Strona 19 z 25 PierwszyPierwszy ... 91718192021 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 190 z 243

Wątek: Nikon D7000

  1. #181
    | OlyJedi Awatar Darekw1967
    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Posty
    2.067
    Siła reputacji
    54
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez epicure Zobacz posta
    Łatwiej. Co nie znaczy, że zawsze lepiej jest mieć niedoświetlone...
    Witam !

    Konstruktorzy dostosowali pomiar do charakterystyki
    matrycy gdzie niedoswietlenie to mniejsze zlo.

    Pamietam, ze w analogach systemy pomiarowe na pomiarze
    matrycowym dazyly do lekkiego przeswietlenia kadru bo
    filmy zle znosily niedoswietlenia.

    Kiedys sie bardzo zdziwilem jak w Canonie 10D
    system pomiarowy matrycowy pracowal
    jak w analogu (pod charakterystyke filmu) i mi notorycznie
    10D przepalal swiatla.

    Skonczylo sie na uzywaniu pomiaru selektywnego "na swiatla" z
    ujemna korekcja EV.

    Pozdrawiam
    Nie ma brzydkich aparatow tylko wina czasem brak

  2. #182
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar epicure
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    12.882
    Siła reputacji
    243
    Moja galeria
    Pomiar ewaluacyjny w Canonach działa inaczej, niż matrycowy w Olkach i nie ma to nic wspólnego z charakterystyką filmu. Ci producenci przyjęli po prostu inną filozofię. Olkowi chodziło o to, żeby zmieścić światła w histogramie, o ile zajmują one jakąś tam część kadru, np. do 1/3 jego powierzchni. I nie ważne, że pozostałe 2/3 kadru będzie czarne jak smoła. Canon z kolei przyjął, że skoro użytkownik ustawia ostrość w jakimś punkcie AF, to to, co jest w tym miejscu w kadrze jest dla niego ważne i powinno być poprawnie naświetlone. I tak światłomierz próbuje ustalić pewien kompromis między jasnymi obszarami kadru, a tym, co znajdujesz się w aktywnym punkcie AF. W obu przypadkach trzeba zrozumieć działanie światłomierza i w różnych sytuacjach wprowadzić odpowiednią korektę ekspozycji, wówczas nie będzie niespodzianek.
    www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb

  3. #183
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jan 2004
    Posty
    3.756
    Siła reputacji
    198
    Moja galeria
    Zapoznałem się z kolejnym przeglądem (review) Nikona D7000 na cameralabs.com.
    Porównano tam od względem rozdzielczości w JPEG Nikona D7000 (16 MPx) z Canonem 60D (18 MPx), przy obiektywach kitowych i stwierdzono, że różnica jest bardzo mała i gdyby nawet Canona wyposażyć w lepszy obiektyw, to nadal zysk w rozdzielczości byłby nieznaczny.
    Lepszy obiektyw juz niewiele by wniósł w Canonie 18 MPX? Jest to kolejna taka konstatacja w testujących witrynach, co prowadzi do zapytania:

    1) Czy w praktyce, jeśli chodzi o rozdzielczość w lustrzankach APS amatorskich i zaawansowanych, została osiągnięta granica (16 - 18 MPx), w której kitowe i średnio-dobre obiektywy przestają dawać radę sensorom?

    Obiektywy przy tych wielkościach sensora APS pracują dużo poniżej teoretycznej zdolności rozdzielczej sensora (Nyquist), a to z dwóch powodów:

    - pierwszy, to obecność filtra AA, który nie jest dokładny, ma swoja charakterystykę częstotliwościową i najprościej mówiąc tłumi rozdzielczość, zmiękcza obraz;

    - drugi, to obecność wad optycznych w obiektywie, które powodują, że rozdzielczość podawana przez obiektyw na sensor (niezależnie od filtra AA) jest znacznie mniejsza od teoretycznej dla obiektywu w zakresie małych liczb przysłony, np. dla kitowego obiektywu Nikona jest to F mniejsze od 8, ze względu na błędy optyczne, a w zakresie większych F, rozdzielczość jest „rozwadniana” przez błędy optyczne i rosnące wraz z F ugięcie światła (dyfrakcję) na brzegach przysłony.
    Jak nie kijem go, to pałką.

    To wszystko powoduje, że tylko przy pewnej wartości liczby przysłony nazywanej sweet spot (dla kitowego obiektywu Nikona jest to F= 8 ) obiektyw ma rozdzielczość maksymalną – najbardziej zbliżoną do teoretycznej rozdzielczości sensora.
    Dla pozostałych wartości F, na lewo i prawo od F= 8, rozdzielczość obiektywu jest mniejsza.

