pozwole sobie zabrac glos w sprawie zdjecia B2 , oczywiste jest ze gdyby samolot wykonywal jakis ciekawy manewr , zdjecie by na tym zyskalo , moze ladnie by wygladal start czy ladowanie , moze jakis ciasny zakret i smugi na niebie (skoro samolot nie ma smigla , trzeba by naprawde ciekawego kadru z jakims punktem odniesienia zeby pokazac dynamike), tylko wezmy pod uwage jedna sprawe , rzadkosc i trudnosc uwiecznienia takiej maszyny , wydaje mi sie, ze juz sam fakt dobrego technicznie zdjecia jest zadowalajacy , pewnie innaczej odbierane sa zdjecia bardziej pospolitych maszyn ,gdzie latwosc zrobienia fotki jest duzo wieksza , tam faktycznie mozna by sie czepiac ze to czy tamto jest do poprawy , przy latwo dostepnych maszynach mozna pokusic sie o wieksza ilosc fotek z roznych dni i okazji i umiescic tylko ta jedna jedyna , zawierajaca cos naprawde ekstra , natomiast tutaj ... mnie cieszy to zdjecie B2 i tymbardziej ze udalo sie to komus od "nas"
PS
napisalem to na podstawie rozmowy o motylach i pajakach ktora kiedys prowadzilem na forum , dotyczylo punktu widzenia przy ocenie pospolitych i rzadkich gatunkow , gdzie sa rozne stopnie trudnosci w dostepie i mozliwosci zrobienia zdjecia pewnym okazom , konkluzja byla taka ze przy rzadkich osobnikach wybacza sie wiecej na zdjeciu z uwagi, ze juz sam fakt zrobienia takiego zdjecia, oznaczal spory wysilek , natomiast pospolite osobniki wymagaja wiekszej dbalosci o caloksztalt z uwagi, ze latwo je pstryknac wiec i od pstrykacza wymaga sie wiekszego wysilku (ma wiecej mozliwosci uchwycenia roznych ciekawych momentow)