|popRAWka: 3|SKARBNIK TWA wątek Moje foty :::: Nie ma prawdziwego szczęścia :::: wątek IR'iotyczne EGZEKUTOR TWA|Zloty: 6|
Cała seria fajna![]()
cerkiewki || Beskid Niski || mój wątek || mój drugi wątek|| makro||
Wychodzi się na pole, a nie na dwór o! ||Nadnaczelny Weryfikator TWA i wszystkiego
W moich wątkach można offtopować i grzebać w zdjęciach||Łowca spamerów||
Miasto generalnie podupada. W czasach, gdy kopalnie działały pełną parą, wszystko tętniło życiem. Teraz nie dzieje się praktycznie nic. Liczba pasażerów prawdopodobnie malała z roku na rok i w tej chwili zamiast dworca kolejowego mamy przystanek. Nieczynne są już kasy, a bilety kupujesz bezpośrednio w pociągu. Z tego co udało mi się dowiedzieć, to PKP prawdopodobnie chce się pozbyć budynku. Jednak za dzierżawę chcą jakieś chore pieniądze. W tej chwili miasto opiekuje się jednym z przejść podziemnych i dba o porządek, a PKP (podobno) nie pobiera od osób mających tam "punkty handlowe" opłat za dzierżawę miejsc. Na wszystkich drzwiach wiszą petycje o wyremontowanie dworca. Jednak PKP tylko obiecuje, a nic się w tym temacie nie dzieje.
Ciekawostką jest fakt, że przed II Wojną Światową była to końcowa stacja na trasie jednego z najszybszych niemieckich pociągów lat trzydziestych - "Latającego Ślązaka". Pociąg pokonywał trasę Berlin-Bytom w 4 i pół godziny ze średnią prędkością 128km/h. Podobno dzisiejsze EuroCity na przejechanie z Katowic do Berlina potrzebują prawie 8 godzin.
The question is, who cares?
Kilka kolejnych zdjęć z Bytomskiego dworca.
135.
Praktycznie gdzie nie spojrzeć ściany są opanowane przez "fanów" grafitti. Gdyby jeszcze były to jakieś sensowne murale, to byłoby na co popatrzeć, ale głównie są to głupie hasła lub penisy.
136.
W tej chwili dworzec jest pewnie miejscem wielu spotkań przy piwku lub innej flaszce.
137.
Tutaj mamy najprawdopodobniej efekt kradzieży węgla z wagonów towarowych. W dzisiejszych czasach jest to plaga. Są ludzie, którzy zbierają kawałki węgla, które wypadły z pociągu z torowisk, a są też (prawdopodobnie) zorganizowane grupy, które po prostu wysypują węgiel ze stojących wagonów. Kiedyś mówiło się, że takie kradzieże miały miejsce, gdzieś na bocznicach, poza miastem. Teraz widać nawet dworzec w środku miasta nie jest przeszkodą.
138.
139.
Megafony wciąż działają.
cdn.
The question is, who cares?
Ciekawa dworcowa seria
ahutta nie byłem lata na dworcu w Bytomiu. Nie wiedziałem, że tak podupadł. Wczoraj byłem w Muzeum w Bytomiu i przeszedłem się po centrum Bytomia, tam też wiele zniszczonych kamienic. Żal patrzeć jak piękne miasto upada. Pozdrawiam.
E30, E1. Obiektywy: 14-54, sigma 105 macro, 70-300, Samyang 8mm,TAIR-11A 2,8 135mm, Helios 58mm, Super Takumar 1,4 50mm, tokina 2,8 28mm, Lampa: Metz 48 Af - 1, FL36 R.
http://piotrlisek.manifo.com/ http://forum.olympusclub.pl/threads/...by.?highlight=
No bądźmy szczerzy. Teraz jest kapitalizm. I zapewne PKP ma takie dworce w głębokim poważaniu. Nie będzie się raczej remontować ani utrzymywać takich dużych dworców , gdyż dla PKP to nie opłacalne.
W sobotę byłem w Mysłowicach. 75-tyś. mieszkańców. A kasy biletowe na dworcu PKP pozamykane. Kraty w drzwiach zamknięte na kłódkę.![]()
Dzięki za odwiedziny. Kolba, ja też po wczorajszej wizycie zastanawiam się jaka jest przyszłość centrum Bytomia, bo kamienice wyglądają fatalnie, dworzec się rozpada, w centrum można spotkać dużo więcej osób biednych niż np. w Katowicach, Gliwicach czy Tarnowskich Górach. I widać to na pierwszy rzut oka. Zrobiłem wczoraj też parę fotek kamienic, ale to zostawię na następny raz, gdy jeszcze przejdę się po mieście i zrobię więcej zdjęć.
Dziś reszta zdjęć z wczorajszej wizyty na dworcu.
140.
Parapet okienny i główna hala dworca stały się swego rodzaju domem dla osób bezdomnych.
141.
Poniżej główna hala dworca. Kiedyś całą powierzchnię tej ściany zajmował wielki rozkład jazdy pociągów. Dziś trudno na dworcu znaleźć nawet wydrukowany rozkład wiszący w jakiejś gablocie. Po prawej pozostałości po zegarze dworcowym.
142.
143.
Widok przez główne wejście na ul. Dworcową, która kiedyś była wizytówką miasta. Dziś, mimo że nadal jest jedną z głównych ulic centrum, to niestety nie zachwyca. Głównie ze względu na stan kamienic, o czym wspomniał Kolba74.
144.
Zejście do przejścia na perony z reklamą kolejki wąskotorowej, która kursuje w okresie letnim z dworca w Bytomiu do Miasteczka Śląskiego. Kiedyś już o tym pisałem, ale naskrobię jeszcze raz. Jest to część Górnośląskiej Kolei Wąskotorowej, najstarszej tego typu kolei w Europie i kursuje nieprzerwanie od 150 lat. W tej chwili kolej też przeżywa problemy, głównie ze względu na stan taboru. Kiedyś w okresie letnim kursowała praktycznie codziennie i była bardzo popularnym środkiem transportu nad zalew Nakło Chechło. W tym roku niestety kursowała tylko w weekendy. Jak tłumaczą kolejarze, powodem jest stan wagonów i lokomotyw. Cóż widać i tu brak pieniędzy odcisnął swoje piętno. Miejmy nadzieję, że nie będą to ostatnie kursy, bo przejażdżka kolejką jest naprawdę fajnym przeżyciem.
![]()
The question is, who cares?
zatkało mnie.
na zdjęciach 141 i 142 widać okienka kasowe. czy na tej hali odlotów ktoś sprzedaje bilety?? pytam, bo bałbym się tam pracować.
Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują
Logika zaprowadzi Cię z punku A do punktu B. Wyobraźnia zaprowadzi Cię wszędzie