Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 51

Wątek: Głębia ostrości 4/3 a Pełna klatka

  1. #41
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar epicure
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    12.882
    Siła reputacji
    243
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Jack Zobacz posta
    Jakoś mi wyszło, że przy "normalnym" fotografowaniu, obiektyw puszki FF trzeba przymknąć o 2 pełne działki przysłony, aby uzyskać porównywalną głębię ostrości.
    Zgadza się, jeśli przyjmiemy, że "normalne użytkowanie" to tylko i wyłącznie takie, na jakie pozwala 4/3
    www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb

  2. #42
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi Awatar Moominek
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1.587
    Siła reputacji
    37
    Moja galeria
    Cała ta dyskusja (która to już) jako podsumowanie "wojny" FF vs APS-C vs 4/3 dała mi coś do zrozumienia (chyba że źle zrozumiałem ):

    Pomijając kwestię GO i bokeh (różne obiektywy dają różny, pomijam GO i co komu lepiej leży i z czym się lepiej czuje) zdjęcia można robić KTÓRYMKOLWIEK z tych systemów otrzymując TO SAMO.

    A dlaczego? W obecnej technologii matryc (co nie znaczy że się nie może zmienić nawet jutro):

    1) Mamy fotkę wyjściowo z, powiedzmy, 25mm f/1,4
    2) Chcemy to samo w APS-C? Bierzemy 35mm f/2. A skompensować wydłużenie czasu? Podnosimy ISO o 1EV, w sumie jest zwykle o tyle lepsze w stosunku do 4/3.
    3) Chcemy to samo w FF? Nie ma sprawy, bierzemy 50-tkę f/2,8 i voila. I znów podnosimy spokojnie ISO o kolejne 1EV, przecież ISO na FF to wypas jest.

    Przesłonę możemy przymykać spokojnie, bo limit dyfrakcyjny o tyle mniej więcej się przesuwa i nie ma problemu z utratą jakości.

    Sprawa JEDYNIE się zmienia jeżeli na takim samym kadrze chcemy jednak GO mniejszą (bo chemy/musimy/klienci szaleją na tym punkcie i da to nam kasę) i tutaj pole manewru w kolejności rosnącej: 4/3-APS-C-FF (przepraszam, że pomijam kompakty, inne lustrzankowe cropy, średnie formaty i inne takie...).

    Chętnie bym dał wszystkim piszącym w tym wątku (na temat lub nie) plusa za to, że takie mi to podsunęło podsumowanie do głowy.

    (i wychodzę na typ onanisty "kończącego wątek bo moja jest racja", ale to niechcący...)
    "...był umarły, a znów ożył, zaginął, a odnalazł się."

  3. #43
    | OlyJedi Awatar tomek s
    Dołączył
    Dec 2006
    Mieszka w
    wawa
    Posty
    386
    Siła reputacji
    26
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Moominek Zobacz posta

    1) Mamy fotkę wyjściowo z, powiedzmy, 25mm f/1,4

    3) Chcemy to samo w FF? Nie ma sprawy, bierzemy 50-tkę f/2,8 i voila. I znów podnosimy spokojnie ISO o kolejne 1EV, przecież ISO na FF to wypas jest.
    Ale ja mam 50-tke f/1,4 na FF, to ty jaki bierzesz wtedy
    Faktycznie temat FF vs 4/3; APS-C powraca jak bumerang, a niektóre przemyślenia są zadziwiające
    pozdr
    Było żółto, czerwono, a później Fuji wykończyła czerwona zaraza
    Jest też czarny aparacik z firmy od telewizorów

    foto Stankiewicz Tomasz


  4. #44
      | OlyJedi Awatar grizz
    Dołączył
    Jun 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Posty
    12.859
    Siła reputacji
    164
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez tomek s Zobacz posta
    Ale ja mam 50-tke f/1,4 na FF, to ty jaki bierzesz wtedy

    pozdr
    coś w tym stylu jak Ty weźmiesz na FyFy by dorównać do mojego hassela/mamayi i 100 f2
    Nie zajmuję się już sprawami technicznymi forum. Prośba o zgłaszanie wszystkiego do Jacka.

