Strona 11 z 18 PierwszyPierwszy ... 910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 180

Wątek: E3 czy canon 7d?

  1. #101
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2006
    Posty
    2.223
    Siła reputacji
    62
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez and21 Zobacz posta
    15MB canona i 12MB olka ,800 iso f9
    No ale potencjał zeżarł kiepski obiektyw i kosmiczna ogniskowa, przy której wszystko jest rozciapane wskutek fluktuacji powietrza. Jeśli nie zamierzamy używać lepszego obiektywu to owszem, różnicy nie ma.
    To trochę jak ja z penem - nie mam w planach używania czegoś lepszego niż superzoom więc mi silny aa nie przeszkadza.
    Cytat Zamieszczone przez artek Zobacz posta
    Widać, że olek szumi w większym stopniu i jest to kolorowa kaszka
    Kolorowa kaszka jest prościusieńka do usunięcia w sposób praktycznie bezinwazyjny.
    Cytat Zamieszczone przez and21 Zobacz posta
    Janko Muzykant.mówimy o E-3 i7d
    7D pokona olka jeszcze mocniej
    E3 ma według moich obserwacji silniejszy filtr aa od pena, więc i z tego powodu da się pokonać również mocniej.
    Ostatnio edytowane przez Janko Muzykant ; 2.07.10 o 15:37

  2. #102

    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    10
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria
    No nie zgodziłby się, że jest tak prościutka do usunięcia. I nie pozostaje to bez wpływu na detale.

  3. #103
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2006
    Posty
    2.223
    Siła reputacji
    62
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez artek Zobacz posta
    No nie zgodziłby się, że jest tak prościutka do usunięcia. I nie pozostaje to bez wpływu na detale.
    G9, cienie +4EV czyli przypadek beznadziejny, crop, jeden ruch w szopie:
    http://grejt.grejt.pl/temp/odszumianie.png
    Zadowolony?

  4. #104

    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    10
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria
    W tym przypadku, chyba nie ma obawy o utratę detali...bo i tak mało ich tam pozostało Szumy wszystko zniszczyły. Taki rezultat faktycznie, można łatwo osiągnąć, przy wykorzystaniu rozmywania kanałów barwnych w trybie Lab. Albo przy użyciu jakiegoś pluginu do fofotszopki. Ale przyznaj szczerze - czy nie lepszym rozwiązaniem jest, kiedy masz zdjęcie bez gigantycznego szumu, wychodzące bezpośrednio z "puszki"? Bez zbytniej ingerencji w odszumianie, wyostrzanie i poprawę dynamiki oraz barwy. Bo przecież każdy z tych zabiegów, ma negatywny wpływ za jakość zdjęcia. A w przypadku olympusa, taka ingerencja jest często niezbędna.

  5. #105
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2006
    Posty
    2.223
    Siła reputacji
    62
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez artek Zobacz posta
    W tym przypadku, chyba nie ma obawy o utratę detali...bo i tak mało ich tam pozostało Szumy wszystko zniszczyły. Taki rezultat faktycznie, można łatwo osiągnąć, przy wykorzystaniu rozmywania kanałów barwnych w trybie Lab. Albo przy użyciu jakiegoś pluginu do fofotszopki. Ale przyznaj szczerze - czy nie lepszym rozwiązaniem jest, kiedy masz zdjęcie bez gigantycznego szumu, wychodzące bezpośrednio z "puszki"? Bez zbytniej ingerencji w odszumianie, wyostrzanie i poprawę dynamiki oraz barwy. Bo przecież każdy z tych zabiegów, ma negatywny wpływ za jakość zdjęcia. A w przypadku olympusa, taka ingerencja jest często niezbędna.
    450D akurat znacznie mocniej szumi chromatycznie od np. Pena
    Oczywiście możesz dać zdjęcie chromatycznie zaszumione z detalami - zaręczam Ci, że nic nie zniknie. I tajemnica nie jest w LABie (którego nie używam i uważam go za miejską legendę), a w obniżaniu rozdzielczości chromatycznej (miejscowym bądź globalnym).

    No i oczywiście lepiej mieć od razu lepiej, ale czasem też lepiej mieć lepiej gdzie indziej, gdzie szop nie pomoże, a gorzej np. tu. Wolę mieć kolorowe farfocle i zapas ostrości (nie mylić z przykładem powyższym, bo to kompakt)

  6. #106

    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    10
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria
    Coś takiego jak "bezstratne odszumienie" to właśnie "miejska legenda". Tryb Lab jest bardzo użyteczny i pozwala na szybszą i prostszą korekcję niż tryb RGB.
    Co do "zapasu ostrości", to czy akurat E-3 ją zapewni? Hmmm...nie sądzę.

