www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Jak rozumiem w tym przypadku:
- czas: określony stały [efekt panoramowania]
- przysłona: otwarta [izolacja od tła, ogólnie ładniej :P]
- iso: obojętne, byle by zdjęcie było dobrze naświetlone
Tak więc tu by dobrze naświetlić zdjęcie tak jak jest, Iwo nie mógł zmienić czasu [efekt ruchu], mógł obniżyć iso albo zwiększyć przysłonę. Większa przysłona = większa GO = brak odcięcie = brzydko wyglądało. Tak więc zostaje obniżenie iso. Gdyby nie miał iso 100 to W DANYCH WARUNKACH musiałby użyć filtra szarego, by osiągnąć to co ma na zdjęciu.
Tak ja to rozumiem :]
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Z tym panoramowaniem jak z fotografią wodospadu przy długim czasie, o, będzie łatwiej zrozumieć![]()
Ostatnio edytowane przez dog_master ; 1.02.11 o 19:37 Powód: Automatyczne scalenie postów
Alicja & E-330/14-45/40-150/FL50R & D7000/18-200/70-200f2.8/50f1.4
My life is brilliant (-: But it's time to face the truth... Umiesz liczyć? Licz na siebie.
I tu jest pies pogrzebany (sorry, dog_master). Wcale nie musiałby użyć szarego filtra. Mógłby po prostu wydłużyć czas naświetlania przy iso 200 i prześwietlić zdjęcie. To samo miałby, gdyby użył iso 100, bo TAKIE iso 100 ma w rzeczywistości tę samą czułość, co iso 200. Na TYM iso 100 zdjęcie też byłoby prześwietlone. Bo TAKIE iso 100 uzyskiwane jest programowo poprzez przyciemnienie prześwietlonego zdjęcia.
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Czy każde ISO 100 to niedoświetlone 200?
Przecież to zależy od matrycy, które ISO jest dla niej bazowe (natywne).
"Bez muzyki życie byłoby pomyłką." ~ Wilhelm Friedrich Nietzsche
E-M5 + Pen E-P3 + Lumix 20/1.7 + Oly 12-40/2.8 + 45/1.8 + 40-150 + manualne macro +7.5/3.5
moja galeria: http://nightelf.org Prawa Ręka Egzekutora-Skarbnika TWA
no tak, ale wątek jest o e-pl2, który ma bazowe 200
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb