Witam !
Dobrze napisane bo dobre szkla, ktore nie daje smiecia na matryce
to wazna rzecz.
Majac Olka z ZD 11-22 i ZD 14-54 zapomnialem, ze istnieja nieuszczelnione zoomy z duzym jakosciowym rozrzutem robione z byle czego i byle jak... Dajace nieco mydlany obraz z piekna winieta okraszone wieloma wadami optycznymi.
Olek ma najlepiej dobrane szkla pod swoj system i
uzytkownik nie musi cudowac aby miec optycznie ok.
Pozdrawiam
Nie ma brzydkich aparatow tylko wina czasem brak
Zaglądnijże! - http://www.mariuszsarzynski.pl/
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Było żółto, czerwono, a później Fuji wykończyła czerwona zaraza
Jest też czarny aparacik z firmy od telewizorów
foto Stankiewicz Tomasz
Witam !
To nie jest mit ani zart.
Fotografowalem roznymi systemami a najwiecej czasu focilem Canonem
i borykalem sie z wieloma problemami ze szklami (Sigma, Tamron)
Nie chce mi sie rozpisywac bo czasu teraz nie mam na to.
W Olku najmniej martwilem sie o zoomy bo byly takie jak oczekiwalem
czyli
a) ostre i bardzo wyrownane na calym kadrze
b) male znieksztalcenia geometryczne
c) tanie w stosunku do oferowanych parametrow
d) bardzo dobre w pracy "pod Slonce"
e) lekkie w stosunku do zoomow z innych systemow
f) uszczelnione i niezawodne i porzadnie wykonane
Mariush: Wiem, ze masz 5D i powiedz mi przyjacielu jakie to
wspaniale szklo "zoom" mozna podpiac do FF aby bylo
rowno, ostro i bez winietowania, aberracji chrom. ani znieksztalcen optycznych na szerokim kacie no i za ile... jest to rozwiazanie
dostepne dla konkretnego zooma w 5D ?
Ile mozesz polecic takich zoomow na FF do Canona ?
Masz moze cos jako odpowiednik ZD 12-60 (24-120)
dla tych co chca miec 1 szklo prawie do wszystkiego ?
Pozdrawiam
Nie ma brzydkich aparatow tylko wina czasem brak
Darek - nie wiem, bo zoomów nie używam (tylko stałek 50, 85 i 200 mm) z wyjątkiem jednego zooma 16-35 2,8, którego nie lubię za bardzo dlatego właśnie, że spełnia wypisane przez ciebie cechy (a więc jest zbyt przewidywalny, zbyt ostry jak dla mnie... nudny po prostu).
Jak chce ci się poszperać, to ja ciebie również poproszę cię o wskazanie odpowiadającego mu zooma w 4/3![]()
Zaglądnijże! - http://www.mariuszsarzynski.pl/
A od kiedy Sigma i Tamron to szkła Canona? Gdyby nie to, że obiektywów Sigmy dla 4/3 jest kilka na krzyż, a Tamronów nie ma wcale, to takie problemy też byłyby częste i tutaj. Sam też korzystałem ze szkła Sigmy podpiętej do Olka i nie byłem zachwycony. Ale co ma do tego "lepszość" szkieł Olympusa nad innymi szkłami systemowymi?
Nie potwierdzam.
Potwierdzam.
Zależy które.
Nie zauważyłem, żeby pod względem czymkolwiek różniły się od innych.
Zależy które.
Zależy które.
Pytanie nie do mnie, ale pozwolę sobie odpowiedzieć:
- EF 28-135 f/3,5-5,6 IS USM
- EF 24-105L f/4 IS USM
- EF 24-70L f/2,8 USM
A ile masz tych zoomów do Olympusa?
www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb
Uwaga, FLEJM się zaczyna![]()
Pozdrówka!
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
Ne należy zapominać, że to nie wynika tak naprawdę z dobrej woli (poza ostatnim punktem), a z rozwoju techniki. Ponieważ olek musiał dość niedawno temu zaprojektować coś zupełnie od nowa, zrobił to za pomocą narzędzi, które powstały także niedawno i wciąż się rozwijają. Ale i inni nie śpią - wystarczy zobaczyć jak rysują najnowsze szkła konkurencji, nawet te tanie.
Pewnym absurdem jest to, że projekty topowych szkieł mają już sporo lat i np. takie 24-70/2,8 Canona jest dziś dość przeciętne w przeciwieństwie do niestety ciemniejszego 15-85. No ale niestety jasne zoomy to nie taki interes jak tańsze spacerówki i na nowe konstrukcje trzeba czekać.
Pozostaje się cieszyć z rozwoju programowego symulowania optyki, który dziś już daje takie cuda jak np. 14-150, który zakresem zdradza dziadostwo, a rysuje naprawdę przednio.