Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: Olek sp-510 i ekstremalne warunki

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    20
    Siła reputacji
    19
    Moja galeria

    Olek sp-510 i ekstremalne warunki

    Witam wszystkich
    Ostatnio robilem zdjecia tym aparatem w sali widowiskowej, gdzie oswietlona byla tylko scena i to roznokolorowymi jaskrawymi reflektorami. Odleglosc aparatu od obiektu wynoslila ok 10m.
    Niestety zdjecia nie wyszly najlepiej. W trybie auto wlaczaly mi bardzo wysoki czulosci nawet 1200 iso, co skutkowalo duzymi szumami. Pozniej probowalem ustawic recznie aparat, zmniejszylem iso do max 400. Wtedy zdjecia wychodzily troche ciemne. Probowalem robic tez z maksymalnym zoomem, przy troche wiekszej czulosci. Wtedy zdjecia byly rozmazane, ale jasnosc byla dobra. Natomiast zdjecia robione w innych pomieszczeniach zamknietych przy mniejszych odleglosciach wychodza bardzo dobrze nawet przy iso 100 i 200. Czy wogole da sie ustawic ten aparat zeby robil dobrze zdjecia w takich ekstremalnych warunkach. tzn. zeby zdjecia byla w miare jasne, nie za duzo szumow, no i nie rozmazane? a i jeszcze jedno nie moge nigdzie w menu znalezc trybu RAW.

  2. #2
    | OlyJedi Awatar suchar
    Dołączył
    Oct 2006
    Mieszka w
    Wa-wa
    Posty
    3.192
    Siła reputacji
    26
    Moja galeria
    To, o czym mowisz, zalezy od czasu, przyslony i ISO. Jesli masz za malo swiatla, to musisz otwierasz przyslone na maksymalny otwor, ale i tak musisz podciagnac ISO (co powoduje wieksze szumy), lub wydluzyc czas (rozmazanie). To kompakt, wiec wysokie ISO sa bardzo zaszumione. W lustrzankach z reguly sporo mniej. Ten Olek o ile pamietam nie ma stabilizacji, wiec zdjecia wychodza poruszone, bo z reki. Na zdjecia z reki pomoca jest statyw/monopod. Jesli jednak czas jest na tyle dlugi, ze postaci sie rozmazuja, to trzeba go skrocic. I znowu podkrecajac ISO, lub jeszcze bardziej otwierajac przyslone. Uzywalne ISO i przyslona maja swoje granice i prawdopodobnie w tamtej sytuacji miales za malo swiatla i nic sie z tym nie da zrobic (chyba, ze jakas lampa zewnatrzna, albo po prostu lustrzanka z jasnym szklem). Tyle.
    Mam nadzieje, ze pomoglem i troche wyjasnilem, na czym polega problem.
    Pzdr
    Strona WŁASNA | Blog Portret Ulicy
    "Fotografujemy rzeczy, by usunąć je z umysłu" - Franz Kafka

  3. #3
    | OlyJedi Awatar siwyjohn
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    Cz-wa, Wa-wa
    Posty
    349
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Fizyki nie przeskoczysz. Jeśli ustawisz zbyt mały ekwiwalent ISO, gdy do poprawnego naświetlenia zdjęcia przy danych parametrach migawki i przesłony wymagany jest większy to zdjęcie musi wyjść niedoświetlone. Spróbuj podeprzeć aparat (statyw, monopod itp.) - wtedy zniknie "rozmazanie" powstałe od drgań ręki przy dłuższych czasach otwarcia migawki. Musisz eksperymentalnie dobrać parametry naświetlania tak, by uzyskać efekty zbliżone do oczekiwanych. Zapewnij matrycy jak najwięcej światła otwierając maksymalnie przesłonę i stopniowo zwiększając czas naświetlania przy maksymalnej akceptowalnej przez Ciebie czułości (szumofobia to zjawisko wybitnie indywidualne więc to musisz określić się sam ). Obawiam, się jednak, że przy słabo oświetlonej scenie efekty mogą być niezadowalające. To naprawdę ciężkie warunki jak na kompakt. Według mnie najwięcej da Ci stabilne podparcie aparatu.
    E-1 | HLD-2 | GS-2 ** 14-54/f:2.8-3.5 | 40-150/f:3.5-4.5 ** FL-50 | FP-1
    Praktica Nova B ** Flektogon 20mm/f4 | Tessar 50/f2.8 | Pentacon Electric 100/f2.8 | Sonnar 180/f2.8

