Ciezka sprawa, patrzac po redakcjach, to jednak rozbilbym to na aparat i kamere...
Z 2w1 pozostaje Ci tylko seria GH Panasonika o ile daja rade z af, to powyzej iso 800 z obrazkiem juz bywa bardzo roznie...
pozdrawiam serdecznie
Janek
Ciezka sprawa, patrzac po redakcjach, to jednak rozbilbym to na aparat i kamere...
Z 2w1 pozostaje Ci tylko seria GH Panasonika o ile daja rade z af, to powyzej iso 800 z obrazkiem juz bywa bardzo roznie...
pozdrawiam serdecznie
Janek
Zasadniczo zgadzam się, że sprzętem użytym do rejestracji może być też lustrzanka. Trzeba skonfrontować ofertę rynku z wymaganiami, jeśli budżet jest mało elastyczny. Ja zrobiłem to bardzo pobieżnie mając w pamięci możliwości PEN-ów.
OT.
"Oranie reporterki", fajne stwierdzenie, kojarzy mi się z odbębnianiem, odrabianiem pańszczyzny. Ale to zdaje się ma swoje przełożenie. Po lekturze lokalnego portalu miejskiego odnoszę wrażenie, że materiały zdjęciowe z wydarzeń są taką "orką reporterki". Pierwsze 10 zdjęć i nie chce się już dalej oglądać, a zostaje zwykle jeszcze 60 do obejrzenia wraz z wplecionymi reklamami. Dodatkowo ma się wrażenie, że każda impreza/wydarzenie społeczne/polityczne/koncert to smutna konieczność organizacyjna i obowiązek wydania pieniędzy (tak to jest przestawione na zdjęciach). Rzadko można zobaczyć w tych relacjach emocje ludzi. Chyba, że smutna mina kolejnych portretowanych na długiej ogniskowej to jedyne emocje jakie towarzyszą każdemu wydarzeniu. Pozdrawiam was, "oracze".
Koniec OT.
Jak nie ze zdjęciami to z wideo jest problem. Rejestracja wideo lustrzanką odbywa się przy użyciu... podglądu na LCD. W sprzęcie bezlustrowym istnieją wizjery elektroniczne dające przewagę nad lustrzanką w postaci podglądu nagrywanego wideo, lepszej stabilizacji przy oku niż na wyciągniętych rękach. By osiągnąć podobny rozwiązanie do lustrzanki należałoby zakupić kominek na LCD.
A obiektyw?
Ja użyłbym 9-18 i 40-150 w E-systemie. Generalnie coś szerszego niż małoobrazkowe 28 mm. Z kolei górna granica to małoobrazkowe 300 mm gdy nie da się podejść inaczej do tematu jak tylko z wyznaczonego miejsca.
Zdjęcia z Gazety Wyborczej i "oranie" przez ichniejszych reporterów porównujesz do jakiegoś badziewnego, lokalnego portaliku robionego przez amatorów? Akurat Wyborcza ma bardzo dobre zdjęcia, nawet w dodatkach lokalnych przewiązują do zdjęć dużą wagę.
Moim skromnym zdaniem PENy nie nadają się do reporterki z uwagi na kiepski AF.
Ja bym wziął jakąś tanią lustrzankę z możliwością nagrywania wideo z dobrym dźwiękiem (np. z możliwością podpięcia zewnętrznego mikrofonu), uniwersalny zoom i lampę. Ewentualnie dodałbym do tego jakąś jasną stałkę na kiepskie warunki oświetleniowe. Jako uzupełnienie wziąłbym jeszcze lepszego kompakta i wystarczy.
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Hadesie, miałem na myśli to, że to ciężka praca, również dla sprzętu - dzień w dzień dużo fot, często w ciężkich warunkach, bo musisz sfotografować, nie ważne czy leje czy śnieg, czy wiatr. I pewnie nie raz ktoś ci w tłumie przyłoży czymś w aparat czy jakiś inny wypadek się zdarzy. To miałem na myśli mówiąc "oranie". I dlatego proponowałem solidny sprzęt.
pozdr
Idac tym tokiem myslenia pozostaje nam 1ka Kanona i D700 badz D3, tym sie pracuje, jednakze, mozna tez umiejetnie stanac z boku i robic czymkolwiek, ba, przypomina mi sie zeszloroczny sztorm na Baltyku, ktory robilem G1+45-200, lalo, wialo i sypialo piachem, Panas dal rade i dziala do tej pory
pozdrawiam serdecznie
Janek
Dziękuję za opinie o "oraniu" - wszystko przede mną.