  5. #45
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi Awatar Moominek
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1.587
    Siła reputacji
    37
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez tomek s Zobacz posta
    Ale ja mam 50-tke f/1,4 na FF, to ty jaki bierzesz wtedy
    Faktycznie temat FF vs 4/3; APS-C powraca jak bumerang, a niektóre przemyślenia są zadziwiające
    pozdr

    Dlatego napisałem:

    1)
    Pomijając kwestię GO
    2)
    Sprawa JEDYNIE się zmienia jeżeli na takim samym kadrze chcemy jednak GO mniejszą (bo chemy/musimy/klienci szaleją na tym punkcie i da to nam kasę) i tutaj pole manewru w kolejności rosnącej: 4/3-APS-C-FF (przepraszam, że pomijam kompakty, inne lustrzankowe cropy, średnie formaty i inne takie...).
    Widać się nie zrozumieliśmy. To oczywiste że nie uzyskam mniejszej GO (no chyba że zapnę jakiegoś Noktona f/0,cośtam ), dlatego jeżeli komuś to potrzebne bierze "większe formaty".
    "...był umarły, a znów ożył, zaginął, a odnalazł się."

  6. #46
    | OlyJedi Awatar tomek s
    Dołączył
    Dec 2006
    Mieszka w
    wawa
    Posty
    386
    Siła reputacji
    26
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez grizz Zobacz posta
    coś w tym stylu jak Ty weźmiesz na FyFy by dorównać do mojego hassela/mamayi i 100 f2
    eee mało poręczne to to jest
    pozdr
    Było żółto, czerwono, a później Fuji wykończyła czerwona zaraza
    Jest też czarny aparacik z firmy od telewizorów

    foto Stankiewicz Tomasz


  7. #47
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    RP
    Posty
    1.898
    Siła reputacji
    37
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez tomek s Zobacz posta
    Ale ja mam 50-tke f/1,4 na FF, to ty jaki bierzesz wtedy
    Faktycznie temat FF vs 4/3; APS-C powraca jak bumerang, a niektóre przemyślenia są zadziwiające
    pozdr
    1. Mam prośbę, na przyszłość, aby przed rozpoczęciem kolejnej, podobnej dyskusji przez użytkowników innych systemów, Ci uświadomili sobie, że użytkownicy systemu 4/3 mają zdolność myślenia i doskonale zdają sobie sprawę z GO jaką mogą uzyskać.
    2. Zawsze, już nie wiem, przypadkiem czy z braku argumentów, dyskusja kończy się na porównaniach GO 4/3 do małej klatki - czyżby GO z APS-C nie była już wystarczająco mała na 4/3?
    3. Na pytanie, czym zastępuję 50mm1.4 dla FF- odpowiadam Sigmą 30mm1.4 (zazwyczaj i tak ustawiam f=2.0, o GO się nie martwię, bo i tak jest wystarczająco mała).

    PS
    I oczywiście, pomijając już wszystko inne, jak mamy FF to właściwie nie używamy już innych przysłon niż np. 1,4 w 50mm, czy 2.8 w 70-200mm i oczywiście piejemy z zachwytu nad uzyskaną rozdzielczością.

    Cytat Zamieszczone przez tomek s Zobacz posta
    eee mało poręczne to to jest
    pozdr
    Jedni lubią małe, inni duże. Jedni lubią żółte inni wolą czerwone. Jedni wolą blondynki inni brunetki ...


    PS
    Jakoś mało tu
    http://stankiewicztomasz.art.pl/
    małej GO jak na piewcę małej GO?
    Ostatnio edytowane przez tymczasowy_ ; 30.01.11 o 00:06

  8. #48
    | OlyJedi Awatar tomek s
    Dołączył
    Dec 2006
    Mieszka w
    wawa
    Posty
    386
    Siła reputacji
    26
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez tymczasowy_ Zobacz posta
    1. Mam prośbę, na przyszłość, aby przed rozpoczęciem kolejnej, podobnej dyskusji przez użytkowników innych systemów, Ci uświadomili sobie, że użytkownicy systemu 4/3 mają zdolność myślenia i doskonale zdają sobie sprawę z GO jaką mogą uzyskać.
    jak się okazuje to temat rzeka i nie wszyscy są jednomyślni

    Cytat Zamieszczone przez tymczasowy_ Zobacz posta
    2. Zawsze, już nie wiem, przypadkiem czy z braku argumentów, dyskusja kończy się na porównaniach GO 4/3 do małej klatki - czyżby GO z APS-C nie była już wystarczająco mała na 4/3?
    jakbyś nie zauważył właśnie to autor wątku miał na celu, porównanie GO w 4/3 i FF jak cie to nie interesuje to chyba nie musisz się wdawać w takie sprzętowe dysputy

    Cytat Zamieszczone przez tymczasowy_ Zobacz posta
    3. Na pytanie, czym zastępuję 50mm1.4 dla FF- odpowiadam Sigmą 30mm1.4 (zazwyczaj i tak ustawiam f=2.0, o GO się nie martwię, bo i tak jest wystarczająco mała).
    fakt, niestety sigma (przynajmniej mój egzemplarz) do 1.8-2.0 z ostrością wypada trochę słabo.