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    20
    Siła reputacji
    19
    Moja galeria
    dzieki za porady, a co sadzicie o modelu sony dsc-h2, czy by sobie lepiej poradzil w takich warunkach

  5. #5
    | OlyJedi Awatar siwyjohn
    Dołączył
    Jan 2006
    Mieszka w
    Cz-wa, Wa-wa
    Posty
    349
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez MFrost
    dzieki za porady, a co sadzicie o modelu sony dsc-h2, czy by sobie lepiej poradzil w takich warunkach
    Raczej zbyt wielkiej róznicy według mnie nie zauważysz. To naprawdę trudne warunki dla każdego kompaktu. Takie imprezy zazwyczaj fotografuje się bardzo jasnymi obiektywami stałoogniskowymi ze statywu. Kompakty są małe i wygodne, ale w ciężkich warunkach oświetleniowych po prostu zupełnie sobie nie radzą.
    E-1 | HLD-2 | GS-2 ** 14-54/f:2.8-3.5 | 40-150/f:3.5-4.5 ** FL-50 | FP-1
    Praktica Nova B ** Flektogon 20mm/f4 | Tessar 50/f2.8 | Pentacon Electric 100/f2.8 | Sonnar 180/f2.8

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    20
    Siła reputacji
    19
    Moja galeria
    bo z tego co czytalem w dokumentacji sony h2 ma optyczna stabilizacje, a olek sp-510 ma tylko cyfrowa

  7. #7
    | OlyJedi Awatar suchar
    Dołączył
    Oct 2006
    Mieszka w
    Wa-wa
    Posty
    3.192
    Siła reputacji
    26
    Moja galeria
    Zmiana komapktu na kompakt nie pomoze. Stabilizacja cyfrowa to podkrecanie ISO. Takie sytuacje, jak opisujesz, zazwyczaj foci sie lustrzanka z jasnym obiektywem. Na forum jest troche fot koncertowych, ale robione zestawami typu: lustrzanka (E1/E500)+50-200. Taka prawda. Niejaki luc4s zakupuje teraz ZD 50 (swiatlo 2), min. jak pisal do koncertow.
    Pzdr
    Strona WŁASNA | Blog Portret Ulicy
    "Fotografujemy rzeczy, by usunąć je z umysłu" - Franz Kafka

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    20
    Siła reputacji
    19
    Moja galeria
    dzieki za uwagi, czy ktos wie jak wlaczyc w sp-510 tryb RAW?

  9. #9
    | OlyJedi
    Dołączył
    Oct 2006
    Mieszka w
    Mińsk Mazowiecki
    Posty
    680
    Siła reputacji
    20
    Moja galeria
    Bedac w pasm wchodzisz do menu do image quality i na gorze jest raw (z jpeg lub bez). Zapis troche trwa (6-10sek w zaleznosci od karty i wybranego trybu).
    Btw ufraw juz w pelni obsluguje tego olka, lacznie z profilami balansu.
    4/3: E510, E410; m4/3: E-PM1

  10. #10
    | OlyJedi Awatar marecki
    Dołączył
    Aug 2004
    Mieszka w
    Kielce
    Posty
    1.766
    Siła reputacji
    24
    Moja galeria
    Wal fotki przy dużym ISO i potem odszumiaj. Jest tyle programów do tego celu, bardzo dobrych zresztą. Ja przestałem się przejmować szumami bo mam programik NeatImage i efekt końcowy jest bardzo dobry.
    Wrzuć dla przykładu jakąś fotkę.
    mente et malleo

Podobne wątki

  1. ektremalne warunki
    By wojciech_gd in forum Aparaty kompaktowe
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 17.10.09, 20:55
  2. filtr UV a trudne warunki
    By dobas in forum Porady dotyczące fotografii
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 8.05.09, 18:13
  3. E-500/E-330 - trudne warunki pogodowe
    By DarekG in forum E-System
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 1.08.06, 18:25
  4. Trudne warunki oświetleniowe
    By robin102 in forum E-System
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30.11.05, 11:33

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.