  7. #107
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2006
    Posty
    2.223
    Siła reputacji
    62
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez artek Zobacz posta
    Coś takiego jak "bezstratne odszumienie" to właśnie "miejska legenda".
    Bezstratne dla oka. Jak jpg.
    Cytat Zamieszczone przez artek Zobacz posta
    Tryb Lab jest bardzo użyteczny i pozwala na szybszą i prostszą korekcję niż tryb RGB.
    Ja tam nie widzę niczego, czego w rgb nie da się zrobić równie szybko, a przejście w lab i z powrotem wiąże się ze stratami (teoretycznymi niby, ale jednak). Ale jak kto woli...
    Tak na marginesie, chętnie poznałbym jakąkolwiek wymierną korzyść laba nad rgb, wymierną dla obrazu.
    Cytat Zamieszczone przez artek Zobacz posta
    Co do "zapasu ostrości", to czy akurat E-3 ją zapewni? Hmmm...nie sądzę.
    No ale ja właśnie pisałem odwrotnie

  8. #108

    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    10
    Siła reputacji
    0
    Moja galeria
    A choćby korekta kolorystyki. Tryb lab pozwala szybciej i prościej, określić czy odwzorowanie poszczególnych barw jest prawidłowe. Wyostrzanie w trybie LAB na kanale Lightness, pozwala zachować, większą liczbę detali. A kanały barwne A i B pozostają nietknięte. Jeszcze nigdy nie spotkałem się z opinią, że zmiana trybu z RGB na LAB i odwrotnie. Powoduje utratę jakości. No i jeszcze, kto dokonuje obróbki na plikach JPG?! Przecież wiadomo, że to prowadzi do degradacji jakości zdjęcia. Polecam książkę Dana Margulisa, opisuje tam jak można wykorzystać tryb LAB.

  9. #109
    | OlyJedi
    Dołączył
    Jul 2006
    Posty
    2.223
    Siła reputacji
    62
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez artek Zobacz posta
    A choćby korekta kolorystyki. Tryb lab pozwala szybciej i prościej, określić czy odwzorowanie poszczególnych barw jest prawidłowe.
    He, a ja naiwny używam oka
    Cytat Zamieszczone przez artek Zobacz posta
    Wyostrzanie w trybie LAB na kanale Lightness, pozwala zachować, większą liczbę detali. A kanały barwne A i B pozostają nietknięte.
    Przetransponujmy: Wyostrzanie w trybie RGB na luminancji pozwala zachować większą liczbę detali. A chrominancja pozostaje nietknięta.
    Cytat Zamieszczone przez artek Zobacz posta
    Jeszcze nigdy nie spotkałem się z opinią, że zmiana trybu z RGB na LAB i odwrotnie. Powoduje utratę jakości.
    No to dziś będziesz miał okazję po raz pierwszy
    Po lewej oryginał rgb, w środku rgb>lab>rgb, po prawej różnica oryginału i pliku po konwersji wymnożona przez szesnaście. Oczywiście można się spierać, że wymnożenie pokazuje, iż straty są niewielkie (bez wymnożenia prawie nie widać), ale nie da się zaprzeczyć, że są. Przy mocno nieliniowych operacjach na późniejszych etapach mogą się pojawić prążki i różne takie artefakty.
    (jeśli ktoś nie za bardzo rozumie - gdyby strat konwersji nie było, ostatni kwadrat byłby zupełnie czarny).
    http://grejt.grejt.pl/temp/lab1.png

    Żeby nikt nie mówił, że na ''normalnych'' zdjęciach tego nie ma:
    http://grejt.grejt.pl/temp/lab2.png
    Cytat Zamieszczone przez artek Zobacz posta
    No i jeszcze, kto dokonuje obróbki na plikach JPG?!
    He, he, nie zrozumiałeś mnie zupełnie. Dałem przykład jpg jako technologii, gdzie coś stratnego dla oka może być bezstratne.
    Cytat Zamieszczone przez artek Zobacz posta
    Polecam książkę Dana Margulisa, opisuje tam jak można wykorzystać tryb LAB.
    Nie Ty pierwszy
    Widziałem i częściowo nie zgadzam się. Facet trochę traktuje matematykę jak Pan Samochodzik historię.

  10. #110
    | OlyJedi Awatar irek50
    Dołączył
    May 2005
    Mieszka w
    Zamość
    Posty
    2.087
    Siła reputacji
    38
    Moja galeria
    Cytat Zamieszczone przez piotrek204 Zobacz posta
    Naprawde trzeba miec klapki na oczach by roznicy nie dostrzegac. To sa roznej klasy aparaty.
    --------J
    A ja proponuję Moderatorom wyrzucać bezwzględnie z klubu OC zdecydowanych oponentów sprzętu Olympusa ... Co Oni u nas robią? ... przecież w internecie miejsca nie brakuje...
    ps: Oczywiście nie chodzi mi o normalnych użytkowników innych systemów, a tylko o tych, którzy obrzydzają mi wejście na stronę klubową krytyką systemu 4/3...Ewentualnie należałoby stworzyć wątek: pt: "Nie lubię Olympusa itd" i tylko tam zamieszczać głosy piątej kolumny
    Ostatnio edytowane przez irek50 ; 2.07.10 o 20:09

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23.03.11, 22:50
  2. Canon 30D + EF 85/1.8 + EF 15/2.8
    By fotomic in forum Pozostali producenci
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 7.09.07, 21:10
  3. Oly e-330 vs Canon 350 D
    By moonwalker37 in forum Co kupić ?
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 9.04.07, 19:15
  4. Test zdięciowy Canon 350D, Canon 5D i Sony-Erikson 800i :-)
    By jacek2004 in forum Pozostali producenci
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14.07.06, 20:06
  5. Canon S1.
    By ANATOM in forum Pozostali producenci
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22.10.04, 10:35

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
 
Właściciel: FOMAG Sp. z o.o., Gdansk, 80-137 ul. Starodworska 1, KRS 0000341593, www.fomag.pl

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej jednak może to utrudnić korzystanie z serwisu! Więcej informacji w Polityce prywatności.