A wracając do tematu głównego... ciągnie mnie w stronę tych panasłoników. Przy okazji EFV wydaje się być rozsądnym kompromisem pomiędzy lustrem a LCD. G3 jeszcze chyba nie jest w sprzedaży, a wersji G2 widzę jakieś GF, GH, o co tam chodzi?
Jeśli chodzi o obiektywy, to nastawiałbym się na odpowiedniki olkowych 9-18 i 40-150. Choć wydaje mi się że 14-140 panasa będzie bardzo, bardzo uniwersalny. No może trochę za mało na krótkim końcu. Czy panas ma coś w stylu 9-18 godnego uwagi?
Prosiłbym o oświecenie w kwestii podobnych szkieł do C i N. I czy one działają z dowolną puszką systemu czy też istnieją jakieś uwarunkowania?
Życie tak szybko mija, dlatego warto zapisać kilka migawek w dobrej jakości.
Srebrne E-PL7, 45mm/1.8, kit 14-42
Panas ma 7-14 ale na GH dobrze sie sprawdzi 14-140, fajnie kreci filmy...
Evf w Panasie jest genialny i rzeklbym, mi sie lepiej widzi od matowki.
Na obczyznie w C masz 17-40/4, 16-35/2.8 choc ja i tak wolalem 17-35 od Sigmy, bo jakoscia obrazka byla lepsza od elek, w N 16-35/4 14-24 itd tylko musisz miec swiadomosc, ze prawie kazde z nich wazy i w duecie z topowymi puszkami do repo, to szyja wysiada po 1/2/3 godzinach wtlumie...
Patrzac na zakres i zalozenia twe smiem twierdzic, ze poczciwy G1 i GH1/2 zalatwia sprawe , masz przyzwoity obrazek i swietna jakosc filmu, do tego 7-14, 20, 14-140 do HD jakiegos dlugiego jasnego manuala, da sie obleciec wszystko
pozdrawiam serdecznie
Janek
Odgrzewam temat - muszę przygotować specyfikację ofertową bo składam papiery, żeby zrealizować projekt.
Plan zakupów jest taki:
1. zestaw reporterski mały: 2szt (np.GH2 ze szklarnią)
2. zestaw reporterski duży: 1 szt (np. jakiś duży C ze szklarnią)
Podpowiedzcie co powinno wejść w skład zestawu (muszę opisać dość szczegółowo)? Z tego co jestem świadomy:
- body
- szkła: szeroki kąt, uniwersalne, jasna stałka
- lampa
- zapasowe aku
- karty pamięci
- torba
- statyw pod aparat
- statyw pod softbox reporterski
- flitry?
- prosty laptop z kartą 3G i WiFi (a może smartphone?)
- softbox reporterski (np.60x60)
- blenda
- zestaw do makijażu? (pytam dla pewności)
- jakieś pokrowce przeciwdeszczowe? (obudowa podwodna raczej nie)
Na zestaw mały typuję na razie GH2 z 7-14, 14-150 i 20.
Na zestaw duży mogę zaszaleć z jakimś C 5d lub 5dm2, 17-40 lub 24-70, 70-200/4 i 35 lub/i 50.
Wyznacznikami wg mnie jest:
- szybki AF
- jasna optyka (szybkość działania w różnych warunkach bez potrzeby doświetlania)
- odporność (szeroko rozumiana). Czy GH2 i obiektywy tolerują focenie na deszczu? A co z Canonami? Czy może odporniejsze są kitowe C i lepiej je wybrać niż GH kosztem poręczności?
HELP.
PS. Moda proszę o przesunięcie do działu Co kupić bo temat odbiegł od tematyki w której był umieszczony
edit: poprawiam i dopisuję tu stale coś niecoś wg waszych sugestii. Jeśli macie na myśli konkretne urządzenia i modele to piszcie nazwy, będzie mi łatwiej zrobić kosztorys.
Ostatnio edytowane przez domadm ; 15.06.11 o 11:02
Życie tak szybko mija, dlatego warto zapisać kilka migawek w dobrej jakości.
Srebrne E-PL7, 45mm/1.8, kit 14-42
Jak reporterski to zamiast parasolki dolozylbym raczej maly, skladany reporterski softbox taki 60x60 albo cos ten desen. Np. cos jak Lastolite EzyBox
Ewentualnie do tego przynajmniej jeden statyw pod osprzet do oswietlania tak na wszelki wypadek.
T.
"Najpiękniejszy bokeh dostaję, gdy... ściągam okulary."
Lumix G80 + Olek E-30 + trochę szkieł ZD i mZD, trochę OM, trochę światła i sporo innych szpejów.