    Biorąc pod uwagę powyższe rozumowanie (ściśle teoretyczne) można zadać pytanie - jaki jest sens pakowania do APS sensorów większych niż 16 – 18 Pxl?
    Ba, jak pokazują testy z E-5, już przy 12 MPX i usunięciu filtra AA i dodaniu odpowiedniego softu likwidującego niekiedy występującą morę, obiektywy Olympusa w formacie 4/3” ledwo ledwo nadążają, i to tylko przy optymalnych przysłonach. Przy pozostałych (mniejszych i większych od sweet spot) sensor nie ma za dużo do roboty.

    Tylko bardzo wysokiej jakości obiektywy, a te są bardzo wysoko drogie (co najmniej 2x droższe niż amatorska lustrzanka z kitem) zbliżają się na odległość rzutu beretem z rozdzielczością do sensorów formatu APS 16 – 18 MPx w więcej niż jednej wartości F (w bardziej płaskim maksimum) i to niemal wyłącznie w środkowej części kadru.

    Generalnie każdy średnio dobry obiektyw w lustrzance 16 MPx pracuje grubo poniżej możliwości sensora. Czy 16 -18 MPx stanie się w APS granicą, jak 10 MPx w kompaktach zaawansowanych? Śmiem twierdzić, że nie. Rynek ma swoje prawa i bitwa na iluzje będzie trwać.
    Nowy krem, który „usuwa” do 35, 5 % zmarszczek będzie zawsze postrzegany jako bardziej pożądany od usuwającego 31,5 %.

    Najwięcej sukcesów w dostarczaniu obrazów o dużej rozdzielczości (i przy okazji w DR) przynosi powiększanie formatu. Na imaging-resource.com we wstępnym teście Pentaxa 645 pokazano obrazki testowe tkaniny używanej do oceny szumu przy wysokim ISO.
    Format średni schrupał w całości przy 1600 ISO 21 MPx FF Canona 1DsMkIII nie pozostawiając żadnych niedomówień. 40 MPx Pentaxa 645! A przecież ten FF, to wzorcowa maszyna.

    Pzdr, TJ
    Ostatnio edytowane przez Tadeusz Jankowski ; 15.12.10 o 00:21

  4. #184
    Zwycięzca OlyRulez| OlyJedi Awatar epicure
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Posty
    12.882
    Siła reputacji
    243
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez Tadeusz Jankowski Zobacz posta
    Biorąc pod uwagę powyższe rozumowanie (ściśle teoretyczne) można zadać pytanie - jaki jest sens pakowania do APS sensorów większych niż 16 – 18 Pxl?
    Sens jest taki, żeby mieć większą ilość detali, niż z matryc 10-cio czy 12-megapikselowych.

    Cytat Zamieszczone przez Tadeusz Jankowski Zobacz posta
    Ba, jak pokazują testy z E-5, już przy 12 MPX i usunięciu filtra AA i dodaniu odpowiedniego softu likwidującego niekiedy występującą morę, obiektywy Olympusa w formacie 4/3” ledwo ledwo nadążają, i to tylko przy optymalnych przysłonach. Przy pozostałych (mniejszych i większych od sweet spot) sensor nie ma za dużo do roboty.
    Ja nie zauważyłem, żeby obiektywy nie wyrabiały. Te, które na matrycach 12-megapikselowych wyciągały w porywach 50 lpmm, to na matrycach 16/18-megapikselowych wyciągają 60-70 lpmm. Do granicy rozdzielczości obiektywów jeszcze daleko (przynajmniej tych porządnych, a nie przezroczystych zatyczek na bagnet).

    Cytat Zamieszczone przez Tadeusz Jankowski Zobacz posta
    Tylko bardzo wysokiej jakości obiektywy, a te są bardzo wysoko drogie (co najmniej 2x droższe niż amatorska lustrzanka z kitem) zbliżają się na odległość rzutu beretem z rozdzielczością do sensorów formatu APS 16 – 18 MPx w więcej niż jednej wartości F (w bardziej płaskim maksimum) i to niemal wyłącznie w środkowej części kadru.
    To nieprawda. Znajdzie się sporo tańszych szkieł, które z pewnością dadzą sobie radę na znacznie bardziej upakowanych matrycach.

    Cytat Zamieszczone przez Tadeusz Jankowski Zobacz posta
    Generalnie każdy średnio dobry obiektyw w lustrzance 16 MPx pracuje grubo poniżej możliwości sensora.
    Każdy obiektyw na matrycy z filtrem AA pracuje grubo poniżej teoretycznej rozdzielczości sensora. Wykorzystuje jakieś 60-70% rozdzielczości, jaka wynikałaby z ilości pikseli.