    Cytat Zamieszczone przez tymczasowy_ Zobacz posta
    PS
    I oczywiście, pomijając już wszystko inne, jak mamy FF to właściwie nie używamy już innych przysłon niż np. 1,4 w 50mm, czy 2.8 w 70-200mm i oczywiście piejemy z zachwytu nad uzyskaną rozdzielczością.

    Jedni lubią małe, inni duże. Jedni lubią żółte inni wolą czerwone. Jedni wolą blondynki inni brunetki ...
    lubię mieć możliwość wyboru

    Cytat Zamieszczone przez tymczasowy_ Zobacz posta
    PS
    Jakoś mało tu
    http://stankiewicztomasz.art.pl/
    małej GO jak na piewcę małej GO?
    piewcę ?? chyba jednak nie złapałeś sensu mojej wypowiedzi, gdzie napisałem, że lubuję się w małej GO? Zresztą tam są zdjęcia z APS-C i z 4/3 (ani jednego z FF)
    pozdr
    Było żółto, czerwono, a później Fuji wykończyła czerwona zaraza
    Jest też czarny aparacik z firmy od telewizorów

    foto Stankiewicz Tomasz


  9. #49
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar epicure
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    12.882
    Siła reputacji
    243
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez tymczasowy_ Zobacz posta
    ...jak mamy FF to właściwie nie używamy już innych przysłon niż np. 1,4 w 50mm, czy 2.8 w 70-200mm i oczywiście piejemy z zachwytu nad uzyskaną rozdzielczością.
    50-tka na f/1,4 rozdzielczością raczej nie grzeszy. Na ekran czy do małych wydruków jeszcze spoko, ale na więcej pozwolić sobie można dopiero po przymknięciu do f/2,8.
    www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb

  10. #50
    | OlyJedi
    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Posty
    7.423
    Siła reputacji
    292
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Moominek Zobacz posta
    ...

    Pomijając kwestię GO i bokeh (różne obiektywy dają różny, pomijam GO i co komu lepiej leży i z czym się lepiej czuje) zdjęcia można robić KTÓRYMKOLWIEK z tych systemów otrzymując TO SAMO.

    A dlaczego? W obecnej technologii matryc (co nie znaczy że się nie może zmienić nawet jutro):

    1) Mamy fotkę wyjściowo z, powiedzmy, 25mm f/1,4
    2) Chcemy to samo w APS-C? Bierzemy 35mm f/2. A skompensować wydłużenie czasu? Podnosimy ISO o 1EV, w sumie jest zwykle o tyle lepsze w stosunku do 4/3.
    3) Chcemy to samo w FF? Nie ma sprawy, bierzemy 50-tkę f/2,8 i voila. I znów podnosimy spokojnie ISO o kolejne 1EV, przecież ISO na FF to wypas jest.

    Przesłonę możemy przymykać spokojnie, bo limit dyfrakcyjny o tyle mniej więcej się przesuwa i nie ma problemu z utratą jakości.

    Sprawa JEDYNIE się zmienia jeżeli na takim samym kadrze chcemy jednak GO mniejszą (bo chemy/musimy/klienci szaleją na tym punkcie i da to nam kasę) i tutaj pole manewru w kolejności rosnącej: 4/3-APS-C-FF (przepraszam, że pomijam kompakty, inne lustrzankowe cropy, średnie formaty i inne takie...).

    ...
    Dokładnie tak jest. Bardzo zgrabnie to ująłeś.

Podobne wątki

  1. Głebia ostrości
    By RockZi in forum Porady dotyczące fotografii
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 4.02.09, 22:04
  2. pełna klatka w 5d a obiektywy dedykowane do cyfry
    By blady in forum Pozostali producenci
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13.03.06, 21:40

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.