwycięzca popRAWki| OlyJedi Awatar hades
    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Dolny Śląsk
    Posty
    5.312
    Siła reputacji
    151
    Moja galeria
    No dobra, a teraz powiedzcie do czego przyda się softbox czy parasolka w bieganiu za tematami po mieście?

  6. #46
    | OlyJedi Awatar slawekk
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    84
    Siła reputacji
    17
    Moja galeria
    Szpilki - świetny pomysł, ale tylko na trawie. Gorzej będzie przy otwieraniu "przejezdnych" autostrad, gdzie poza asfaltem "nic nie będzie".

    hades pyta "po co parasolki" - te mogą się przydać przy fotografowaniu gwiazdy lub gwiazdki estrady po koncercie plenerowym. Potem zawsze jest chwila dla lokalnych dziennikarzy. Odpowiednio wcześniej ustawić się z parasolkami i masz zdjęcia, jak ta lala.

    A tak już najzupełniej serio, to dolicz szkolenie fotografów w kontekście reporterki. Naprawdę. Chyba, że masz kolegów, których w to wciągasz i z góry wiesz, że będzie OK.

  7. #47
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar Rafał Czarny
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    Krakowie
    Posty
    8.679
    Siła reputacji
    114
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez hades Zobacz posta
    No dobra, a teraz powiedzcie do czego przyda się softbox czy parasolka w bieganiu za tematami po mieście?
    Na mieście pewnie się nie przyda. Ale robota reportera to często foty aranżowane w mniejszym lub większym stopniu. Np. dziennikarz robi wywiad z jakimś człowiekiem, fotoreporter robi mu zdjęcie. I tu strobing jak najbardziej zda egzamin.

    Podstawowy zestaw strobingowy (jedna lampa, jedna parasolka) zabieram nawet na popijawy z kumplami.
    _______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
    - co na szeroki kąt (odpowiednik olkowego 7-14 czyli w coś u Nikona 9-18 )?

    Sigma 10-20. Mam i mogę pochwalić. Całkiem przyzwoite szkiełko za przyzwoite pieniądze.

    - czy DX to po prostu APS-C i ogniskowe przeliczam 1,5x ?

    Tak.

    - czy FX to pełna klatka i ogniskowe wynoszą 1:1?

    Tak.

    - czy D300s to następca D300? Czy również jest uszczelniony?

    Jest uszczelniony, dodatkowo kręci filmy.

    - czy zamiast D300 może być D7000 czy to jednak typowo amatorski?

    Jeśli nie potrzeba uszczelnień to D7000 da radę. Nikon nawet w budżetowych modelach pakuje bardzo dobry AF, dlatego do reporterki będzie git.
    Ostatnio edytowane przez Rafał Czarny ; 15.06.11 o 22:37 Powód: Automatyczne scalenie postów
    gAlErIa czArNeGo
    oPoWiEm wAm o mArKu
    Pampalini, łowca stworzeń, wypier..lił się o korzeń.

  8. #48
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi
    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Lubeka-Lübeck
    Posty
    10.884
    Siła reputacji
    179
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Rafał Czarny Zobacz posta

    - czy D300s to następca D300? Czy również jest uszczelniony?

    Jest uszczelniony, dodatkowo kręci filmy.
    W to ,ze sam kreci filmy nie uwierzę,nawet jak duzo wodki postawisz

  9. #49
    | OlyJedi Awatar domadm
    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    południowy śląsk
    Posty
    527
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria
    Właśnie doczytałem że D7000 jest uszczelniany, a na dodatek mniejszy od D300s i nawet te filmiki lepiej kręci
    Jak na body za 3500zł to chyba lepszego nie kupię, a wolę ciężar wydatków przenieść na obiektywy.

    Tak więc mój typ to na dziś Nikoś D7000, drugi w kolejce D300s. Jak je obmacam to wybiorę. FF nie jest mi potrzebne - szkoda pieniędzy w moim przypadku.

    Teraz szkła, szkła, szkła...

    podoba mi się zakres tego DX 18-105 - bardziej funkcjonalny niż olkowy 14-54, ale potrzebuję waszych rad. Jest jeszcze DX 18-200 ale podejrzewam że tu będzie gorzej z jakością, ale kto wie.
    Czy N jakoś oznacza swoje obiektywy, żeby łatwiej zidentyfikować serie kitowe, przyzwoite i pro?

    * Szeroki kąt: Sigma 10-20
    * Uniwersalny: Nikon DX 18-105 albo jeszcze szerszy Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR ?
    * Zoom: ?
    Ostatnio edytowane przez domadm ; 15.06.11 o 23:20
    Życie tak szybko mija, dlatego warto zapisać kilka migawek w dobrej jakości.
    Srebrne E-PL7, 45mm/1.8, kit 14-42

  10. #50
    | OlyJedi Awatar slawekk
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    84
    Siła reputacji
    17
    Moja galeria
    Kup za te otrzymane pieniądze (teraz lub zaraz) to, co już wybrałeś.
    Ten sposób rekonesansu nie ma sensu ; )

Podobne wątki

  1. e3 / e30 jako korpus reporterski?
    By tatomarcela in forum Korpusy 4/3
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13.05.10, 23:13
  2. Softbox reporterski - rzepy
    By dudzio in forum Porady dotyczące fotografii
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 21.04.10, 21:06
  3. Galeria zdjęć: Wiedźmy debiut reporterski
    By Wiedźma in forum Nasze zdjęcia - wątki autorskie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16.08.04, 15:03

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.