www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Tu jest ciekawa dyskusja, mozna poswiecic chwile:
http://www.seriouscompacts.com/f42/w...atter-me-2455/
Zbyt duzym uproszczeniem by bylo twierdzenie, ze ludzie ktorzy ogladaja wykresy nie robia zdjec. A nieraz slowo "pixel peeper" zbyt latwo sie wrzuca do szuflady z negatywnym odbiorem.
Oczywiscie, jesli ktos sie tylko i wylacznie onanizuje sprzetem, ma do tego prawo, choc nie koniecznie powinien sie moze wypowiadac o fotografii. Ale jesli ktos rownolegle bada, testuje optyke, zeby cos sobie w koncu wybrac, stosowac, za jakis czas moze zrewidowac - nic w tym zlego.
Z kolei jest grupa uprawiajaca fotografie artystyczna (tak ja nazwe dla upropszczenia). Sam nie raz robie zdjecia specjalnie nie ostre, nienaswietlone jak trzeba. Ale sa momenty kiedy chce wycisnac za szkla maksimum. I wtedy po prostu dobrze jest wiedziec na co mozna liczyc.
Juz w totalnym oderwaniu od technikalii i mozliwosci optycznych - ja juz po tych samplach, ktore dzis widzialem - spokojnie bym sie przesiadl z 20'ki na 25'ke. Za obrazek, plastyke, kazdy moze wstawic tu cokolwiek niemiezalnego
Szczegolnie, ze nie wyglada to juz jak kiedys:
Tylko jesli szklo na to pozwoli.
I o to wlasnie chodzi.
Ostatnio edytowane przez Jerry_R ; 13.06.11 o 22:27 Powód: Automatyczne scalenie postów
Pozdrawiam!
Nasza ZABAWA z u43
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Czyli 16mm NEX'a to bedzie boskie szklo juz od f/2.8 na matrycy 50 Mpix po downsize do 16 Mpix?
Z obrazka ktory zalaczylem kilkanascie postow temu - z mydla w rogach zrobi nagle okna, zaluzje, krzaki, cokolwiek tam bylo, tak?
Jesli naprawde w to wierzysz, powodzenia, moje doswiadczenia mowia co innego.
Pozdrawiam!
Nasza ZABAWA z u43
A kto tu mówi o NEXie, 16 milimetrach i jakimkolwiek downsizie? Mówimy o systemowych 50-tkach i rozdzielczości względnej, czyli liczonej na wysokość/szerokość kadru.
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Pitolicie Hipolicie. Mam różne szkła Nikkora i wszystkie są użyteczne od pełnej dziury. Moja ulubiona trójca 35/1.8, 50/1.4 i 85/1.8 są na pełnych dziurach świetne. Przynajmniej dla mnie. Wiem co mówię, bo ich używam. Ale ja się nie znam. Zajmuję się robieniem zdjęć, nie śledzę wykresów, cropów i innych sropów.
Ostatnio edytowane przez Rafał Czarny ; 13.06.11 o 22:44
Tak, słuchaj mój też to ma.
Cholera pojechałam specjalnie do nich w sobotę, gdzie tam nawet nie zszedł na dół przywitać się z babką, tylko cały dzień Plejstejszyn.
Wcale nie trzeba poslugiwac sie jedynie tabelami i wykresami:
http://www.optyczne.pl/159.4-Test_ob...87_obrazu.html
http://www.optyczne.pl/115.4-Test_ob...87_obrazu.html
Wystarczy z powyzszysz testow, czy ktorychkolwiek 50-tek zalinkowanych wczesniej - otworzyc przykladowe zdjecia, tak, zdjecia - na f/1.4. Jeszcze raz powtorze - z d j e c i a. Sa te same modelowe posagi, biale i brazowe.
Jesli ktos nie widzi roznicy na zdjeciach (a wykresy dokladnie to odwzorowywuja), to ja juz nie mam wiecej pytan.
Moze pisac, ze pelna dziura jest w pelni uzywalna.
A Janeczek moze jeszcze porownac aberracje
PS: rozmowa byla jedynie o standardzie, czyli 50mm na FF.
Pozdrawiam!
Nasza ZABAWA z u43
Te zdjęcia to jpegi prosto z puchy z minimalnym wyostrzaniem, które w Olympusie jest stosunkowo mocne, a większości puszek innych producentów rzeczywiście jest bliskie zerowemu. Nie ma sensu na ich podstawie niczego porównywać.
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Nie wspominajac, ze to od czego zaczalem temat - to bylo - duza roznica jeszcze na plus.
Stosunek jakosci w przypadku RAW'ow znajdziesz ten sam, nie wierzysz, sprawdz.
Pozdrawiam!
Nasza ZABAWA z u43