    Cytat Zamieszczone przez Tadeusz Jankowski Zobacz posta
    Czy 16 -18 MPx stanie się w APS granicą, jak 10 MPx w kompaktach zaawansowanych? Śmiem twierdzić, że nie.
    Oczywiście, że nie. Na szczęście... Za parę lat pewnie będą już ponad 20-megapikselowe matryce APS-C, a kto wie, czy i Panasonik nie pokusi się, aby zbliżyć się bardziej do tej wartości. I obraz z nich, po przeskalowaniu w dół do 16-18 mpx będzie lepszy, niż z dzisiejszych matryc.
    www.sarwinski.com | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu | fb

  5. #185
    | OlyJedi Awatar Fatman
    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Posty
    921
    Siła reputacji
    37
    Moja galeria
    Małe (ale ekstremalne ) porównanko D3 (FX 12Mpix) z D7000 (DX 16Mpix) w temacie szum/detal.

    Zdjęcia odszumione w LR 3.3 -wartość odszumiania ustawiona na 30. WB z automatu, nie poprawiane w LR.

    ISO 25600, f2.2, 1/200, szkło: Nikkor 35 1.8

    D3:


    http://img844.imageshack.us/img844/9382/d3c2399.jpg


    D7000:


    http://img641.imageshack.us/img641/5589/dsc4766.jpg


    no i jeszcze jeden strzał z D7000 na ISO 100, jak by ktoś był zainteresowany

    http://img46.imageshack.us/img46/3328/dsc4455f.jpg

  6. #186
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2005
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Posty
    622
    Siła reputacji
    21
    Moja galeria
    fatman, D7000 jako zapasowa puszka u Ciebie?
    pozdrawiam
    K.Gajda (cra3y)

  7. #187
    | OlyJedi Awatar Fatman
    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Posty
    921
    Siła reputacji
    37
    Moja galeria
    W sumie obecnie tak -głównie do zabawy w małego filmowca

    Czekam do marca, czas żeby to D3 stał się puszką zapasową.......... dziadek ma już 3 lata....

  8. #188
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    RP
    Posty
    1.898
    Siła reputacji
    36
    Moja galeria
    Mały OT
    Te nieostrości na ustach i nosie modelki przy fotce z D3 są okropne. Z D7000 jest dużo lepiej




    PS
    Z E-5 byłoby najlepiej, i f=2 w zupełności było by wystarczające
    To tak na marginesie niekończących się dyskusji o GO.

    Koniec OT

  9. #189
    | OlyJedi Awatar Fatman
    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Posty
    921
    Siła reputacji
    37
    Moja galeria
    tymczasowy_, nieostrość wynika z tego, że D3 nie trafił tak dobrze jak D7000 (hihi, zazwyczaj jest odwrotnie) a mi nie bardzo chciało się bawić w powtórki -bo to był test szumu a nie ostrości, GO czy trafiania.

    Owszem E-5 przy f2 w kwestii GO wypadł by przy takim zdjęciu lepiej. Ale nie na iso 25600, które było tematem testu

    A teraz tak dla "odmiany" kolejne porównanie D3 z D7000. Tym razem iso niższe, bo zaledwie 6400, za to warunki nocne i zimne światło. Wynik jest bardzo ciekawy

    D3:
    http://img832.imageshack.us/img832/9874/d3c2405s.jpg

    http://img716.imageshack.us/img716/663/d3c2405.jpg


    D7000:
    http://img560.imageshack.us/img560/9339/dsc4884s.jpg

    http://img508.imageshack.us/img508/5018/dsc4884.jpg

  10. #190
    Zwycięzca popRAWki| OlyJedi
    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Lubeka-Lübeck
    Posty
    10.884
    Siła reputacji
    179
    Moja galeria
    Sliczne niebo na D3

Podobne wątki

  1. Nikon d90
    By grizz in forum Pozostali producenci
    Odpowiedzi: 384
    Ostatni post / autor: 14.09.10, 22:30
  2. Nikon D3s
    By piotrek204 in forum Pozostali producenci
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 21.10.09, 15:18
  3. nikon d60
    By igorsp560uz in forum Pozostali producenci
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 5.07.09, 10:34
  4. Nikon D80 vs E1
    By piotrekb in forum Co kupić ?
    Odpowiedzi: 115
    Ostatni post / autor: 1.06.09, 16:13
  5. ZD vs Nikon F
    By cellarium in forum Pozostali producenci
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25.11.07, 17:34

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.